2010-05-19, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Låter skumt.
Fick du lämna in en reklamation???
Eller fick du bara 500:- rakt av
Bestämmelserna för hur mycket de blir ersättningsskyldiga med i det här fallet
finns väl på deras hemsida.
Verkar som någon på det "postkontoret" gjort misstaget att skicka din stereo som vanligt paket.

Hmm nu minns jag faktist inte exakt, det är ju trots allt 3 år sen. Men om jag minns rätt så fick jag en blankett att fylla i, där skrev jag antagligen också värdet på det jag skickade och så fick jag tillbaka i en viss procent..Tycker ändå detta var en jäkligt dålig affär för mig och har efter denna lilla incident alltid kört med "pengarna in på kontot först, sen skickar jag" metoden.
Citera
2010-05-23, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
http://www.sydsvenskan.se/sverige/ar...bedrageri.html

En kvinna född 1988 är anhållen misstänkt för flera fall av bedrägeri.

Enligt polisen ska hon ha lagt ut varor till försäljning på internet. Hon tog emot pengarna, men levererade aldrig någonting.

Kvinnan, hemmahörande i Sjöbo, hämtades in till förhör i dag vid 14-tiden. En timme senare anhölls hon av åklagare.

Stellan Andersson, inre befäl hos Ystadspolisen, visste inte hur hon ställer sig till anklagelserna eller hur mycket pengar hon misstänks ha stulit.

En mindre

Det finns 21 st 22-åriga kvinnor i Sjöbo.
Citera
2010-05-24, 10:20
Medlem
Har också blivit lurad på Tradera, av en jävla idiot som hade 2 positiva omdöme...
Han la ut en MacBook Pro..
Jag la vinnande budet och allt det där, så klart förskottsbetalning på 10200 kr

Idiot som jag är så litade jag på honom efter att jag prata med honom..
Han har fortfarande inte skickat någon dator eller skickat tillbaka mina pengar. Gått snart 2 månader

Under tiden så har jag kommit i kontakt med honom via telefon, och smart som jag är så har jag spelat in ALLA våra telefon samtal, där han själv bekräftar att han ska få ut försäkringspengar som han ska skicka till mig.Det bekräftar han ett antal gånger. Och han lovar det ena och det andra.. Iaf, allt finns som bevis...

Men nu svarar han inte på mina mail eller samtal, så tips till er alla som blivit lurade, gör som jag:

Spring ner till Kronofogden och be dom driva in ärendet, då blir säljaren rädd!!!!

Idioten heter Merja-67 på Tradera

Han heter Christian Helenius från Västerås!!! Använde sig utav falska uppgifter men jag spåra honom via mina kontakter. Och Polisanmälan + Kronofogd anmälan gjorde. Med inspelningar som bevis...

Någon annan som känner ingen hans Tradera namn / eller riktiga namn???

MVH

Jävla SVIN!!!!!
Citera
2010-05-26, 11:22
Medlem
jag har en väldigt olustig känsla av att jag blivit blåst. småpengar i vilket fall som helst, men det är principen som gäller. det som hände för mig var detta:

jag såg ett spel som jag var sugen på. köp nu fanns med, och inte alls dyrt. jag tar det.
jag mailar killen och frågar om jag kan använda mig av payson leveransgaranti och han skriver att det är helt ok för honom.

jag skriver in allt via payson och klickar iväg det hela. men jag missar tyvärr det där med leveransgaranti, och pengarna for direkt över. hur fan gör man med leveransgarantin egentligen? sjukt störande!

efter det så har jag inte hört något av honom. jag kollar upp info och det visar sig att han bara har sex siffror i sitt mobilnummer. faen att jag inte såg det tidigare!
nu ska jag vänta och se vad som händer, har han inte hört av sig innan fredagen så ska jag posta uppgifter om säljaren, och någon här inne kanske känner till vem det är som ligger bakom. efter det så blir det en nedlagd polisanmälan.

dock så ska jag se om jag inte kan hämnas på något sätt, det fanns ju ett par såna trådar här på flashback. jag menar, ett litet helskotta ska han väl få för dom 225 spännen han vunnit. prenumerationer kanske?
Citera
2010-06-01, 15:52
Medlem
Hur gick det tillslut? Jag har råkat ut för samma sak
Är också fattig student...
Citera
2010-06-01, 15:55
Medlem
pang olufsens avatar
Studenter verkar smarta. Är det för bra för att vara sant så är det oftast inte sant.
Citera
2010-06-12, 13:57
Medlem
Rawen77s avatar
Jag blev blåst på 4200 :- när jag slog till på en Bra Laptop med mycket bra pris . Hade kontakt med säljaren och han skulle skicka med Dhl direkt efter pengarna syntes på hans konto , sedan ville han ha en screen på att betalningen var genomförd ! Jag undrade varför han ville ha en sådan , då han ändå kommer se pengarna på kontot ? Enligt honom var det för att kunna skicka direkt på måndagen (detta var en lördag) , jag sa att jag kunde vänta tills Tisdagen då han sett pengarna på kontot och då han hade tid att skicka. Hade sedan kontakt med honom på måndagen (via mail) och frågade om pengarna kommit in , i hans första svar så hade de inte det men han skulle kolla när han slutat jobba . Detta var det sista jag hörde från honom ....
Gjorde lite efterforskningar och det visade sig att uppgifterna från tradera gick till en 72-årig gubbe i skara och telefonnummret till något kök någonstanns . Polisanmälan är gjord men hyser föga hopp om att få se mina pengar igen.
Killen kallar sig Americanjohan aka Johanpinpong båda uppger Skara som ort . Verkar som denna skojare fortsätter att skapa profiler och slänga upp auktioner , mest rörande Köp nu Bärbara Datorer.

Dock så sticker han ut ganska mycket , han tjatar om Screen på banköverföringen , har johan i sitt alias och ort Skara . Konto nummer han uppgav var Seb 5164-00 6** 76 och
Swedbank 8169-5 993 **4 776-0.Så håll ögonen öppna ....
Hade kontakt
Senast redigerad av Rawen77 2010-06-12 kl. 14:04.
Citera
2010-06-20, 21:51
Medlem
Tyyps avatar
Bmw 330 -04 säljes av Izet @ blocket [Misstänkta bedrägerier på annonssajter /Mod]

Tjenatjena

Nu har jag sett denna annons säkert 10 gånger, alltid samma pris, samma screennamn, samma bil, samma text:

"En ägare, ABS, sensorer parkering, Electric Windows, Electric
Startspärr, ESP,
lättmetallfälgar, navigationssystem, partikelfilter, servicebok,
Servostyrning, uppvärmda säten, Farthållare, Xenonljus, centrallås.
Kontakta mig för mer bilder och information.

Tack"

Tänkte då, kan det vara så att han/hon scammar på något sätt? för en bmw e46 04 säljer man bara inte för 50 000, om man nu inte är totalt galen. Ser annars ingen anledning att göra på detta vis då det kostar 20kr för varje annons.

Om inte annat så har jag varnat er iaf, ta det jävligt lugnt om ni ska göra affärer om en BMW med denna "Izet"

Över och ut!
Citera
2010-06-20, 21:58
Medlem
.
Citera
2010-06-20, 21:59
Medlem
Har tänkt på samma sak, har mailat flertalet bilar med skumt låga priser, har då fått svar på engelska där säljaren hävdar att han flyttat utomlands och vill sälja bilen därifrån mm. Alltid samma formulering och förklaring i svaret.
Citera
2010-06-20, 22:47
Medlem
Roffegfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyyp
Tjenatjena

Nu har jag sett denna annons säkert 10 gånger, alltid samma pris, samma screennamn, samma bil, samma text:

"En ägare, ABS, sensorer parkering, Electric Windows, Electric
Startspärr, ESP,
lättmetallfälgar, navigationssystem, partikelfilter, servicebok,
Servostyrning, uppvärmda säten, Farthållare, Xenonljus, centrallås.
Kontakta mig för mer bilder och information.

Tack"

Tänkte då, kan det vara så att han/hon scammar på något sätt? för en bmw e46 04 säljer man bara inte för 50 000, om man nu inte är totalt galen. Ser annars ingen anledning att göra på detta vis då det kostar 20kr för varje annons.

Om inte annat så har jag varnat er iaf, ta det jävligt lugnt om ni ska göra affärer om en BMW med denna "Izet"

Över och ut!
En till .....http://www.blocket.se/gavleborg/Volvo_V50_2_0_D_Sportedition_28119809.htm?ca=5&w=1
Citera
2010-06-20, 23:19
Medlem
_niikkes avatar
Alltid extra misstänksamt med utländska namn!

Annonserna kostar dessutom runt 100kr när det är bilar. 110kr om jag inte minns fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in