Citat:
Ursprungligen postat av v50
Vissa mindre nogräknade/smarta bedragare använder ett konto som kan knytas direkt till dem medan andra använder en målvakt/bulvan som får stå på kontot och den personen är ofta någon missbrukare eller småkriminell som ej går att driva in några pengar av, den personen får då ofta en symbolisk summa från de som står bakom bedrägeriet som ersättning för att man använder personens konto.
Tyvärr tror jag inte du kan få några pengar från din hemförsäkring, och skulle du få det lär du få betala en självrisk på ca 1000 kr först så i bästa fall kanske du får 500 kr men jag tror inte försäkringsbolaget kommer gå med på det men ring och prata med dem så hör du vad de säger.
Tänkte också på att jäveln kanske använt någon annan som står för kontot och då kan ju den som står för kontot bara neka och säga att hans id blivit bestulen. Jag kollade upp och spårade jävelns ip genom mail men när jag använde longitud och latitud koordinaterna för att hitta plats visade de bara vatten. Skiten måste ha använt någon slags proxy server... Till skillnad från mig är skitstöveln smart.
För att spåra idioten använde jag
http://whatismyipaddress.com/ den träffade rätt på min ip och plats när jag använde trace email, så jag tror att träffsäkerheten är ganska hög.
Har läst en massa om proxy servrar och det verkar som att man inte kan spåras om man använder en icke-transparent server. Sen finns det vpn (virtuellt privat nätverk) tjänster man kan använda sig av och då är det omöjligt att hitta bedragaren.