Tjena!
Är det bara jag eller har folk blivit allmänt dumma i huvudet pga att folk blivit blåsta på blocket?
Nåväl... här är min lilla story om hur efterbliven en människa kan vara.
Jag ville köpa ett par biljetter till bandet Tool i Stockholm. Biljetterna var pappersbiljett och inte e-biljett och killen bodde i Södertälje så var tvungen att ta mig dit för att hämta de. Men de var halva priset ordinarie pris. Jag bad om att få se ett foto på biljetterna via blocket och det fick jag. Jag frågade om han ville ha Swish eller kontanter. Han föredrog Swish.
Ok. Så nästa dag skriver jag att jag är på väg till tågstationen via blocket då. Han svarar vänta lite..frugan hade kanske ångrat sig och ville gå på konserten ändå...
Jag väntade...
C:a en timme efteråt hade frugan gett grönt ljus att sälja biljetterna.
Nåväl så jag står på stationen och kollar tågtider och skriver till han om jag kan ringa han så vi slipper skriva via blocket.
Nää han var extra försiktig skrev han till mig och ville inte ge mig sitt telefonnummer.
Okej...skrev jag... du ville ha betalt via swish...hur tänkte du där?
Här är mitt numner och namn. Vill du sälja biljetterna till mig så ring mig snarast annars går jag hem.
Killen svarade att han förstod inte vad det skulle göra för skillnad om jag fick hans nummer nu eller senare...