2022-01-03, 19:44
Medlem
UoyGnillortis avatar
Tradera säljare Cessie_80 försöker sälja falska Nintendo Classic Mini kopior som nya och orginal.
https://www.tradera.com/item/300806/...-spel-inbyggda

*Nintendo Entertainment System font logan är för tjock, sitter för högt å har fel färg på Tradera scam kopian.

*"Power" och "Reset" texten är "avskaven" å sitter för högt på Tradera scam kopian(Säljaren skriver i beskrivningen "Helt ny i kartong. Bara öppnad för att kunna ta kort.)

*Numreringen av "1" och "2" ovanför kontroll portarna är placerad fel på Tradera scam kopian.

https://i.imgur.com/FeFsF38.png
Citera
2022-01-04, 09:57
Medlem
Här har vi en liten pundare som bedrar folk.

https://www.facebook.com/marketplace...2868227082068/

https://www.facebook.com/marketplace...k&tab=listings

https://www.facebook.com/nicklad.*vard

Nickla* Nord*tröm *värd, boende på Mällbyvägen 41 G I Frösön med sin flickvän lurar folk på grafikkort och att de skall betala med swish.

*=S

Personligen kontaktar jag ej polis men andra kanske har blivit utsatta av honom.

Jag löser mitt ärende själv. Men akta er för honom.
Citera
2022-01-04, 10:30
Medlem
Narutoshippchops avatar
Tradera är bra på så vis att man kan läsa säljarnas omdömen. Jag kollar alltid det först innan jag köper saker. Och om annonsen verkar skum så avstår jag helt.

Jag har hittils inte blivit lurad i mer än att varans skick kanske inte alltid helt stämde med annonsens beskrivning.
Citera
2022-02-08, 16:38
Medlem
John-Roccas avatar
När jag hamnade i en liknande situation så har jag fyllt ett vaderat kuvert med tungt men värdelöst järnskrot, och postat det utan porto. Det ska vara tillräckligt tunnt för att gå i brevlådan. Gubbjäveln får då ett brev från PostNord där det står att han måste betala portot för att hämta ut sitt paket, förhoppningsvis blir han nyfiken och betalar. Jag fantiserar än idag om gubbjävelns min när han öppnade paketet med rostiga krokiga bultar.
Citera
2022-02-08, 20:39
Medlem
brianmolkos avatar
Fyll en zip it påse med potatismjöl och skriv knark på
Citera
2022-02-14, 14:46
Medlem
Hur ser det ut nu år 2022? Någon som har bra lösningar för hur man sköter begagnathandel på ett säkert sätt när man ska skicka prylar?
Citera
2022-02-17, 15:43
Medlem
Treddy säger jag! Funkar på bla Facebook för att skicka tryggt. Körde det förra veckan och affären var mkt smidig
Citera
2022-02-25, 13:55
Medlem
Doctors avatar
Nästan på dagen ett år efter att jag polisanmälde en traderabedragare så fick jag ett meddelande om att han kommer att åtalas för bedrägeri. Jag trodde nog att polisen lagt ned fallet för länge sen, så det var en positiv överraskning att det inte var bortkastad tid att göra en anmälan.
Han är ju inte fälld för att han blir åtalad men bevisningen borde vara rätt omfattande.
Citera
2022-02-26, 19:43
Medlem
OceanDeeps avatar
Jag gjorde ett köpt som var lite mysko nyligen, klockorna ringde men det skulle skickas spårbart så jättebra tänkte jag och det var under hundralappen. Najs att ha den på jobbet.

Tvekade lite men slog ändå till 15kr + 63kr frakt. Bilden på personen som sålde gav inte bättre intryck. Man kan ha en bakgrundsbild men snubben hade lagt upp en bild på sig själv. Betalade direkt med kort. Man kan betala med deras lösning +8% extra så är man säker och har köpskydd eller pengarna tillbaka via tradera men det kan bli en del om man köper för mycket kosing.

Hepp. Andra som köpt fick sakerna eller om de fått sakerna för att de var fakeköpare?

Jag skickade frågor men fick bara svar som. Jag ska kolla upp det. Jag återkommer och sådana skitkommentarer.

Så en ny sak att se upp för och tradera kan inte skydda dig mer än om du inte betalar 8% extra. Då skyddar dem dig.

Så snopet. Men inte mycket pengar förlorade. De får bli läropengar.

Köp aldrig av någon som inte har betyg, kontot är väldigt nytt 2021/2022 och då seniorerna från 2005 eller 2010 är mer stabila - så kan man skaka av sig de värsta. Säljer samma sak, konstiga saker, dyra saker om och om igen osv. Klockorna ska inte ringa.

hehe lycka till.

Angående TS så får han nog se det som läropengar. Även skurkar lurar varandra. Ej menat till TS.
Citera
2022-04-04, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik992
Treddy säger jag! Funkar på bla Facebook för att skicka tryggt. Körde det förra veckan och affären var mkt smidig

Såg någon annons om det nyligen! Du kan annonsera vart som helst som jag förstår det som då? Och så sköts betalning, frakt m.m. med Treddy?
Citera
2022-04-21, 17:51
Medlem
rtyuios avatar
Tjena!

Är det bara jag eller har folk blivit allmänt dumma i huvudet pga att folk blivit blåsta på blocket?

Nåväl... här är min lilla story om hur efterbliven en människa kan vara.
Jag ville köpa ett par biljetter till bandet Tool i Stockholm. Biljetterna var pappersbiljett och inte e-biljett och killen bodde i Södertälje så var tvungen att ta mig dit för att hämta de. Men de var halva priset ordinarie pris. Jag bad om att få se ett foto på biljetterna via blocket och det fick jag. Jag frågade om han ville ha Swish eller kontanter. Han föredrog Swish.
Ok. Så nästa dag skriver jag att jag är på väg till tågstationen via blocket då. Han svarar vänta lite..frugan hade kanske ångrat sig och ville gå på konserten ändå...
Jag väntade...
C:a en timme efteråt hade frugan gett grönt ljus att sälja biljetterna.
Nåväl så jag står på stationen och kollar tågtider och skriver till han om jag kan ringa han så vi slipper skriva via blocket.
Nää han var extra försiktig skrev han till mig och ville inte ge mig sitt telefonnummer.
Okej...skrev jag... du ville ha betalt via swish...hur tänkte du där?
Här är mitt numner och namn. Vill du sälja biljetterna till mig så ring mig snarast annars går jag hem.
Killen svarade att han förstod inte vad det skulle göra för skillnad om jag fick hans nummer nu eller senare...
Citera
2022-05-08, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Denna man är nu släppt från fängelset igen och omgående försöker han lura köpare på Blocket.
Ger inte kriminalvården någon form av behandling när han sitter inne?
Han har typ 10 målnr för bedrägeri registrerad på sig.

Idag är han igång igen, tack för heads-up!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in