2020-10-14, 21:16
Avstängd
https://www.blocket.se/annons/stockh...56_gb/92464391

Denna råtta lägger upp exakt samma annons flera gånger i veckan.
Citera
2020-10-17, 12:03
Medlem
ROYBROFAJs avatar
https://www.tradera.com/profile/feed...57?role=seller
Vet ej ifall det är en blåsning men eftersom denna person har en röd profil så skickade den ett mail till mig. Och ville köpa en laptop till sin brorson i Västafrika. Men som säljare så kan jag inte sälja utanför tradera ifall annonsen är aktiv. Men känns väldigt misstänksam att försöka köpa något ifall kontot blivit avstängd.
Citera
2020-10-18, 00:20
Medlem
zurfarns avatar
Otroligt vilka blomvattnare det finns i tråden.

För det första, uppge aldrig telefonnummer. Bara en fejkad epost. Eller en riktig. Du får kontroll på hur många Muhammed som ringer/mailar. Inga telefon-nummer.

Sälj för fan inte en bil via Blocket. Inte utan skyddsväst. Och helst inte utan ett bättre skyddsvapen.
Citera
2021-01-29, 12:56
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Vill rikta uppmärksamhet till er som köper på Blocket.
En man vid namn Jonas Rivero kontaktar folk som lägger ut köpesannonser och vill sälja det du vill köpa. Givetvis så blåser han dig.
Tydligen dömd flera gånger varav senast domen blev 9 månaders fängelse för att ha lurat 45 st.
Han fortsätter luras direkt efter avtjänat fängelsestraff. Helt sjukt.

Denna man är nu släppt från fängelset igen och omgående försöker han lura köpare på Blocket.
Ger inte kriminalvården någon form av behandling när han sitter inne?
Han har typ 10 målnr för bedrägeri registrerad på sig.
Citera
2021-01-31, 20:44
Medlem
Det är inte bara annonsörerna man skall akta sig för utan även Tardera själva verkar det som!
Allt fiinns i denna nedanstående tråd.
(FB) Krav från tradera, köparen försöker lura mig. Kan jag få rätt?
Citera
2021-02-03, 10:21
Medlem
Tradera-säljaren Sverigerules (aka Bruno Pokas från Tyringe) lägger löpande upp ryska piratkopior av nya CDs och säljer dem som the real deal. Han är blockad från alla seriösa FB-grupper om skivförsäljning och blir helt rabiat när man påpekar att han far med osanning.

Han är även aktiv på Ebay under t ex alias MrMacho :-)

Det är pissenkelt att avslöja honom eftersom de utgåvor han säljer finns registrerade och stoppade för handel på Discogs. Däremot är man ju rökt på att få några pengar tillbaka...
Citera
2021-03-01, 15:06
Medlem
Artikel idag i NT om blocketbedragare från Norrköping.
Lurar köpare med fejksvisch
Kan någon tipsa vem?
Har googlat
Citera
2021-03-05, 22:02
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aalx
Hennes "kille" ringde och hotade mig, han sa att han vill träffas öga mot öga och "ge mig". Jag "lyssnade", men skrattade för jag sa att jag kommer komplettera min polisanmälan med hans hot. Jag vill ju åka dit och ta ett snack, men det är en bra lång bit, och nu efter att han hotade så vet man aldrig hur det skulle sluta.
Samt han trodde inte att jag hade polisanmält henne, det var "bullshit", och han vela ha nummer till polisen, han var inte rädd för polisen... (kaxig pajas)
Extra fult var att hon ljög 15/1 att hon var på heldags möte i Västerås, medan när killen ringde 16/1 så sa han att hon är gravid och de var hos gynekologen haha

Reagerade rejält när jag såg att hon har sju bilar, bor i en 60 kvm lägenhet, har barn och hund + har aldrig varit på jobbet (troligtvis har hon inget) - alltså en pundare som lever på bidrag. Fattar inte vad hon vinner på att ljuga och lura, det är hon som är med i registret hos polisen, hennes Tradera konto är nu avaktiverat, hon är med på listan hos Comviq.

Benz E320 -04, A6 Avant -07, X-Trail -07, V50 -09, S60 -02, Benz E220 -03, A6 Quattro -06.
Hunden är en blandras.

Jag är inte dryg nu, men hur är Comviq inblandade? Varför polisanmäler de efter en affär på Tradera?
Citera
2021-03-06, 14:24
Medlem
Doctors avatar
Nötcentergunn sålde prylar på Tradera för minst 30k förra helgen och har inte skickat nåt till någon överhuvudtaget.

Hans härjningar syns i omdömena som köparna lämnat, så länge nu den profilen finns kvar:
https://www.tradera.com/profile/feed.../notcentergunn

Det ovanliga var att han använde sitt företagsswish som gav viss trovärdighet:
1234077707 Gunnarssons nötcenter AB

D*niel Gunn*rsson
Österforse 111
88291 Långsele

d*niel@gncs.se
0793342212

*=a
Citera
2021-03-06, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Nötcentergunn sålde prylar på Tradera för minst 30k förra helgen och har inte skickat nåt till någon överhuvudtaget.

Hans härjningar syns i omdömena som köparna lämnat, så länge nu den profilen finns kvar:

D*niel Gunn*rsson
Österforse 111
88291 Långsele

d*niel@gncs.se
0793342212

*=a

Mycket märkligt att några överhuvudtaget för över pengar till personen. Han hade ett positivt omdöme och det var givet av en person som skapat sitt konto februari 2021 och som inte hade någon som helst aktivitet. Dvs det positiva omdömet var uppenbarligen en bluff/vän som givit det med fejkat konto. Vill man fynda av en person utan någon trovärdiga omdömen, se då till att få varan först och betala sen.
Citera
2021-03-07, 08:44
Medlem
[quote=day_by_day|20416774]Okey, har du inte hittat din?

och hur mkt blev du lurad på?[/QUOTE

Sjukt hur jag ramlade på den här tråden och denne Zack är nyligt gripen i Gävle för grovt olaga hot och vapenbrott med en Gynnest*m som måltavla.
Citera
2021-03-07, 09:20
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor

D*niel Gunn*rsson
Österforse 111
88291 Långsele

d*niel@gncs.se
0793342212

*=a
Tradera (?) har nu avaktiverat det kontot. Det går dock ännu att se alla negativa omdömen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in