2010-08-18, 12:54
Bannlyst
Hur kan bedragarna komma undan?

Vidtar inte Tradera några åtgärder för er som kunder där?
Citera
2010-08-18, 13:42
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawen77
Omg vilket nöt

Jag konfronterade " interperformans" aka Americanjohan (killen som blåste mig) aka johanpinpong mfl mfl , igår .
Detta var svaret jag fick när jag drog till med att jag hade hans ip m.m

citat "Din horunge jag sitter på ett kontant modem din jävla råtta ! "
ytterligare ett svar

citat "Tror fan att man kan det då vi sitter på ett kontant-kort och som har ett sim-kort som sänder till en mast . Från masten kan ni se att modemet andvänds inom en 3km radier. Och du din nolla du kan ju gissa hur många personer det bor på en 3km radier i Göteborg! Så du din räv kan fortsätta jaga men akta dig så du inte fastnar i fällan din råtta.. "

Det mest skrämmande är att dom har flera auktioner ute dagligen på några tusen styck . Det blir en held del lurade köpare och en hel del pengar ,Tech4Life är inget alls om man ser till den större bilden och inget görs för att stoppa dem ,inte heller några regelskärpningar från Tradera verkar komma :-/

Sitter han iskallt med sitt eget bankkonto, tror du?.

Tips! Gå till banken och gör insättning på det kontot och fråga om namnet stämmer. Det har fungerat för mig flera gånger att få fram kontoinnehavaren..
Citera
2010-08-18, 15:09
Medlem
Rawen77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Sitter han iskallt med sitt eget bankkonto, tror du?.

Tips! Gå till banken och gör insättning på det kontot och fråga om namnet stämmer. Det har fungerat för mig flera gånger att få fram kontoinnehavaren..
Nja jag antar att han nog "lånat" någon pundares konto , men uppgifterna kommer på kontoinnehavare
i polisrapporten senare i vilket fall , skall kontakta polisen på onsdag när han som har hand om fallet är tillbaks från semestern , tror nog dom kan vara intresserade av omfattningen av detta .
Även om bedragarna nu sitter på mobilt bredband som kan vara svårt att spåra så tror jag att dom fuckat up någonstanns , typ köpt påfyllning med bankkort m.m
För övrigt så anser jag fortfarande att man borde få ett brev hem till sin adress man är skriven på när man reggar ett konto , det skulle eliminera 99% av alla idioter som gjort det till sin grej att blåsa folk.

mauro : nope dom gör inte ett jota , fast det är helt uppenbart att dessa skojare drar in (mång) miljonbelopp per år .

SörenB jag undrar också om det gick att få fram något ??
Citera
2010-08-19, 20:18
Medlem
Kvällens version......

http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=2571795&listtype=1

Tidigare :
tbps

gprood

1967_umeå

johansson_östersund

ekvall_helsingborg

hdga

kb_umeå

besga

besgaa

svensson_umeå

tbsss

e_malmö

Nottehed

Gotthardssonn

johansson_kiruna

jonsson_umeå

sjöberg_umeå

besg

tbpsss

greatproducts

johan_luleå

andersson_malmö

enymo

enilsson_u

torkelsson_östersund

ka_luleå

Bergeros

aamö

gregaag

lindgren_umeå
Citera
2010-08-20, 00:50
Medlem
anre24s avatar
Maste vara en missbrukare eller ngt. Anvander samma bild, objekt osv.
Citera
2010-08-20, 01:47
Medlem
Rawen77s avatar
Ja något åt det hållet måste det ju vara , antar att det är polaren till den där killen som blåste mig .Skulle vara intressant och se om det är samma kontouppgifter som jag postade gällande dennes förra alias Bergeros
Senast redigerad av Rawen77 2010-08-20 kl. 01:50.
Citera
2010-08-20, 21:47
Medlem
Rawen77s avatar
Kvällens Skojare http://www.tradera.com/HP-dv7-3122eo-auktion_340254_117148136
Citera
2010-08-21, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exxoritas
jaha, fan nu har man blivit blåst på 3124:- suger riktigt hårt men men, dum som man är så kör man via förskottsbetalning.
var via tradera, köpte en sony laptop och en nokia N95 för 3000:- lät billigt och bra, han hade ju iofs 2 positiva omdömen..
någon mer som har blivit lurad på blocket / tradera som kan dra sin historia här?
ska anmäla detta till polisen på måndag, men förmodligen lär det inte hända något....

Blev blåst på en vinylskiva eftersom att (enligt snubben jag köpte av) inte hade skrivit någon anteckning när jag hade överfört pengarna och att det var omöjligt för honom att hitta den "ordern" och jag blev ganska förbannad.

Men vilken jäkla tur att den bara kostade 150:-.
Citera
2010-08-22, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Blev blåst på en vinylskiva eftersom att (enligt snubben jag köpte av) inte hade skrivit någon anteckning när jag hade överfört pengarna och att det var omöjligt för honom att hitta den "ordern" och jag blev ganska förbannad.

Men vilken jäkla tur att den bara kostade 150:-.

Vilket skitsnack om han inte får 1000 överföringar per dag med flera som glömmer att skriva en notering. Skriv gärna ut nicket på puckot
Citera
2010-08-22, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snap3
Vilket skitsnack om han inte får 1000 överföringar per dag med flera som glömmer att skriva en notering. Skriv gärna ut nicket på puckot

Återkommer så fort jag får reda på mitt lösenord på tradera!
Citera
2010-08-22, 21:44
Medlem
Confusements avatar
Hur vanligt är det egentligen, procentuellt sett att bli scammad på tradera? Har aldrig riktigt vågat köpa saker där eftersom man hör att man så ofta blir blåst. Finns det typ hackers som kan sno alla pengar man har på kontot och grejer om man för över pengar till deras konton också?
Citera
2010-08-22, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Confusement
Hur vanligt är det egentligen, procentuellt sett att bli scammad på tradera? Har aldrig riktigt vågat köpa saker där eftersom man hör att man så ofta blir blåst. Finns det typ hackers som kan sno alla pengar man har på kontot och grejer om man för över pengar till deras konton också?

Procenten (numera) är ganska stor, tyvärr. Köp aldrig av någon som inte har över 90% positiva betyg.

Fast även om det är så kan det vara en scam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in