2012-08-09, 22:20
Medlem
Som en del säger kan man ju anmäla personer till kronofogden - men om den du anmäler motsätter sig detta, d.v.s när den får brevet från fogden och motsätter sig skulden så får man problem. Bara för att DU säger att någon är skyldig dig pengar måste detta i såfall bevisas i t.ex ett civilmål via rättegång.

Så bara för att man blivit blåst kommer inte kronofogden magiskt ge dig dina pengar tillbaks.

Däremot om personen som blåst dig inte svarar på brevet från fogden så räknas det som att personen ÄR skyldig dig pengarna. Tror det kostar 300:-, så det bästa är om slöddret inte bemödar sig öppna post eller orka returnera det och motsätta sig..

I mitt fall hoppas jag det blir något slags åtal då mr william holm sthlm blåst MÅNGA på blocket fick jag reda på nyss. Om det skulle bli fällande dom där tror jag kronofogden försöker driva in det gratis, man måste däremot uppdatera 1gång per år sen för att dom ska fortsätta försöka driva in det..
Citera
2012-08-12, 13:15
Medlem
Hej!
Ååååh, i tisdags så hittade jag en annons på fyndtorget angående en vit iphone 4s som en "oliver Sven Gunnar Norberg" sålde.
Han lät jätteseriös så vi ringde och kom överrens att vi skulle föra över pengarna dagen efter (onsdagen) och att han då skulle skicka telefonen. Jag väntade flera dagar utan att telefonen kom, och jag har ringt och skickat sms till han varje dag, men han har ej svarat.
Jag testade att Googla hans namn och fick då se folk som varnat för denna.
Så igår gjorde jag en polisanmälan.. Dock har vi redan satt över pengarna.
Jag är så fruktansvärt arg och ledsen..
Hade satt över 3000 kr till denna man..
Åh.
Citera
2012-08-12, 13:27
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThereseTornros
Hej!
Ååååh, i tisdags så hittade jag en annons på fyndtorget angående en vit iphone 4s som en "oliver Sven Gunnar Norberg" sålde.
Han lät jätteseriös så vi ringde och kom överrens att vi skulle föra över pengarna dagen efter (onsdagen) och att han då skulle skicka telefonen. Jag väntade flera dagar utan att telefonen kom, och jag har ringt och skickat sms till han varje dag, men han har ej svarat.
Jag testade att Googla hans namn och fick då se folk som varnat för denna.
Så igår gjorde jag en polisanmälan.. Dock har vi redan satt över pengarna.
Jag är så fruktansvärt arg och ledsen..
Hade satt över 3000 kr till denna man..
Åh.

Beklagar. Köp hellre på Ebay.co.uk (buyers protection) eller Tradera och använd då PayPal eller Payson då kan du inte bli blåst.

Skriv ut kontonumret här så kan personer som blivit lurade hitta hit via google
Senast redigerad av anre24 2012-08-12 kl. 13:31.
Citera
2012-08-12, 13:31
Medlem
Ja. De vi hade kunnat tänkt på innan, de var ju att inte förskottsbetala. Jag inser nu att många fler än jag blivit lurad av denna man, och jag hoppas att polisen får tag i äcklet så vi alla kan få pengarna tillbaka!
Citera
2012-08-12, 16:10
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ja. De vi hade kunnat tänkt på innan, de var ju att inte förskottsbetala. Jag inser nu att många fler än jag blivit lurad av denna man, och jag hoppas att polisen får tag i äcklet så vi alla kan få pengarna tillbaka!

Är det något av dessa kontonummer du betalade in på?

5153 0091217 SEB
6265 269451218 Handelsbanken
Citera
2012-08-12, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Är det något av dessa kontonummer du betalade in på?

5153 0091217 SEB
6265 269451218 Handelsbanken

Det från handelsbanken betalade vi..
Citera
2012-08-12, 20:00
Medlem
Citat:
Det från handelsbanken betalade vi..

Beklagar
Kanon att du polisanmälde. Ju fler anmälningar desto bättre. Svart på vitt så är det 6st nu som polisanmält idioten. Borde vara fler med tanke på hans "annonsmani"
Citera
2012-08-12, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Beklagar
Kanon att du polisanmälde. Ju fler anmälningar desto bättre. Svart på vitt så är det 6st nu som polisanmält idioten. Borde vara fler med tanke på hans "annonsmani"

Här hittade jag precis samma annons fast på en ny sida, precis den!!! http://www.bokin.se/addetails&pid=2&adid=5211
Citera
2012-08-13, 22:42
Medlem
Jaha,mitt första inlägg.Jag fick mitt Traderakonto kapat för ett tag sedan.Väldigt olustigt kan jag meddela.Jag var totalt ovetande om vad som försegick i mitt namn till jag fick sms från en arg person som undrade vad hans grejjer hade tagit vägen.Ett jäkla strul att övertyga personen att jag inte hade något med det hela att göra,samt polisanmälan m.m Ringde Tradera och berättade upprört om det som skett,fick ett torrt svar att jag skulle polisanmäla och att de spärrade mitt konto på stört.Om jag ville öppna ett nytt var jag tvungen att uppvisa personbevis!Skulle inte tro det va!Deras säkerhet är ju under all kritikTänk på det om ni är snabba att hänga ut någon...OCH jag kommer i alla fall aldrig ha med dom att göra!
Citera
2012-08-13, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Jaha,mitt första inlägg.Jag fick mitt Traderakonto kapat för ett tag sedan.Väldigt olustigt kan jag meddela.Jag var totalt ovetande om vad som försegick i mitt namn till jag fick sms från en arg person som undrade vad hans grejjer hade tagit vägen.Ett jäkla strul att övertyga personen att jag inte hade något med det hela att göra,samt polisanmälan m.m Ringde Tradera och berättade upprört om det som skett,fick ett torrt svar att jag skulle polisanmäla och att de spärrade mitt konto på stört.Om jag ville öppna ett nytt var jag tvungen att uppvisa personbevis!Skulle inte tro det va!Deras säkerhet är ju under all kritikTänk på det om ni är snabba att hänga ut någon...OCH jag kommer i alla fall aldrig ha med dom att göra!

Det är ditt eget fel helt och hållet om ditt konto blev kapat.
Det är bristande säkerhet hos dig som orakat detta.
Traderas suger visserligen men det har med att göra att det är så lätt att registrera
falska konton och man bryr sig inte om de oegentligheter som förekommer,
allt för att inte störa kommersen och procenten.
Citera
2012-08-14, 00:07
Medlem
Ok.Du kanske kan tipsa andra vad man bör tänka på?För min del är det ett avslutat kapitel.
Citera
2012-08-14, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Ok.Du kanske kan tipsa andra vad man bör tänka på?För min del är det ett avslutat kapitel.
Någon utomstående har kommit åt dina inloggningsuppgifter,
antingen genom tex ett falskt e-mail eller så har man lyckats placera en trojan i din dator,
kanske också via ett mail tex.
Du kanske bör fundera på vad som finns i din dator just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in