2011-12-22, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerTattoo
Before you start your revenge, are you 100% sure that he is a troll? If yes, go ahead and punch the shit of him ..., The police wont do a shit, because they are shit.

Yes, I'm certain he's trolling. Can't really go visit him right now, don't have the address yet. Working on it.
Citera
2011-12-23, 00:04
Medlem
NoggerTattoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prohexa
Yes, I'm certain he's trolling. Can't really go visit him right now, don't have the address yet. Working on it.

Nice bro, Creeeedz from me bro Post the adress when you got it.
Citera
2011-12-23, 00:10
Medlem
Niilzs avatar
Hämnas helt klart sen postar du bild här.
Citera
2011-12-23, 11:51
Medlem
Polisanmälan är självklart redan gjord. Det var så jag fick reda på hans riktiga identitet. Åklagarn har lagt ner förundersökningarna för oss som "bara" blivit blåsta på minder summor upp till ett par tusenlappar. Detta pga att GM begått större brott mot andra så att straffvärdet ändå skulle ingå i det om han blir fälld. Vi som har mindre ersättningsanspråk kan alltså glömma stöd från rättsväsendet. Enda möjligheten är privat inkassokrav eller mer "aktiv" indrivning.
Citera
2011-12-23, 15:54
Moderator
blomvattnares avatar
AB o K -► B o B

Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
2011-12-25, 11:05
Medlem
zixls avatar
Denna person är numera också polisanmäld.

http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=2426255
Citera
2011-12-27, 17:52
Medlem
Hur ska jag agera gällande Blocket bedrägeri?

Den 19/12 köpte jag ett par Beats by Dr Dre av en kille på Blocket. Vi hade först mailkontakt och sedan smskontakt. Dum som jag var så satte jag in pengarna(600 spänn) i förskott. Han smsade att han hade skickat lurarna i tisdagskväll och att jag hade satt in 50kronor för mycket i frakt som han skulle sätta tillbaka osv. Det hela avslutades med att vi önskade varandra God Jul och allt var frid och fröjd, jag upplevde honom som seriös och trevlig. Men en vecka senare så har inga hörlurar dykt upp. Jag vet att det är jul och mycket att göra för posten men jag börjar bli misstänksam då han inte svarar på telefon eller sms.

Nu till min fråga: Jag har massvis med uppgifter på honom och däribland hans mammas mobilnr samt deras hemnummer(han är under 18år) min plan var att ringa hem/mamman och försöka lösa saken med henne(antar att hon inte vill att sonen ska bli polisanmäld). Men när jag disskuterade saken med mina vänner så sa en av de att jag borde ha minimal kontakt med de och bara polisanmäla direkt. Annars kan de i efterhand säga att jag hotat de osv.

Vad tycker ni att jag ska göra?
Uppgifter jag har: Namn, adress, personnr, personkonto, mobilnummer, mail, mammans och brorsans namn, mammans telefonnummer, deras hemnummer, har hittat alla 3 på facebook.

Tack för svar som inte innehåller hur puckad jag var som betalade i förskott osv. det vet jag redan!
Citera
2011-12-27, 17:57
Medlem
JamesAvengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnama
Den 19/12 köpte jag ett par Beats by Dr Dre av en kille på Blocket. Vi hade först mailkontakt och sedan smskontakt. Dum som jag var så satte jag in pengarna(600 spänn) i förskott. Han smsade att han hade skickat lurarna i tisdagskväll och att jag hade satt in 50kronor för mycket i frakt som han skulle sätta tillbaka osv. Det hela avslutades med att vi önskade varandra God Jul och allt var frid och fröjd, jag upplevde honom som seriös och trevlig. Men en vecka senare så har inga hörlurar dykt upp. Jag vet att det är jul och mycket att göra för posten men jag börjar bli misstänksam då han inte svarar på telefon eller sms.

Nu till min fråga: Jag har massvis med uppgifter på honom och däribland hans mammas mobilnr samt deras hemnummer(han är under 18år) min plan var att ringa hem/mamman och försöka lösa saken med henne(antar att hon inte vill att sonen ska bli polisanmäld). Men när jag disskuterade saken med mina vänner så sa en av de att jag borde ha minimal kontakt med de och bara polisanmäla direkt. Annars kan de i efterhand säga att jag hotat de osv.

Uppgifter jag har: Namn, adress, personnr, personkonto, mobilnummer, mail, mammans och brorsans namn, mammans telefonnummer, deras hemnummer, har hittat alla 3 på facebook.

Tack för svar som inte innehåller hur puckad jag var som betalade i förskott osv. det vet jag redan!

Hej

Jag tycker att du ska ringa och kolla om det uppstått något problem, det kan ju vara ett misstag av något slag, jag tror att det är bäst att börja så då polisen förmodligen ändå kommer undra om du försökt få tag på dem för att reda ut det innan du anmält.

Mvh James
Citera
2011-12-27, 17:58
Medlem
loldamans avatar
Citat:

Ring morsan.. Hade jag gjort direkt!
Citera
2011-12-27, 18:04
Medlem
Okej! Då ska jag nog vänta tills imorgon och se om det kommer(det kan ju ha varit väldigt försenat) och sedan ringa morsan. Förslag på vad man säger? Sonen kan ju hävda att det måste kommit bort i posten och morsor brukar tro sina söner hur mycket de än ljuger.
Citera
2011-12-27, 18:09
Medlem
LYrexos avatar
Inspela samtalet så att om de anmäler att du hotat de, så har du bevis.
Citera
2011-12-27, 18:16
Medlem
JamesAvengers avatar
Citat:
Okej! Då ska jag nog vänta tills imorgon och se om det kommer(det kan ju ha varit väldigt försenat) och sedan ringa morsan. Förslag på vad man säger? Sonen kan ju hävda att det måste kommit bort i posten och morsor brukar tro sina söner hur mycket de än ljuger.

Beroende på storleken så kan det ha skickats på olika sätt, om det är in-ear så kan han ha skickat detta som brev, då är det lätt att skylla på att dessa kommit bort i posten.

Over-ear däremot skickas nog som paket och då finns alltid ett kolli-id som du har rätt att få.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in