2010-03-01, 12:40
Medlem
mushis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klesken
Jag skulle ta kontakt med polisen då du har ett kontonr, alltså borde det vara simpelt att spåra.

Det tycker jag också att det borde vara.

Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Vänta tills du vet om du är blåst eller ej.

Jag ska avakta till ikväll och se om det kommer något men jag betvivlar. Deras mobiler sattes igång igår kväll vid 23:30, men idag så är båda avstängda igen. Tack för svar!
Citera
2010-03-01, 13:42
Medlem
anre24s avatar
Pengarna kan du iaf glömma

Snubben sitter nog och röker cigarrer eller något för pengarna.
Citera
2010-03-01, 13:59
Medlem
maximum2s avatar
bra jobbigt när sånt här händer,

efter en misslyckad affär som jag hade så köper jag inget om jag inte kan åka och hämta den själv.
Citera
2010-03-01, 16:52
Medlem
mushis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Pengarna kan du iaf glömma

Snubben sitter nog och röker cigarrer eller något för pengarna.

Den tanken har slagit mig också, men tänker sträva in i det sista för att sätta dit de äckliga människorna. Jag gjorde polisanmälan idag och sen har jag även varit i kontakt med Blocket som har letat upp den raderade annonsen och kopplat den till bedrägeriärendet. Visar sig om de varit så smarta och var på en offentlig plats när de la upp/raderade annonsen om inte så finns deras IP-adresser sparade. Sen kan man alltid spåra pengarna till bankkontot och se vem som därefter tagit ut dem. Men är tyvärr inte första prio men jag ger det lite tid så visar det sig hur det går

Citat:
Ursprungligen postat av maximum2
bra jobbigt när sånt här händer,

efter en misslyckad affär som jag hade så köper jag inget om jag inte kan åka och hämta den själv.

Vad var det för vara när du blev bedragen? Hur mycket pengar rörde det sig om? Gjorde du aldrig någon polisanmälan? Beklagar, riktigt trisst när man råkar ut för sånna här idioter.. riktigt vidriga personer.

Tack för Era svar!
Citera
2010-03-03, 12:21
Medlem
Kan det vara den här tjejen som du hade oturen att träffa på? Östgötabanken är den gemensamma nämnaren: http://www.expressen.se/Nyheter/1.809932/hon-ar-varsta-natbedragaren
Citera
2010-03-03, 14:00
Medlem
maximum2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushi
Vad var det för vara när du blev bedragen? Hur mycket pengar rörde det sig om? Gjorde du aldrig någon polisanmälan? Beklagar, riktigt trisst när man råkar ut för sånna här idioter.. riktigt vidriga personer.

Det var en hårddisk som jag skulle köpa, problemet var bara det att jag inte kunde lagra så mycket film som killen sa/skrev att jag skulle kunna...
Citera
2010-03-06, 09:49
Medlem
Troligen lurad på Blocket, behöver hjälp

Hej

Jag behöver ha hjälp med att hitta vem som står för ett bankkonto. Och ja jag vet att det är skyddat av banksekretess osv men det måste ju gå att ta reda på...det finns ju alltid folk som kan det mesta, jobbar på en bank eller liknande.

Det är ett Swedbankkonto och det är:

clnr: 8166-1
konto: 974 697 055-8

Jag undrar också hur man får fram IPnumret som ett Hotmail skickades ifrån?

Väldigt tacksam för hjälp!

P
Citera
2010-03-06, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pin
Hej

Jag behöver ha hjälp med att hitta vem som står för ett bankkonto. Och ja jag vet att det är skyddat av banksekretess osv men det måste ju gå att ta reda på...det finns ju alltid folk som kan det mesta, jobbar på en bank eller liknande.

Det är ett Swedbankkonto och det är:

clnr: 8166-1
konto: 974 697 055-8

Jag undrar också hur man får fram IPnumret som ett Hotmail skickades ifrån?

Väldigt tacksam för hjälp!

P

Även om du hittar vem det är så vad ska du göra åt saken att han har snott dina pengar?
Finns flera som har gjort så och får ingen ersättning.
Citera
2010-03-06, 10:03
Medlem
Beroende på summan så förstår jag att man vill ha reda på det, oavsett om man får tillbaka pengarna lr inte så kan det vara skönt att fucka upp en persons liv för en stund som lurat än.
Citera
2010-03-06, 10:05
Medlem
Ja helt riktigt. Jag måste i alla fall veta vem som står för kontot. Har ju även hans personnummer adress mm. Men måste dubbel kolla
Citera
2010-03-06, 10:08
Medlem
epost72s avatar
Jag vet inte men har du gjort steg ett http://www2.blocket.se/support/form/0?ca=13&id=4
Citera
2010-03-06, 10:09
Medlem
Det var han som svarade på en "köpes" annons som jag lagt upp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här