Citat:
Ursprungligen postat av v50
Det är bara att du kompletterar / gör en ny polisanmälan, den är gången för olaga hot, bifoga en kopia på hotet som (om jag förstår det rätt) kom via en mejl. Förhoppningsvis så tar polisen det på större allvar den här gången, tyvärr är polisen dålig på att agera när det gäller bedragare så länge det bara rör sig om enstaka anmälningar men om det inkommer ett större antal så ökar också chansen att polisen agerar.
Se till att anmäla alla hot han kommer med, ringer han försök om möjligt spela in samtalen samt spara alla sms / mejl samt bifoga dem vid kommande anmälningar.
Se till att anmäla alla hot han kommer med, ringer han försök om möjligt spela in samtalen samt spara alla sms / mejl samt bifoga dem vid kommande anmälningar.
Ja det var via mail han skickade, jag ska ringa på måndag och se hur allvarligt de tar dessa hot. Det är två olika brott det handlar om nu varav ett som kanske polisen prioterar mer förhoppningsvis.
Försökte få kontakt med de andra på tradera genom att ringa till tradera, men dom fick tyvärr inte lämna ut deras mailadresser. Polisen däremot borde kunna få den informationen.
Jag tror att det också finns en risk att de namn jag hittat som är kopplade till dessa bedrägerier kanske inte är de personer som gjort detta mot mig, jag har dock ett konto som är det enda de kan gå på just nu.
Tråkiga är att tjejen blev fruktansvärt rädd när dessa hot kom och det gör mig riktigt förbannad. Dom har blåst mig och nu ska dom hota mig. Jävla stil.
Tack för svaren.