2011-06-08, 16:04
  #1177
Medlem
NorthernCrosss avatar
Har du läst den här gamla tråden om bedragare på Blocket? Det kanske finns
någon e-mailadress eller kontonummer som du känner igen?

https://www.flashback.org/t1197808p23
Citera
2011-06-08, 16:04
  #1178
Medlem
cschrilles avatar
Om han nu har lurat dig så lär han inte ha uppgett sin riktiga identitet, lita på mig
Citera
2011-06-08, 16:07
  #1179
Medlem
van.hoogstratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rambovic
OT: Jag blev blåst på ca 250kr på ebay för en vecka sedan. Betalade i förskott och fick varan nyss, fast det var fel vara. Vet inte om det räknas som att ha blivit blåst, har dock mejlat personen och skrev att jag har fått fel vara. Hade betalat för en Marijuana growing guide, men fick en service manual på Honda motorcykel

http://www.emailfinder.com/EFC.aspx?_act=emailres&_email=dinon39@hotmail.com (Hans mejladress).

Jag har lärt mig att inte betala i förskott.
Jag tycker att du gör fel som hänger ut snubben sådär. Du får bita i det sura äpplet och lugna ner dig. Givetvis göra en polisanmälan. Han kanske har dött?

Det är nog rätt meningslöst att bara skicka ett mail, bättre du gör en polisanmälan så han inte hinner att blåsa fler.
Citera
2011-06-08, 16:14
  #1180
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernCross
Har du läst den här gamla tråden om bedragare på Blocket? Det kanske finns
någon e-mailadress eller kontonummer som du känner igen?

https://www.flashback.org/t1197808p23

Liknande den här. Man måste upp i ett visst belopp för att polisen skall göra något. Det gäller för dem att skydda brottslingar så att de själva får ha jobbet kvar:

https://www.flashback.org/t1255696
Citera
2011-06-08, 16:20
  #1181
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Liknande den här. Man måste upp i ett visst belopp för att polisen skall göra något. Det gäller för dem att skydda brottslingar så att de själva får ha jobbet kvar:

https://www.flashback.org/t1255696
Skydda brottslingar? skojar du? Så om man inte blir lurad på ett tillräckligt högt belopp så bryr sig inte polisen?
Citera
2011-06-08, 16:23
  #1182
Moderator
blomvattnares avatar
AB o K - B o B för sammanfogning med befintlig tråd.

Trådar sammanfogade.

/Mod
__________________
Senast redigerad av blomvattnare 2011-06-08 kl. 16:26.
Citera
2011-06-08, 16:23
  #1183
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Söker man på Ratsit på adressen:
Gamla Eksjövägen 16 B
...så finns det gott om folk där men ingen Andreas Karlsson. Inte ens en Karlsson.

Hmm konstigt, jag fick inte fram en enda. OK bra då iaf!

/Provokatör
Citera
2011-06-08, 16:28
  #1184
Medlem
Andreassss.karlsssson.gmail.com är hans email ganska suspekt bara det :s
__________________
Senast redigerad av Nyllet87 2011-06-08 kl. 16:34.
Citera
2011-06-08, 16:43
  #1185
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Skydda brottslingar? skojar du? Så om man inte blir lurad på ett tillräckligt högt belopp så bryr sig inte polisen?

Enligt vad som står i tråden jag länkade till, är det så. Det krävs att flera med små belopp anmäler samma bedragare.

Citat:
"Karlstadsparet är i nuläget misstänkt för bedrägeri. Gränsen för grovt bedrägeri går vid 200 000 kronor."
__________________
Senast redigerad av PeterNoster 2011-06-08 kl. 16:55.
Citera
2011-06-08, 20:01
  #1186
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Enligt vad som står i tråden jag länkade till, är det så. Det krävs att flera med små belopp anmäler samma bedragare.

Allting samlas i en hög, när tillräckligt många anmälningar är gjorda det kommer ta ett par månader innan något händer....Är bedragaren iskall så sitter han på sitt egna bankkonto.
__________________
Senast redigerad av anre24 2011-06-08 kl. 20:06.
Citera
2011-06-08, 20:21
  #1187
Medlem
NorthernCrosss avatar
Kolla in den här tråden som handlar om en skojare som heter Andreas Karlsson:

https://www.flashback.org/t920436

Han verkar ha ett eget företag:

http://www.ratsit.se/9697483197


Jag säger inte att det är han men man kan ju ta en titt på honom. Han verkar vara en välkänd skojare i alla fall.
__________________
Senast redigerad av NorthernCross 2011-06-08 kl. 20:38.
Citera
2011-06-09, 10:05
  #1188
Medlem
anre24s avatar
Nätbedragare slipper fängelse
Publicerad 9 juni 2011 - 08:23


De gotländska huvudmännen i den stora bedrägerihärvan på Internet slipper fängelse.

Tidigare artiklar

Fängelse för nätbedrägerier 7/4-11
Svea hovrätt har prövat fallet och kom fram till att det räcker med skyddstillsyn med krav på drogavvänjning för huvudmännen som är två tonåringar, rapporterar Radio Gotland. Gotlands tingsrätt dömde pojkarna till fängelse i tio månader respektive 12 månader för grovt bedrägeri.

Pojkarna har lurat till sig 350 000 kronor genom falska annonser på Internet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in