Skulle till att köpa ett grafikkort på Blocket. Hittade en annons med ett kort för 700 kr från en viss Kian i Örebo som verkade lovande. Kontaktade honom via mejl:
- Är intresserad av grafikkortet, priset är ju schysst så är beredd att lägga ut 700 kr
- Kortet är kvar om intresset består, jag är tillgänglig efter kl 16 om du vill hämta det, svarar han.
- Ledsen, glömde säga att jag måste få det fraktat. *Bifogar mina uppgifter
- Adressen är noterat, frakten kostar 150 kr och har Swedbank: XXXX-X XXXXXXXXX-X, replikerar han.
- Hittade billigare fraktalternativ: *89 kr. Är det OK om jag betalar in de 789 kronorna samma dag som du skickar paketet, svarar jag och överför sedan beloppet med en betryggande känsla eftersom jag har ett dygn på mig att dra tillbaka betalningen.
- Jag packade in kortet och gick till posten men alternativet gällde inte privata paket enligt tanten. Försökte förklara ditt alternativ men tanten upprepade samma sak som en robot hela tiden. Det får ändå bli postpaket med kolli-ide och de debiterar 150 kr, ser det resterande som lätt prutning. Mailar kollinummret när paketet är skickat,
får jag sedan besked om.
Vi det här tillfället hade jag fortfarande möjlighet att dra tillbaka pengarna och avbryta transaktionen, men hans svar lät så pass förtroendeingivande och verklighetstroget att jag inbillade mig att han skulle skicka paketet nästa dag istället. Jag ville inte krångla, så jag lät pengarna ligga kvar på hans konto, men där trampade jag rakt i klaveret.
*Några dagar går. Får inget svar på mina mejl jag skickar. En vecka går, fortfarande inget svar.
Så... Någon annan som har erfarenheter av denna listiga och gedigna slingerbult? Är rätt så säker på hans efternamn "Kian" och vistelseorten Örebro. Såhär i efterhand kan jag iofs inte fatta hur jag låtit mig bli så bedragen. Men ändå, kändes liksom säkert, först gav han en ingivelse om att han fanns tillgänglig för avhämtning, sedan hade jag ju möjlighet att dra tillbaka pengarna osv, men men, nu blev jag grundlurad och totalt bortgjord. Hursomhelst ska han få det hett om öronen och jag behöver verkligen er hjälp här på Flashback.
Ni förstår kanske varför jag är så väldigt angelägen av att få tag på hans personuppgifter och kanske slå en knut eller två på hans långa gröna näsa samt gärna vända ut och in på varenda av hans illmariga byxfickor för att sedan tömma hans plånbok på kontanter, rabattkuponger, bankkoder, nytankade kreditkort och annat smått och gått

... Dock behöver jag ju som sagt först lite upplysningar om var denna okuvade skruvkork till slingerbult går att få tag på och var dessa byxfickor kan anträffas och plundras.
ALLA tips mottages tacksamt, åker gärna runt hela stan och bor på hotell några nätter om det vore så, bara jag får tag i odågan. LET WAR BEGIN!