2009-07-14, 14:16
Medlem
Ipwns avatar
Jag har fan inte en aning om hur mycket mina föräldrar fyller. Tjuvkolla i almanackan eller så frågar jag mamma hur mycket pappa fyller och tvärt om. Bryr mig inte särskilt mycket om de skule glömma hur gammal jag är eller vilken klass jag går i. Födelsedagar är ganska överskattade när man kommer över 12 iaf.
Citera
2009-07-14, 22:49
Medlem
CoopColas avatar
Shit, säg det till honom istället för att göra en tråd på Flashback. Om du säger att du verkligen blir ledsen när han inte vet hur gammal du är så kommer han se till att lära sig.
Citera
2009-07-14, 22:59
Medlem
Luigis avatar
Min farsa körde med det när jag var 14-16, jag tror dock det mest var på skoj. Som att fråga utan att man tänkt först typ.
Citera
2009-07-14, 23:13
Medlem
zaturn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeKungen
big fucking deal
1+
Citera
2009-07-15, 11:32
Medlem
Arasalls avatar
Kom igen när du själv inte vet hur gammal du är ... Jag måste ofta räkna ut hur gammal jag är baserat på mitt födelseår, som jag faktiskt kommer ihåg (personnumret sitter som klistrat iaf).

När man kommer över en viss ålder är det liksom egalt hur gammal man är, utom när det råkar bli en nolla sist, om man säger så. Jag är 60-talist, that's it, 40+ om man så vill, men det exakta värdet måste jag faktiskt räkna ut.

Däremot har jag full koll på hur gamla mina barn är - än så länge
Citera
2009-07-16, 11:49
Medlem
blåljuss avatar
Hur fan orkar du bry dig?

Min farsa har inte heller någon aning utan frågar. I bland måste jag tänka efter också hur gammal jag är (22 är jag, tror att jag är 23 i bland).

Båda mina föräldrar brukar kalla mig och min bror för fel namn och sen rätta sig. I bland så rättar dom inte utan tror att det är rätt.

Det spelar inte så stor roll när du är över 15+.
Citera
2009-07-16, 13:09
Medlem
Klot-Johans avatar
Kom igen när du har ett par ungar och blir utskälld för att du kallar dem vid husdjurens namn.

Helt plötsligt inser du att ett årtal går att räkna fram från födelseåret, som man av någon underlig anledning alltid minns, och att det där med födelsedagen bara behöver bli ungefärligt rätt.
Citera
2009-07-16, 13:34
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipwn
Jag har fan inte en aning om hur mycket mina föräldrar fyller. Tjuvkolla i almanackan eller så frågar jag mamma hur mycket pappa fyller och tvärt om. Bryr mig inte särskilt mycket om de skule glömma hur gammal jag är eller vilken klass jag går i. Födelsedagar är ganska överskattade när man kommer över 12 iaf.

Tycker du att det är för svårt att lära sig två jävla siffror eller? Jag vet vilket årtal samtliga jävla släktingar och kompisar är födda, hur fan klarar ni vardagen egentligen?
Citera
2009-07-16, 13:43
Medlem
Klot-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Tycker du att det är för svårt att lära sig två jävla siffror eller? Jag vet vilket årtal samtliga jävla släktingar och kompisar är födda, hur fan klarar ni vardagen egentligen?
Du kan varken ha stor släkt eller många vänner.
Citera
2009-07-16, 14:51
Medlem
tomperss avatar
Ta det lugnt. Jag brukar själv få tänka en stund innan jag kommer på hur gammal jag själv är. Han är kanske inte så åldersfixerad bara.
Citera
2009-07-16, 14:56
Medlem
gisslans avatar
Han kanske inte gör en så stor grej av åldrar? Det i kombination med att vara lat gör att man kan fråga sånt. Vet att jag själv inte har någon koll på hur gamla mina föräldrar är när någon frågar, dock vet jag ju vilka årtal de är födda så med lite huvudräkning kan jag ta reda på det. Orkar man inte räkna är det väl smidigare att fråga den som vet bäst. I det här fallet är det du.
Citera
2009-07-16, 17:53
Medlem
Känner igen det där, delvis. Min far har väl haft sån där koll på min ålder. Däremot har han aldrig vetat vilken klass jag gått i, eller vilket program jag läste på gymnasiet.

Om jag ska vara ärlig tror jag knappt han vet ett skit om mig, men vadå är det någon oskriven lag att man måste ha bry sig? Iofs så kändes det lite skumt när min far veckorna innan studenten frågade vad det var jag läste för nått...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in