Här är det tvärtom. Jag är sonen och jag lär mig aldrig exakt hur gammal min far är. Det gäller hela familjen, jag har alltid varit dåligt på att minnas deras åldrar av någon anledning. Jag vet givetvis på ett ungefär, men aldrig exakt. Därimot är jag alltid duktig på att minnas födelsedagar, och är väl förutom min syster bäst på att minnas sånt i familjen. Varför jag fungerar så kan jag inte riktigt svara på, har ingen aning faktiskt.
För mig personligen känns det inte som någon big deal. Huvudsaken är att dom älskar mig, alltid har stöttat mig när jag har behövt det, och att dom alltid har varit närvarande under min uppväxt, sen om dom inte kommer ihåg exakt alla detaljer om mig är ju inte hela världen. Hade ju varit värre om dom inte hade vetat någonting överhuvudtaget.
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Är det normalt att ens föräldrar inte vet hur gammal man är? Varje gång jag fyller år frågar han mig hur mycket jag fyller. Detta gör mig alltid lite ledsen. Farsan är bra på många sätt men jag fattar inte varför han aldrig vet hur gammal jag är. Han är inte dement eller något sånt.