2009-07-16, 18:01
Medlem
jaja1s avatar
Vem bryr sig om en sån småsak egentligen?
Om det stör dig så mycket är det bara att du tar upp det med honom.
Citera
2009-07-16, 18:04
Medlem
ChapterFours avatar
Välkommen i klubben, min farsa vet varken min ålder eller när jag fyller år. Jag bryr mig inte så mycket om det men det var mindre roligt när jag var 14 och mamma (som har stenkoll) var bortrest vilket ledde till att pappa helt glömde bort min födelsedag.

Traumatiska barndomsupplevelser!
Citera
2009-07-16, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChapterFour
Välkommen i klubben, min farsa vet varken min ålder eller när jag fyller år. Jag bryr mig inte så mycket om det men det var mindre roligt när jag var 14 och mamma (som har stenkoll) var bortrest vilket ledde till att pappa helt glömde bort min födelsedag.

Traumatiska barndomsupplevelser!

Det är faktiskt intressant varför det oftast verkar vara fäderna som har koll på sånt. Jag vet själv när de flesta av mina vänner och familj fyller år, samt födelseår så det kan inte enbart vara könsbundet. Måhända glömmer man alla datum vid ev. faderskap...
Citera
2009-07-16, 19:34
Medlem
cecels avatar
Inte för att det är en stor grej, som vissa påpekat, men det känns ändå som att om man själv hade varit en far som bryr sig om sina barn, så hade man känt till deras ålder. Är det inte en stor grej att bli förälder som man sen tar med sig hela livet? Och att man tänker på sitt/sina barn flera gånger varje dag?

Eller jag kanske är för PK nu eller gör en för stor grej av åldrar bara för att jag själv skulle ha koll på dem
Citera
2009-07-16, 20:32
Medlem
Klot-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cecel
Inte för att det är en stor grej, som vissa påpekat, men det känns ändå som att om man själv hade varit en far som bryr sig om sina barn, så hade man känt till deras ålder. Är det inte en stor grej att bli förälder som man sen tar med sig hela livet? Och att man tänker på sitt/sina barn flera gånger varje dag?

Eller jag kanske är för PK nu eller gör en för stor grej av åldrar bara för att jag själv skulle ha koll på dem
Nä, du har för lite antal barn att hålla reda på.
Citera
2009-07-16, 21:09
Medlem
KraftSheriffens avatar
Min far vet varken hur gammal jag eller när jag fyller år. I gengäld vet jag inte heller hur gammal han är eller när han fyller år.
Håller man reda på sin egen ålder och födelsedag så är det skit samma om familjen inte gör det.
Citera
2009-07-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cecel

Äsch, antagligen så vet de om när du fyller år om du säger det bara att han inte kommer på det just då, eller så vet han om året men orkar inte räkna sig till hur gammal du är.

Min pappa brukade sätta alarm dagen innan min födelsedag så att han inte skulle glömma bort den.
Men en gång så var morsan bortrest, och då tror jag faktiskt att han glömde bort att det var min födelsedag, för jag var hemma och sjuk, och då åkte han iväg och köpte en present när jag fyllde år.

Men jag är kass på nummer så jag vet ungefär när de fyller år men inte exakt. Fast jag vet vilket år de är födda så jag kan alltid räkna ut deras ålder om det nu skulle behövas.
Citera
2009-07-17, 01:09
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klot-Johan
Du kan varken ha stor släkt eller många vänner.

Samtliga i släkten var överdrivet, sen kallar jag inte alla jag känner för kompisar. Jo, jag har en jävla massa vänner.
Men ärligt talat närmsta familjen måste man ju för fan veta vilket år dom är födda. Folk som inte vet det, kan dom sitt eget hemnummer?
Citera
2009-07-17, 01:16
Medlem
h0lles avatar
Haha känner igen det där.. fick flera gånger höra typ "för fan skärp till dig, du är snart 18 år"
"-nej pappa jag är 15.."

medans morsan har koll på när hela släktträdet fyller år...
Citera
2009-07-17, 02:01
Medlem
Klot-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Samtliga i släkten var överdrivet, sen kallar jag inte alla jag känner för kompisar. Jo, jag har en jävla massa vänner.
Men ärligt talat närmsta familjen måste man ju för fan veta vilket år dom är födda. Folk som inte vet det, kan dom sitt eget hemnummer?
Men kom igen, hur ofta ringer man sig själv?
Jag kollar alltid numret i mobilen om jag måste uppge det.
Eller ber människan att använda Eniro.
Citera
2009-07-17, 21:13
Medlem
milton76s avatar
So what? jag har ingen koll på varken ålder eller födelsedagar .. såväl vänner som familj. Även jag har blivit bortglömd ibland. Lägg inte energi på sådant.
Citera
2009-07-17, 21:15
Medlem
milton76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h0lle
Haha känner igen det där.. fick flera gånger höra typ "för fan skärp till dig, du är snart 18 år"
"-nej pappa jag är 15.."

Det är bara en tolkningsfråga. 15 är ju nästan 18 för vad är 3 år egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in