Citat:
Ursprungligen postat av cecel
Inte för att det är en stor grej, som vissa påpekat, men det känns ändå som att om man själv hade varit en far som bryr sig om sina barn, så hade man känt till deras ålder. Är det inte en stor grej att bli förälder som man sen tar med sig hela livet? Och att man tänker på sitt/sina barn flera gånger varje dag?
Eller jag kanske är för PK nu eller gör en för stor grej av åldrar bara för att jag själv skulle ha koll på dem

Äsch, antagligen så vet de om när du fyller år om du säger det bara att han inte kommer på det just då, eller så vet han om året men orkar inte räkna sig till hur gammal du är.
Min pappa brukade sätta alarm dagen innan min födelsedag så att han inte skulle glömma bort den.

Men en gång så var morsan bortrest, och då tror jag faktiskt att han glömde bort att det var min födelsedag, för jag var hemma och sjuk, och då åkte han iväg och köpte en present när jag fyllde år.
Men jag är kass på nummer så jag vet ungefär när de fyller år men inte exakt. Fast jag vet vilket år de är födda så jag kan alltid räkna ut deras ålder om det nu skulle behövas.