2009-07-14, 01:40
Avslutad
Är det normalt att ens föräldrar inte vet hur gammal man är? Varje gång jag fyller år frågar han mig hur mycket jag fyller. Detta gör mig alltid lite ledsen. Farsan är bra på många sätt men jag fattar inte varför han aldrig vet hur gammal jag är. Han är inte dement eller något sånt.
Citera
2009-07-14, 01:41
Medlem
SMK-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Är det normalt att ens föräldrar inte vet hur gammal man är? Varje gång jag fyller år frågar han hur mycket jag fyller. Detta gör mig alltid lite ledsen. Farsan är bra på många sätt men jag fattar inte varför han aldrig vet hur gammal jag är. Han är inte dement eller något sånt.

säg det till honom..
Citera
2009-07-14, 01:41
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Är det normalt att ens föräldrar inte vet hur gammal man är? Varje gång jag fyller år frågar han hur mycket jag fyller. Detta gör mig alltid lite ledsen. Farsan är bra på många sätt men jag fattar inte varför han aldrig vet hur gammal jag är. Han är inte dement eller något sånt.
Hur gammal är du?

Är du säker på att han inte skojar? Hur allvarlig han än låter i tonen...
Citera
2009-07-14, 01:43
Medlem
playmates avatar
Haha, känner igen det där. Mina föräldrar frågar alltid vilken klass jag går i, och min syster vet inte alls hur gammal jag är
Citera
2009-07-14, 01:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Hur gammal är du?

Är du säker på att han inte skojar? Hur allvarlig han än låter i tonen...
Jag är 22. Kan minnas att jag fått denna fråga kontinuerligt sen jag var 15-16. Tror inte han skojar, även om han har märklig humor.
Citera
2009-07-14, 01:46
Medlem
Han skämtar med dig:P Lovar
Citera
2009-07-14, 01:47
Medlem
tjåppes avatar
Citat:
Jag är 22. Kan minnas att jag fått denna fråga kontinuerligt sen jag var 15-16. Tror inte han skojar, även om han har märklig humor.

börjar bli gammal och senil?
Citera
2009-07-14, 02:00
Medlem
scream2mes avatar
Tycker inte att du skall ta så allvarligt på det. Min farsa har heller aldrig någon aning om hur gammal jag blir. Självklart vet han när jag är född och skulle kunna räkna ut det men eftersom det är lättare att fråga så gör han det. Han är på inget vis dement men han har helt enkelt ingen koll på detta. Som sagt bry dig inte så mycket om det.

Men OM det nu är ett stort problem för dig så sig det till honom. Antagligen lyssnar han om han inser att du tar som en alvarlig sak och kanske lägger lite tid på att räkna på det nästa gång
Citera
2009-07-14, 02:02
Medlem
ettkilomjoels avatar
Citat:
Är det normalt att ens föräldrar inte vet hur gammal man är? Varje gång jag fyller år frågar han mig hur mycket jag fyller. Detta gör mig alltid lite ledsen. Farsan är bra på många sätt men jag fattar inte varför han aldrig vet hur gammal jag är. Han är inte dement eller något sånt.

är far din och mor din skilda? för detta beteende härstammar i min fars ådror.
dock beror nog det av överkonsumtion av cigarreter och för mycket kaffe i mitt fall... vilket är hans levnads sätt och nej han är inte alkoholist era fyndiga jävlar.
Citera
2009-07-14, 02:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ettkilomjoel
är far din och mor din skilda? för detta beteende härstammar i min fars ådror.
dock beror nog det av överkonsumtion av cigarreter och för mycket kaffe i mitt fall... vilket är hans levnads sätt och nej han är inte alkoholist era fyndiga jävlar.
Dom är inte skilda. Men visst känns det som en typisk fars-grej att inte komma ihåg åldern. Om morsan inte kom ihåg den skulle jag fan bli tokig.
Citera
2009-07-14, 02:15
Medlem
Chinozos avatar
Min pappa kallar mig först för min brors namn och sen min mammas namn. Om inte jag säger till han att han sa fel så märker han inte det
Citera
2009-07-14, 04:12
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Dom är inte skilda. Men visst känns det som en typisk fars-grej att inte komma ihåg åldern. Om morsan inte kom ihåg den skulle jag fan bli tokig.

Men nog lär han veta åttalet åtminstone...är väl för lat för att räkna ut själva åldern. Men visst borde han kunna anstränga sig bättre om du blir störd av det. Bästa är ju om du säger det till honom och varför, så tror jag nog han skulle inse att han får bättre på minnet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in