2009-08-12, 00:09
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Är det normalt att ens föräldrar inte vet hur gammal man är? Varje gång jag fyller år frågar han mig hur mycket jag fyller. Detta gör mig alltid lite ledsen. Farsan är bra på många sätt men jag fattar inte varför han aldrig vet hur gammal jag är. Han är inte dement eller något sånt.
Ja, det är normalt. Jag gissar att han inte kan hålla reda på det exakta året, vilket inte är nåt att hänga upp sig på. Det är väl inte frågan om att ta fel på 10-20 år, eller? Han har viktigare saker att hålla reda på, skulle nog tro att farsgubben diggar dig hur som helst.

Följdfråga: Kan du på rak arm säga hur gamla dina föräldrar är? Jag måste alltid räkna årtal för att få fram mina föräldrars ålder och än så länge har ingen dött av att jag inte vetat det på stört.
Citera
2009-08-12, 00:16
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Är ni från fettet? Är man inte dement ska man ha koll på när ens barn är födda OCH hur gamla de är för tillfället. ...... men när man är född bör vara oerhört viktigt för alla föräldrar.
Men kamma dig lite. Hur många föräldrar tror du är totalt ovetande om sina barns ålder? Klart som fan alla föräldrar har koll, en del har det bara uppskrivet och andra bär det i huvudet.

Är det nu du tänker kontra med att "alla som inte kan rabbla sina ungars fyra sista älskar inte sina barn"?

Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Ja men då skriver du helt enkelt ner det någonstans.
Hehe! Ja, jag såg detta efter att jag svarat på ditt första inlägg. Betrakta min medverkan i tråden som avslutad.
Citera
2009-08-12, 00:21
Medlem
Ett annat tips är att ha en almenacka lite undan stoppad och varje gång då hör att det är morsdag en viss dag sp skriver du upp det. Samma sak med farsdag, så fort du hör det så skriv upp det osv osv.

Senare så har du en komplett almenaka med alla högtider och födelsedagar.

Ta även med pojkvännens/flickvännens namnsdag så kanske du får lov att komma till en extra gång.

Lått aldrig någon hitta denna då alla romanstillfällen förstörs snabbt som fan och att det kommer ta dig veckor at beta tillbaks detta för att inte nämna dyrt så in åta helvete.
Citera
2009-08-12, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chinozo
Min pappa kallar mig först för min brors namn och sen min mammas namn. Om inte jag säger till han att han sa fel så märker han inte det

haha den är classic! min arme far lider av samma problem
-"Eva, kalle, johan, malin!

-"Rickard heter jag".

-"vad sa jag då?"
Citera
2009-08-12, 14:21
Medlem
Knasibass avatar
Har full förståelse för detta, jag är bara 19 och kommer inte heller ihåg folks åldrar Men fördelseåren minns jag så det är ju lätt att räkna ut... om jag kommer ihåg vilket år det är just nu Igår räknade jag fel för jag trodde det var 2008 Det är inte lätt...
Citera
2009-08-12, 14:50
Medlem
Enzymes avatar
Mina föräldrar vet ju vilket år jag är född men måste liksom räkna efter för att komma fram till hur gammal man är. Tror det har att göra med att tiden går fort och att de inte kan fatta att du blivit så stor så du ska inte ta ta det personligt
Citera
2009-08-13, 21:04
Medlem
The Lone Rangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Varje gång jag fyller år frågar han mig hur mycket jag fyller.
Det är ju ett pappaskämt. Otroligt att det inte finns en tråd om pappahumor på Flashback när jag tänker efter.
Citera
2009-08-13, 22:04
Medlem
multimegas avatar
min pappa brukar säga fel namn ibland, men inget jag tar illa av.

Han har haft 2 strokes, så visst kan minnet bli lite konstigt då, samt att jag själv ibland säger fel namn till folk
Citera
2009-08-14, 00:11
Medlem
DorianGrays avatar
Det där är fan ingenting.

Min farsa har aldrig, vad jag kan minnas, ens gratulerat mig på någon födelsedag. Men ändå är han en jävligt bra farsa.
Citera
2009-08-14, 01:03
Medlem
n00bStylEs avatar
äh vafan, ja kommer ju aldrig ihåg hur gammla mina föräldrar är, betyder inte att jag inte bryr mej om dom . tror iofs att dom kommer ihåg hur gammal jag är.

ja brukar till o med glömma bort vilket år det är ibland
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in