Resultat: På vilken nomineringsgrupp i Trossamfundet Svenska kyrkan på nationell nivå kommer du
Arbetarepartiet - Socialdemokraterna
3,26%
16 röster
Camelotpartiet
0%
0 röster
Centerpartiet
0,20%
1 röster
Elävä seurakunta -- Levande församling
0,20%
1 röster
FRIMODIG KYRKA
6,72%
33 röster
Folkpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
GABRIEL
0,20%
1 röster
Kristdemokrater i Svenska kyrkan
0,61%
3 röster
Kyrklig samverkan i Visby stift
0%
0 röster
Miljöpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
Moderata Samlingspartiet
1,22%
6 röster
Partipolitiskt obundna i Svenska kyrkan
2,24%
11 röster
Personvalslistan Kyrkligt(KyS)Samarbete
0%
0 röster
SPI Seniorpartiet
0%
0 röster
Skanör Falsterbo Kyrkans Väl
0,20%
1 röster
Sverigedemokraterna
29,74%
146 röster
kyrkan Ung i Kyrkan
0%
0 röster
kyrkan Vänstern i Svenska Kyrkan
0,81%
4 röster
ÖPPEN KYRKA -- en kyrka för alla
0,61%
3 röster
Jag är en soffliggare
6,52%
32 röster
Jag är inte medlem i Trossamfundet Svenska kyrkan
22,20%
109 röster
Jag är inte 16 år gammal, så jag är inte röstberättigad
1,22%
6 röster
Jag bojkottar valet
16,29%
80 röster
Jag kommer att rösta, men inte på nationell nivå
0,20%
1 röster
?????
5,50%
27 röster
2009-09-16, 02:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gregorivaletti
Altså helt vanlig konservatism

I detta forum ja.
Citera
2009-09-16, 02:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Såna här avslöjanden kommer i stort sett varje vecka, men ja det är mest propaganda, tillfälligheter och alla andra partier har minst lika många med nazistiskt förflutet enligt SD anhängarna på siten. Varför blir jag inte förvånad längre?

PS: Någon som har fått sina valsedlar till kyrkovalet än? Inte jag. Är fortfarande med i Svenska kyrkan, ska gå ur snart men det kan ju inte dem veta om

Ja visst. Antidemokratiska grupper vars redaktör kastar sten på SD:s internmöten är ju att ta på allvar?

Sedan så kommer valsedlarna finnas på plats på valdagen (utom kanske SD:s som vänstermänniskor kan sno), vad jag vet har inget parti skickat ut valsedlar.

På samma ämne, de enda jag fått valmaterial ifrån är Alliansen - som roligt nog körde 4 olika partilinjer på samma flygblad.
Citera
2009-09-16, 02:24
Medlem
gregorivalettis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy Windeskog
I detta forum ja.

Fasat det låter väl som konservatism i de flesta forum ?

Eller vad anser du vara konservatism

Nä nu är det dags att sussa kudden, imorgon måste man jobba och stå i
Citera
2009-09-16, 02:32
Medlem
gunseng2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben
Jo men en sådan rubrik drar inte in så mycket folk till debatt.

Jag kunde däremot ha skrivit "Hitler nu klonad i tre kopior-SDs kandidater i kyrkovalet" för att rycka in ett stort antal debattörer.

Du påminner mig om Aftonbladet.
Citera
2009-09-16, 03:55
Bannlyst
Saxat från ungsvensk.se

Citat:
Så, då har jag lagt ut följande svar på www.sd-gbg.se. Det har även gått ut som pressmeddelande.

Programmet Adaktusson rapporterade på tisdagskvällen att kyrkovalskandidaten Patrik Ehn tidigare varit med i Nordiska Rikspartiet.

- Det stämmer, jag gick med i NRP som tonåring 1985 och var med i några år. Sedan dess har jag under många år representerat Centerpartiet både på lokal nivå och i internationella sammanhang, förklarar Ehn.

Efter avslutade universitetsstudier i Uppsala fick Ehn anställning som CUF-ombudsman i Bohuslän i mitten av 90-talet. Därefter satt han i styrelsen för Centerpartiet i Göteborg och Västra Götaland. 1999 började han arbeta som lärare i Skövde och efter ett par år valdes han till ordförande för Centerpartiets lokalavdelning.

- Skulle jag beskriva mig själv i imperfekt är det som före detta centerpartist. Så sent som igår gladde jag mig åt att min gamla norska centervän Per Olaf Lundteigen från Buskerud återvaldes till Stortinget, avrundar Ehn.
Citera
2009-09-16, 04:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akem
Saxat från ungsvensk.se

Fd nazist eller fd allianspolitiker - det äro frågan för PK-maffian nu.
Citera
2009-09-16, 08:25
Medlem
Adaktusson kan dra åt fanders, Patrik Ehns gick med i Nrp som tonåring och representerade därefter Centerpartiet i mer än tio års tid, där han också hade flera förtroendeuppdrag vilket han mig veterligen inte haft i SD. Är det nån som ska förklara sig så är det väl Maud Olofsson.
Citera
2009-09-16, 08:46
Moderator
Strix m/94s avatar
Försöker...

...man här antyda att ungdomliga felsteg skall diskvalificera människor från politiska uppdrag för livet? I så fall undrar jag hur man ställer sig till Ylva Johansson (fd kommunist), Annika Åhnberg (fd kommunist) eller Karin Svensson Smith (fd kommunist).

Förefaller en smula kampanjartat så här några dagar innan kyrkovalet. Rädsla?
Citera
2009-09-16, 09:17
Medlem
Carpe Diems avatar
Kyrkovalstråd flyttad från PI till Religion, och sammanfogad med befintlig tråd.
/mod.
Citera
2009-09-16, 09:20
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christofer_a
Hur menar du? Jag har varit valförättare flera gånger och har aldrig sett något valfusk?

Jag har sett valförrättare fuska.
Citera
2009-09-16, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunseng2
Du påminner mig om Aftonbladet.
Helt klart men nu är min tråd sammanslagen så rubriken och värdet av tråden försvann

_________
Citera
2009-09-16, 11:15
Medlem
Chilirecs avatar
Jag vet inte vilka jag ska rösta på. Jag brukar rösta på moderaterna. Jag är emot gay-äktenskap och jag tycker att Svenska Kyrkan börjat bli för "mesig". Hur bör jag rösta för att ändra kyrkan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in