Resultat: På vilken nomineringsgrupp i Trossamfundet Svenska kyrkan på nationell nivå kommer du
Arbetarepartiet - Socialdemokraterna
3,26%
16 röster
Camelotpartiet
0%
0 röster
Centerpartiet
0,20%
1 röster
Elävä seurakunta -- Levande församling
0,20%
1 röster
FRIMODIG KYRKA
6,72%
33 röster
Folkpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
GABRIEL
0,20%
1 röster
Kristdemokrater i Svenska kyrkan
0,61%
3 röster
Kyrklig samverkan i Visby stift
0%
0 röster
Miljöpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
Moderata Samlingspartiet
1,22%
6 röster
Partipolitiskt obundna i Svenska kyrkan
2,24%
11 röster
Personvalslistan Kyrkligt(KyS)Samarbete
0%
0 röster
SPI Seniorpartiet
0%
0 röster
Skanör Falsterbo Kyrkans Väl
0,20%
1 röster
Sverigedemokraterna
29,74%
146 röster
kyrkan Ung i Kyrkan
0%
0 röster
kyrkan Vänstern i Svenska Kyrkan
0,81%
4 röster
ÖPPEN KYRKA -- en kyrka för alla
0,61%
3 röster
Jag är en soffliggare
6,52%
32 röster
Jag är inte medlem i Trossamfundet Svenska kyrkan
22,20%
109 röster
Jag är inte 16 år gammal, så jag är inte röstberättigad
1,22%
6 röster
Jag bojkottar valet
16,29%
80 röster
Jag kommer att rösta, men inte på nationell nivå
0,20%
1 röster
?????
5,50%
27 röster
2008-04-06, 23:09
Medlem
Herr Norrlands avatar
Hejsan!

Jag undrar vad ni tror om kyrkovalet 2009. Vilka partier tror ni kommer gå framåt och vilka tror ni kommer gå bakåt? Kommer valdeltagandet att öka eller minska i förhållande till förra valet? Kommer du att rösta? Och i sådana fall på vilket parti och varför just det partiet?

Skriv gärna andra saker/synpunkter om kyrkovalet här också.

http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?di=77959
Citera
2008-04-06, 23:25
Medlem
Jrgens avatar
Finns det någon anledning att som icke-religiös bry sig?
Citera
2008-04-06, 23:32
Medlem
Herr Norrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Finns det någon anledning att som icke-religiös bry sig?

Hmm, det vet jag faktiskt inte. Men jag skulle inte tro det.
Citera
2008-04-06, 23:45
Bannlyst
Är du medlem, Herr Norrland?

http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?di=38102

Citat:
Inte bara svenska i Svenska kyrkan

Svenska kyrkan stödjer ett mångkulturellt samhälle. I församlingarna finns stor språklig och etnisk mångfald, speciellt i storstadsregionerna. Det berikar kyrkans verksamhet och skapar möjligheter för kyrkan att utvecklas och hitta en nyanserad självbild.
Fredagsmässa i Rinkeby (2008-03-25)
http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?di=96946

Citat:
Hur verkar Svenska kyrkan i en multikulturell församlingsmiljö? Vi har besökt Rinkeby, ett inte alldeles okänt ställe. Här är det religiösa livet levande och kyrkan erbjuder fredagsmässa på arabiska och svenska.
Citat:
Mångkulturella präster
Det är minst fem kulturer som möts till mässa i Rinkeby, men det är fortfarande ont om mångkulturella präster i Svenska kyrkan.

– Rekrytera mångkulturella präster. Det är mitt budskap till biskoparna, säger Eva Maria.

– Det kommer, svarar Raad stillsamt. Om fem år söker sig invandrarungdomarna till prästutbildningen, precis som vi i dag börjar se invandrarungdomarna som nyhetsuppläsare.
Kan man gå med i Svenska kyrkan bara för att jävlas och rösta på Sverigedemokraterna för att sedan gå ur, tro? Om man är döpt, vill säga.
Citera
2008-04-07, 00:30
Medlem
Herr Norrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
Är du medlem, Herr Norrland?

http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?di=38102

Fredagsmässa i Rinkeby (2008-03-25)
http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?di=96946

Kan man gå med i Svenska kyrkan bara för att jävlas och rösta på Sverigedemokraterna för att sedan gå ur, tro? Om man är döpt, vill säga.

Jajemen, jag är medlem. Vår svenska kyrka är drabbad av det mångkulturella experimentet (precis som det du skrev och länkade till bevisar) och därför tycker jag att det är en plikt att - om man är medlem - rösta på ett parti som går emot det här sjuka experimentet, t.ex. Sverigedemokraterna.

Jag tror att du kan gå med bara för att rösta på Sverigedemokraterna och sedan gå ur - testa i alla fall!
Citera
2008-04-07, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Norrland
Jag tror att du kan gå med bara för att rösta på Sverigedemokraterna och sedan gå ur - testa i alla fall!
Will do...

Jag är ju döpt, så det är inga problem på den fronten.
Citera
2008-04-07, 00:58
Medlem
Aquabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
Will do...

Jag är ju döpt, så det är inga problem på den fronten.
Jag förmodar att du måste ha varit medlem en viss tid innan valet, det brukar vara så med olika organisationer för att förhindra olika "kuppförsök". Kolla upp det snarast om du vill ha möjlighet att påverka är mitt råd.

Jag vet inte hur jag kommer rösta, vet inte ens hur det påverkar själva organisationen. Bara jag hittar någon riktigt sekulär person som vill arbeta för att ytterligare skilja staten från kyrkan så är partitillhörighet mindre viktigt, men det blir väl förmodligen en moderat eller centerpartist antar jag.
Citera
2008-04-07, 01:04
Medlem
Jag är inte kristen men kommer aldrig gå ur Svenska Kyrkan. För är det någonting jag är konservativ med så är det att vi trots allt har en kristen tradition i det här landet, och protestantism är ju någonting som varit väldigt unikt för oss här uppe i nord, och sen tycker jag att kyrkan har anordnat väldigt bra begravningar för avlidna släktingar. Dock är jag inte konfirmerad men om jag kan stödja jyrkan med min kyrkoavgift så gör jag gärna det. Har också ganska stor respekt för präster och kyrkan som jag tycker har fått utstå mycket hets från ateister som inte vågar ge sig på Islam men det har blivit så politiskt korrekt att vara emot kristendomen.

Amen.
Citera
2008-04-07, 01:43
Medlem
desreichesmachts avatar
Haha, du råkade inte se SVT Debatt för några dagar sedan då det satt något smuts till kvinnopräst och sade (otroligt pinsamt var det, hela studion blev tyst) "Jag tycker det är bra att ni kämpar!!!" till invandrarungdomarna som hade misshandlat ett par journalister? Svenska "kyrkan" är knappast någon kyrka idag.
Citera
2008-04-07, 01:43
Medlem
Tänker inte rösta då valen alltid varit korrumperade med valfusk för att stödja socialdemokratin. Värst var det på Palmes storhetstid men det har aldrig rensats ut, som vi såg vid även det förra valet.

Inte undra på att Helle Klein blev präst så snabbt. Socialdemokraterna åker in på räkmacka.
Citera
2008-04-07, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knightone
Tänker inte rösta då valen alltid varit korrumperade med valfusk för att stödja socialdemokratin. Värst var det på Palmes storhetstid men det har aldrig rensats ut, som vi såg vid även det förra valet.

Inte undra på att Helle Klein blev präst så snabbt. Socialdemokraterna åker in på räkmacka.

Hur menar du? Jag har varit valförättare flera gånger och har aldrig sett något valfusk?
Citera
2008-04-07, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christofer_a
Hur menar du? Jag har varit valförättare flera gånger och har aldrig sett något valfusk?

Och du har aldrig hört talats om det heller. Eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in