Resultat: På vilken nomineringsgrupp i Trossamfundet Svenska kyrkan på nationell nivå kommer du
Arbetarepartiet - Socialdemokraterna
3,26%
16 röster
Camelotpartiet
0%
0 röster
Centerpartiet
0,20%
1 röster
Elävä seurakunta -- Levande församling
0,20%
1 röster
FRIMODIG KYRKA
6,72%
33 röster
Folkpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
GABRIEL
0,20%
1 röster
Kristdemokrater i Svenska kyrkan
0,61%
3 röster
Kyrklig samverkan i Visby stift
0%
0 röster
Miljöpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
Moderata Samlingspartiet
1,22%
6 röster
Partipolitiskt obundna i Svenska kyrkan
2,24%
11 röster
Personvalslistan Kyrkligt(KyS)Samarbete
0%
0 röster
SPI Seniorpartiet
0%
0 röster
Skanör Falsterbo Kyrkans Väl
0,20%
1 röster
Sverigedemokraterna
29,74%
146 röster
kyrkan Ung i Kyrkan
0%
0 röster
kyrkan Vänstern i Svenska Kyrkan
0,81%
4 röster
ÖPPEN KYRKA -- en kyrka för alla
0,61%
3 röster
Jag är en soffliggare
6,52%
32 röster
Jag är inte medlem i Trossamfundet Svenska kyrkan
22,20%
109 röster
Jag är inte 16 år gammal, så jag är inte röstberättigad
1,22%
6 röster
Jag bojkottar valet
16,29%
80 röster
Jag kommer att rösta, men inte på nationell nivå
0,20%
1 röster
?????
5,50%
27 röster
2009-09-16, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy
Jag vet inte hur många kandidater Sd har i valet, men att hitta tre varav två varit medlemmar i Nationaldemokraterna, som inte är några nazister, är knappast någon "invasion".

Och precis som det skulle varit något fel i att varit i ND. Det största "problemet" med ND är väl att de fortfarande är så små att de inte kan förklara sig själva när rävjakten går i media, därför kan Expo använda dem i debatten på ett synnerligen fult sätt.
Senast redigerad av Jimmy Windeskog 2009-09-16 kl. 01:35.
Citera
2009-09-16, 01:32
Medlem
Robin Woods avatar
Kyrkovalet ja, och hur blir det med kontrollen av valsedlar?
jag tror inte ett skit på nuvarande system, beroende på deras fula trix med att använda sig av media enbart för att smutskasta!
Ge mig en möjlighet att ändra på det!
Citera
2009-09-16, 01:34
Medlem
gregorivalettis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy Windeskog
Och precis som det skulle varit något fel i att varit i ND. Det största "problmet" med ND är väl att de fortfarande är så små att de inte kan förklara sig själva när rävjakten går i media, därför kan Expo använda dem i debatten på ett synnerligen fult sätt.

Problemet med ND är väl inte att de är marginaliserade utan snarare att de är för radikala för de flesta
Citera
2009-09-16, 01:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gregorivaletti
Problemet med ND är väl inte att de är marginaliserade utan snarare att de är för radikala för de flesta

Jag tror inte att den form av radikalism som eventuellt kan sägas finnas hade spelat någon roll alls om ND var stora nog att kunna föra sin egen talan i media (som SD nu nästan stundtals kan sägas göra).
Citera
2009-09-16, 01:44
Medlem
gregorivalettis avatar
Citat:
Jag tror inte att den form av radikalism som eventuellt kan sägas finnas hade spelat någon roll alls om ND var stora nog att kunna föra sin egen talan i media (som SD nu nästan stundtals kan sägas göra).

Fast SD är gråsossar som är invandringskritiska

ND har betydligt obekvämare åsikter som tex flört med revitionism

De är motstånd till integration

och kallar bögar för perverterade

Jag tror inte dessa åsikter går hem i stugorna hos de flesta
Citera
2009-09-16, 01:47
Medlem
gunseng2s avatar
Nazitysklands återkomst... Du kunde inte hålla dig till en tråd som bara hette "Sds kandidater till kyrkovalet" eller?
Citera
2009-09-16, 01:57
Bannlyst
Citat:
Fast SD är gråsossar som är invandringskritiska

ND har betydligt obekvämare åsikter som tex flört med revitionism

De är motstånd till integration

och kallar bögar för perverterade

Jag tror inte dessa åsikter går hem i stugorna hos de flesta

Som sagt, hade jag formulerat programmet hade det sett lite annourlunda ut (men för sakens skull är också SD emot integration, och vad är partisekreterare Söder om inte homofob?). Men min teori är att ND:s största problem är att m,an är så små än. Expo kan skriva nästan vad som helst utan att ND kan svara, just som SD haft det under så många år förutom de senaste.
Citera
2009-09-16, 02:02
Medlem
gregorivalettis avatar
Citat:
Som sagt, hade jag formulerat programmet hade det sett lite annourlunda ut (men för sakens skull är också SD emot integration, och vad är partisekreterare Söder om inte homofob?). Men min teori är att ND:s största problem är att m,an är så små än. Expo kan skriva nästan vad som helst utan att ND kan svara, just som SD haft det under så många år förutom de senaste.

Sd är väl för integration ? eller vill ge sken av, dvs de vill att de som kommit hit ska vara en integrerad del av samhället medans ND verkar vilja ta avstånd ifrån detta.

Fast förlåt denna tråd handlar inte om Sd-Nds likheter och skillnader.

Men ja oavsett om Sd får många röster i kyrkovalet vad skulle detta innebära ?

Finns det något reelt intresse i ett kyrkoval öht
Citera
2009-09-16, 02:06
Medlem
bombaccis avatar
Såna här avslöjanden kommer i stort sett varje vecka, men ja det är mest propaganda, tillfälligheter och alla andra partier har minst lika många med nazistiskt förflutet enligt SD anhängarna på siten. Varför blir jag inte förvånad längre?

PS: Någon som har fått sina valsedlar till kyrkovalet än? Inte jag. Är fortfarande med i Svenska kyrkan, ska gå ur snart men det kan ju inte dem veta om
Citera
2009-09-16, 02:13
Bannlyst
Citat:
Sd är väl för integration ? eller vill ge sken av, dvs de vill att de som kommit hit ska vara en integrerad del av samhället medans ND verkar vilja ta avstånd ifrån detta.

Fast förlåt denna tråd handlar inte om Sd-Nds likheter och skillnader.

Men ja oavsett om Sd får många röster i kyrkovalet vad skulle detta innebära ?

Finns det något reelt intresse i ett kyrkoval öht

SD talar om assimilation, den tanken SAP gav upp i början av 80-talet och började tala om integration (den praktiska skillnaden mellan SD och ND blir inte så stor, men då ND:s själva filosofiska analys tar avstånd från assimilering, och integration, så blir utgångspunkten något annan, i alla fall i teorin).

Jodå, även om inte SD:s kyrkointresse finns hos alla som delar ut info i valet (eller ens ställer upp) finns det ett genuint intresse hos ledningen.

Exakt vad man kan göra i en sådan stor församling som Kyrkomötet även om SD fördubblar sina platser (som är målet), så är det ju mest förslag som inte läses av de andra och tröstlösa protester mot att liberalisera kyrkan ytterligare som väntar SD rent praktiskt.

Själv är jag ju ateist och skall ju vare sig vara med i kyrkan eller rösta, men då jag varit lat och inte gått ur än (som student betalar man ju inte kyrkoskatt) så blir det en kulturproteströst på SD - sedan skall jag lämna kyrkan redan nästa vecka.
Senast redigerad av Jimmy Windeskog 2009-09-16 kl. 02:16.
Citera
2009-09-16, 02:15
Medlem
gregorivalettis avatar
Citat:
SD talar om assimilation, den tanken SAP gav upp i början av 80-talet och började tala om integration (den praktiska skillnaden mellan SD och ND blir inte så stor, men då ND:s själva filosofiska analys tar avstånd från assimilering, och integration, så blir utgångspunkten något annan, i alla fall i teorin).

Jodå, även om inte SD:s kyrkointresse finns hos alla som delar ut indo i valet (eller ens ställer upp) finns det ett genuint intresse hos ledningen.

Exakt vad man kan göra i en sådan stor församling som Kyrkomötet även om SD fördubblar sina platser (som är målet), så är det ju mest förslag som inte läses av de andra och tröstlösa protester mot att liberalisera kyrkan ytterligare som väntar SD rent praktiskt.

Altså helt vanlig konservatism
Citera
2009-09-16, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunseng2
Nazitysklands återkomst... Du kunde inte hålla dig till en tråd som bara hette "Sds kandidater till kyrkovalet" eller?
Jo men en sådan rubrik drar inte in så mycket folk till debatt.

Jag kunde däremot ha skrivit "Hitler nu klonad i tre kopior-SDs kandidater i kyrkovalet" för att rycka in ett stort antal debattörer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in