Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Jo men Lynn eller Rushton funkade ju förr när man inte visste bättre. Nu vet vi ju att den forskningen var felaktig.
Det finns väl inte längre folk som hänvisar till det?
jo, den artikeln som just länkades innehåller ett 12 rushton referenser och 4 Lynn diton.
Såg nu att editorialen dessutom var
skriven av Rushton i egen hög person. HAhaha

Intelligentian är så jävla förutsägbar att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta

Tur jag såg det innan jag läst mer än halva inledningen : D
Citat:
Ursprungligen postat av Embriaco
Du tror alltså på fullaste allvar att afrikaner har lika hög intelligens som Européer?
lika hög IQ eller intelligens? Du förutsätter att det skulle vara samma sak trots att IQ är en konstruktion utan empirisk grund.
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
RockInRhino,
Det är möjligt att den faktiska utgiften blir något lägre av de skäl du nämnt. Det är svårt att i förväg veta vad den exakta siffran hamnar på. Dock bör man tänka på att det nog är ganska vanligt att både mamma och pappa är hemma de första åren pga svårigheterna att få ett jobb. Så det är nog inget ovanligt detta och man tycker att de borde tagit med sådant i beräkningarna. Hittar han ett jobb däremot, så minskar förstås månadsutgiften en hel del. Jag tror inte att de räknar med att en flykting får ett jobb snabbt i dagens Sverige?
Vad jag dock främst reagerade på var att Ingvar påstod att det är en matematisk felberäkning, utan att ens bemöda sig att peka på vad som skulle vara fel. Men där svamlar han bara skulle jag gissa. Matematiken är ju ganska enkel och sifforna finns offentligt.
Nej, men somsagt totalt ointressant. Mjea, men han är ju inte en "vanlig" flykting heller. Han har arbetat som tolk tidigare åt amerikansk trupp, talar god engelska och uppenbarligen halvhyfsad svenska. Det kommer man långt på.
Jo, men det är ju det som är problemet. Folk har ingen uppfattning om vad saker kostar och blir därför antingen förbannade eller förnekande. Det är ju just det realisten i fråga vill spela på i det här fallet. Alltid lyckas man vinna över någon.
Citat:
Ursprungligen postat av scheutz
Hörru, jag är inte så himla säker på att alla dessa barn kommer växa upp till att bli tacksamma mot Sverige. För det andra skulle dessa pengar användas på plats istället, och _MASSOR_ av fler barn.
Ja, men nu är dom här. så det kan du säga 1000 gånger om du vill, det förändrar ingenting. Om fler fokuserade på att göra det bästa av situationen istället för att säga "vi borde gjort såhär istället" kanske vi skulle komma någonvart med problemen.