2009-07-10, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brynsten
Jaha, igen en sådan här hjärntvättad människa. Nå, det är ju inte ditt fel. Kom bara ihåg att från och med nu söka den objektiva sanningen, sann kunskap. Folket måste lära sej att se sanningen bortom propagandan. Helt troligt att en majoritet av svenskarna (åtminstone de mellan 30 och 60, som hunnit bli hjärntvättade, men kanske undvikit kulturberikning) tror att negrer har samma potential för intelligens som nordeuropéer och östasiater. Du kan ju börja med den här, mycket mer info går att söka fram snabbt om man vill.

http://psychology.uwo.ca/faculty/rushtonpdfs/2008%20Med%20Hypotheses.pdf

föga förvånande hade rushton och lynn en gedigen del i referenslistan. : )
börjar bli tröttsamt att diskutera IQ i alla trådar, så tänker dock hålla mig utanför, bortsett från en liten kommentar om att värdet i sig uppenbarligen tycks sakna all form av värde vad gäller vettig återkoppling till empiri. Efter att ha ägnat en arbetsvecka åt att studerat just mätningar och indikatorer förefaller det tydligare än någonsin. : )
Senast redigerad av RockInRhino 2009-07-10 kl. 01:01.
Citera
2009-07-10, 00:58
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
Han kommer nog farandes med trumfkorten Lynn eller Rushton. Två jubelidioter. Förövrigt förväntas asien stå för den största befolkningsökningen, tätt följt av afrika.

Jo men Lynn eller Rushton funkade ju förr när man inte visste bättre. Nu vet vi ju att den forskningen var felaktig.
Det finns väl inte längre folk som hänvisar till det?

EDIT: ha ha ha ...han va visst så dum
Senast redigerad av nedboy 2009-07-10 kl. 01:04.
Citera
2009-07-10, 00:58
Medlem
Embriacos avatar
Citat:
föga förvånande hade rushton och lynn en gedigen del i referenslistan. : )

Du tror alltså på fullaste allvar att afrikaner har lika hög intelligens som Européer?
Citera
2009-07-10, 01:00
Moderator
-Info-s avatar
RockInRhino,

Det är möjligt att den faktiska utgiften blir något lägre av de skäl du nämnt. Det är svårt att i förväg veta vad den exakta siffran hamnar på. Dock bör man tänka på att det nog är ganska vanligt att både mamma och pappa är hemma de första åren pga svårigheterna att få ett jobb. Så det är nog inget ovanligt detta och man tycker att de borde tagit med sådant i beräkningarna. Hittar han ett jobb däremot, så minskar förstås månadsutgiften en hel del. Jag tror inte att de räknar med att en flykting får ett jobb snabbt i dagens Sverige?

Vad jag dock främst reagerade på var att Ingvar påstod att det är en matematisk felberäkning, utan att ens bemöda sig att peka på vad som skulle vara fel. Men där svamlar han bara skulle jag gissa. Matematiken är ju ganska enkel och sifforna finns offentligt.
Citera
2009-07-10, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iquba
Visst är det mycket pengar. Men man kan ju inte bara värdera allt i pengar.
Tänk hur värdefullt det ska vara för familjen att kunna bo i ett säkert hem där dom känner sig trygga.
Deras erfarenheter från Somalia lär ju inte vara så jävla mysiga heller.
Sen tror jag att dom troligtvis kommer känna någon kärlek/tacksamhet till Sverige som gav dom denna chans att leva ett värdigare liv.
Hörru, jag är inte så himla säker på att alla dessa barn kommer växa upp till att bli tacksamma mot Sverige. För det andra skulle dessa pengar användas på plats istället, och _MASSOR_ av fler barn.
Citera
2009-07-10, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Jo men Lynn eller Rushton funkade ju förr när man inte visste bättre. Nu vet vi ju att den forskningen var felaktig.

jo, den artikeln som just länkades innehåller ett 12 rushton referenser och 4 Lynn diton.

Såg nu att editorialen dessutom var skriven av Rushton i egen hög person. HAhaha Intelligentian är så jävla förutsägbar att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta Tur jag såg det innan jag läst mer än halva inledningen : D

Citat:
Ursprungligen postat av Embriaco
Du tror alltså på fullaste allvar att afrikaner har lika hög intelligens som Européer?

lika hög IQ eller intelligens? Du förutsätter att det skulle vara samma sak trots att IQ är en konstruktion utan empirisk grund.

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
RockInRhino,

Det är möjligt att den faktiska utgiften blir något lägre av de skäl du nämnt. Det är svårt att i förväg veta vad den exakta siffran hamnar på. Dock bör man tänka på att det nog är ganska vanligt att både mamma och pappa är hemma de första åren pga svårigheterna att få ett jobb. Så det är nog inget ovanligt detta och man tycker att de borde tagit med sådant i beräkningarna. Hittar han ett jobb däremot, så minskar förstås månadsutgiften en hel del. Jag tror inte att de räknar med att en flykting får ett jobb snabbt i dagens Sverige?

Vad jag dock främst reagerade på var att Ingvar påstod att det är en matematisk felberäkning, utan att ens bemöda sig att peka på vad som skulle vara fel. Men där svamlar han bara skulle jag gissa. Matematiken är ju ganska enkel och sifforna finns offentligt.

Nej, men somsagt totalt ointressant. Mjea, men han är ju inte en "vanlig" flykting heller. Han har arbetat som tolk tidigare åt amerikansk trupp, talar god engelska och uppenbarligen halvhyfsad svenska. Det kommer man långt på.

Jo, men det är ju det som är problemet. Folk har ingen uppfattning om vad saker kostar och blir därför antingen förbannade eller förnekande. Det är ju just det realisten i fråga vill spela på i det här fallet. Alltid lyckas man vinna över någon.

Citat:
Ursprungligen postat av scheutz
Hörru, jag är inte så himla säker på att alla dessa barn kommer växa upp till att bli tacksamma mot Sverige. För det andra skulle dessa pengar användas på plats istället, och _MASSOR_ av fler barn.

Ja, men nu är dom här. så det kan du säga 1000 gånger om du vill, det förändrar ingenting. Om fler fokuserade på att göra det bästa av situationen istället för att säga "vi borde gjort såhär istället" kanske vi skulle komma någonvart med problemen.
Senast redigerad av RockInRhino 2009-07-10 kl. 01:10.
Citera
2009-07-10, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syntronex
det var våra förfäder som åkte ner och kolonisierade och tog dem som slavar, det är därför dom är fatiga idag, därför är det vår plikt att ta hit och betala för dom tycker jag.
Mina förfäder har inte haft några slavar, jag tror på fullaste allvar att detta var ovanligt i sverige att ha svarta slavar. Att svenska immigranter i amerikanska svenskfästen såsom missisippi har haft det är en annan historia då de isåfall varit amerikaner.
Att man skulle ärva faderns synder är förövrigt absurt.
Citera
2009-07-10, 01:14
Medlem
Brynstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy

EDIT: ha ha ha ...han va visst så dum
Men lilla idiot, läs då texten jag länkade till innan du idiotförklarar dej själv. Dina inlägg lyser av rädsla, rädsla för att din världsbild och lilla PK:lögn du har levt i skall falla samman. Du vet att du har fel men vågar inte erkänna detta för dej själv. Du är, som så många, livrädd för sanningen. Ingen har vetenskapligt bevisat att Rushton och Lynn (och många andra) har fel, instället har de kommit ut med nya böcker under de senaste åren (ex. länk nedan) som svarar på en del av kritiken de självklart mött av PK:etablissemanget. Du måste förstå att väldigt få forskare mitt i karriären är villiga att byta fin villa, bilar, resor, prestige, familj etc. mot fängelse bara för att vara ärliga. Du måste förstå att sanningen är förbjuden idag i västvärlden.

http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_Global_Inequality

http://en.wikipedia.org/wiki/Race_Differences_in_Intelligence
Citera
2009-07-10, 01:17
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Folk har ingen uppfattning om vad saker kostar och blir därför antingen förbannade eller förnekande. Det är ju just det realisten i fråga vill spela på i det här fallet. Alltid lyckas man vinna över någon.

Men det står i artikeln:

"De yngre barnen går på dagis, de äldre går i skolan."

Så uppenbart är inget av barnen hemma på dagarna. Förutom den nya babyn (barn nr 10) efter att han/hon fötts.

Sedan säger han:

"– Jag är beredd att arbeta. Jag vill arbeta och kunna försörja min familj.
Tillfälligt kan han tänka sig att arbeta som tolk. Men drömmen är att bli sjuksköterska och jobba på sjukhus."

Det är lite oklart om han går på utbildning idag eller om han lyckats få ett jobb. Dock är det ju inte lätt att få ett tolkjobb om man inte kan bra svenska också. Det är ju sällan man tolkar från ett främmande språk till engelska. Utan man tolkar till svenska. Men kanske går det att hitta undantag?
Citera
2009-07-10, 01:20
Medlem
Embriacos avatar
Européer har högre intelligens än afrikaner, allt visar på det. Inte ens värt att diskutera.
Citera
2009-07-10, 01:27
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Men lilla idiot, läs då texten jag länkade till innan du idiotförklarar dej själv. Dina inlägg lyser av rädsla, rädsla för att din världsbild och lilla PK:lögn du har levt i skall falla samman. Du vet att du har fel men vågar inte erkänna detta för dej själv. Du är, som så många, livrädd för sanningen. Ingen har vetenskapligt bevisat att Rushton och Lynn (och många andra) har fel, instället har de kommit ut med nya böcker under de senaste åren (ex. länk nedan) som svarar på en del av kritiken de självklart mött av PK:etablissemanget. Du måste förstå att väldigt få forskare mitt i karriären är villiga att byta fin villa, bilar, resor, prestige, familj etc. mot fängelse bara för att vara ärliga. Du måste förstå att sanningen är förbjuden idag i västvärlden.

IQ är ju relativt den miljö man bor i tror jag.
Skicka ett par pers med IQ 200 så får vi se hur dom klarar sig i bushen.
Enligt deras IQ skala så kommer dom hamna på 0.
Man undrar ju egentligen vem som är smartast, dom som håller på och förstör jorden eller dom som lever i symbios med den.
Citera
2009-07-10, 01:34
Medlem
nedboys avatar
Citat:

Varför kommer man alltid till en punkt där rasisterna skall slänga ur sig meningar som "Men lilla idiot"? Där tar ju argumentationen slut.

Det har kommit ut med nya böcker, jovisst och Sverigedemokraterna har kommit ut med ett nytt program och jehovas har säkert någon ny skrift.
scientologerna har släppt en jädra massa böcker. (Nu med 25% rabatt, om du är sugen )

Av allt som skrivs på bok så är det du som bestämmer vad som är rätt och vad om är fel va? De som inte tycker som du är ju hjärntvättade som du tidigare sa till mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in