2009-07-09, 23:39
  #121
Medlem
Ultraviolences avatar
ja ja visst blir man förbannad, sprid detta. Visade artikeln till en moderat polare, han sket på sig av ilska.

Så nog allt fyller dessa "snyftartiklar" en funktion.
Citera
2009-07-09, 23:40
  #122
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Trams och OT raderat.

/Mod
Citera
2009-07-09, 23:47
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juanteres
Så inga siffror är huggna i sten.. Hur stora är kostnaderna som uppstår från AFA och andra antirasister? De månne vara väldigt stora de med?
Då fastslår jag att bidragstagare kostar mer än vad rasism och diskriminering gör, eftersom motsatsen inte kan bevisas. Jag har väl i alla fall åtminstone minst 1 siffra att lägga fram på bordet.

Absolut, ser man enbart till den antifascistiska verksamheten skulle ju den dock sjunka i samband med rasismens bortfall, men nu finns det ju många på vänsterkanten som även pysslar med annat som kostar pengar.

Du kan få slå fast vad du vill faktiskt, somsagt, då det inte finns något sätt att räkna på, finns ingen anledning att räkna på det. Jag kan trolla fram en siffra och motivera den genom antaganden, men det är fortfarande hittepå i slutändan. tror både du och jag klarar mig utan det. Egentligen spelar det ingen roll heller. Faktum är ju att det fortfarande kostar pengar, helt i onödan och att rasism+diskriminering just ökar kostnaden för invandringen som så många rasister gnäller om.

Citat:
Hur stor arbetslöshet skulle vi ha bland invandrare om vi endast tog in invandrare som t.ex var lovad ett jobb när de anländer. Invandrare som kan försörja sig själva? Om vi utdelade en fet ut visning ifall invandrare inte lyckades landa en inkomst inom 12 månader? Det blir en fin siffra det.
Lägre, men ändå för hög. klart är att vi (staten) inte agerar konsekvent, vilket inte är så konstigt då staten knappt agerar överhuvudtaget. vilket drabbar såväl invandrare som svenskar i slutändan.

Citat:
Hm. Om man som arbetsgivare endast har sett negativa resultat genom tidigare anställning av invandrare kan jag förstå detta. Om man som arbetsgivare har hört om det också så kan jag förstå detta.
Jag är inte heller oförstående till det, men det är ju fortfarande i grund och botten "rasism" och fördomar. Men det sätter ju samtidigt den höga arbetslösheten i annan dager. Här på I&I drar man likhetstecken mellan hög arbetslöshet och lathet/oduglighet/utvecklingsstörning/whatever. Jag menar att sanningen är mer nyanserad än så. Ge människor en chans att arbeta, och om de sedan inte tycker det passar, ja då kan vi skicka hem dem - inte mig emot. Det jag vänder mig mot är detta dömande på förhand. Klart som fan dom inte får jobb om vi på förhand bestämt oss för att de är odugliga och inte kan jobba, det säger väl sig självt, eller? Jag vidhåller att jag inom 3 år kan ta vilken invandrare som helst (nåja) och få honom att utföra 70% av alla jobb lika bra som en svensk, även om personen i fråga kommer från "mörkaste afrika". Just somalier anses ju av många i detta forum vara helt oförmögna att arbeta, likväl arbetar ett stort antal i MÖ varje dag, rör sig säkert om ett miljontal. Någonstans brister realistlogiken.
Citat:
Om det är för att arbetsgivaren är rasist så.. Jag skulle inte säga fel heller. Allting är relativt, och är man ute efter vinstintresse så gör man vad man måste. Arbetsgivaren får bedöma den ansökande individuellt och se vart det leder. Om det är en skön invandrare som kan svenska, är duktig och kvalificerad så är det fel. Är det en MENA nigger med dålig hygien och dyl. så är det rätt.
självklart är det så. ingen arbetsgivare vill ta en risk om den inte behöver. problemet är ju här att denna risken i mångt och mycket är ett hjärnspöke, och i de fall den inte är det krävs aktiva insatser från staten om vi nu vill förändra situationen. Klart vi kan "ta det säkra före det osäkra" och skippa invandringen helt, men att spela safe vinner man inget på. Friskt vågat, hälften vunnet säger man ju : )
Citat:
Jag, realisten, hävdar till att de vanligaste anledningarna till detta är det första jag nämnde.
jadu, jobba kan de iaf. så varför ska de sitta hemma. det är min fråga. hellre ett hittepåjobb som leder någonvart än ett bidragsberoende som leder ner i fördärvet.
Citera
2009-07-10, 00:08
  #124
Bannlyst
Rasisten räknar såklart fel och överdriver, de kanske kostar staten max 100 000 sek per år!
Citera
2009-07-10, 00:11
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
Absolut, ser man enbart till den antifascistiska verksamheten skulle ju den dock sjunka i samband med rasismens bortfall, men nu finns det ju många på vänsterkanten som även pysslar med annat som kostar pengar.

Du kan få slå fast vad du vill faktiskt, somsagt, då det inte finns något sätt att räkna på, finns ingen anledning att räkna på det. Jag kan trolla fram en siffra och motivera den genom antaganden, men det är fortfarande hittepå i slutändan. tror både du och jag klarar mig utan det. Egentligen spelar det ingen roll heller. Faktum är ju att det fortfarande kostar pengar, helt i onödan och att rasism+diskriminering just ökar kostnaden för invandringen som så många rasister gnäller om.

Inte mycket utrymme till ett svar.


Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
Lägre, men ändå för hög. klart är att vi (staten) inte agerar konsekvent, vilket inte är så konstigt då staten knappt agerar överhuvudtaget. vilket drabbar såväl invandrare som svenskar i slutändan.

??? Utveckla annars bussar jag kaiser på dig för trams.


Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
Jag är inte heller oförstående till det, men det är ju fortfarande i grund och botten "rasism" och fördomar. Men det sätter ju samtidigt den höga arbetslösheten i annan dager. Här på I&I drar man likhetstecken mellan hög arbetslöshet och lathet/oduglighet/utvecklingsstörning/whatever. Jag menar att sanningen är mer nyanserad än så. Ge människor en chans att arbeta, och om de sedan inte tycker det passar, ja då kan vi skicka hem dem - inte mig emot. Det jag vänder mig mot är detta dömande på förhand. Klart som fan dom inte får jobb om vi på förhand bestämt oss för att de är odugliga och inte kan jobba, det säger väl sig självt, eller?

Jag tror att invandrare som får en chans till arbete och sedan sparkas/lämnar det är mycket, mycket fler än de som inte får chansen till något arbete alls. Bevisad oduglighet bland mängden skulle jag våga påstå. Jag håller med att det är väldigt dåligt att bra invandrare förlorar chansen till jobb genom att andra värdelösa varelser förstör intrycket av invandrare hos många svenskar arbetsgivare.

Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
Jag vidhåller att jag inom 3 år kan ta vilken invandrare som helst (nåja) och få honom att utföra 70% av alla jobb lika bra som en svensk, även om personen i fråga kommer från "mörkaste afrika".

Jag antar utmaningen och eftersom du själv sade "vilken som helst" så erbjuder jag mig själv med ett val. En somalie som går i min lillasysters klass. Han tror inte på att dinosaurierna existerat. Han skall kunna utföra jobbet som.. cisco certifierad bioprogrammerare.


Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
Just somalier anses ju av många i detta forum vara helt oförmögna att arbeta, likväl arbetar ett stort antal i MÖ varje dag, rör sig säkert om ett miljontal. Någonstans brister realistlogiken.

De kan arbeta.. med de absolut enklaste arbetsuppgifterna. Inte högre. Inte många av dom i alla fall.

Nu kanske vi kommer in på allt det där snacket om att det har med uppväxten, och tillgång till skolgång osv som är väldigt avgörande. Och det stämmer säkert. Men jag vidhåller vid att de flesta somalier är en belastning oavsett samhällsform.

Vi får akta oss för OT också. Kaiser har vaknat.


Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
självklart är det så. ingen arbetsgivare vill ta en risk om den inte behöver. problemet är ju här att denna risken i mångt och mycket är ett hjärnspöke, och i de fall den inte är det krävs aktiva insatser från staten om vi nu vill förändra situationen. Klart vi kan "ta det säkra före det osäkra" och skippa invandringen helt, men att spela safe vinner man inget på. Friskt vågat, hälften vunnet säger man ju : )

Nej nej, Rock. Vi behöver invandringen ser du. Annars skulle Sverige inte kunna fungera ordentligt. Visste du inte det? Tur att du har mig som kan lära dig.

Vad vi inte behöver är värdelös dödvikt, som jag har sagt så många gånger tidigare. De tillför inte med någonting. T.ex MENA. Vi har nog med städare här nu.

Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
jadu, jobba kan de iaf. så varför ska de sitta hemma. det är min fråga. hellre ett hittepåjobb som leder någonvart än ett bidragsberoende som leder ner i fördärvet.

Welcome to the dark side, young padawan. Transformed into a racist, you will be.
Citera
2009-07-10, 00:16
  #126
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brynsten
1950 var det dryga 200 miljoner invånare i Afrika, i dag ungefär en miljard (det är självklart omöjligt att veta exakt, siffran kan redan idag vara mycket större). Om 40 år beräknas afrikanerna ha ökat till närmare 2 miljarder. Samtidigt så minskar vita och asiatiska kvalitetsmänniskor i antal, och den omfattande rasblandningen innebär att alla européer om några generationer kommer att ha mer eller mindre negerblod i sej, med allt vad det innebär av nedsatt intelligens och rasligt förfall.

http://en.wikipedia.org/wiki/World_population#Population_figures


Det här va ju lite roligt. "...Vita och asiatiska kvalitetsmänniskor."
Vad är då du? Du som inte ens kan skriva korrekt svensk grammatik från grundskolan.


Du påstår att negerblod medför nedsatt "inteligens". Hur menar du att det går till? Vad jag är ute efter är en källa som hävdar det du påstår.
Klarar du av att klämma fram det eller är det bara skitsnack från dig?
(antagligen)
Citera
2009-07-10, 00:27
  #127
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Ja, och det lär snart ha kommit hit ytterligare 1000 liknande somaliska flockar.

Jag ser tyvärr bara två alternativ, antingen avrättar man dom, eller så kör man ut dom ur landet.

Så fort man går ut genom dörren så ser man horder av somalier som driver omkring.

Är det du som bestämmeer vem som skall avrättas? Eller vem/vilka bestämmer vem som skall avrättas?
Jag borde ju rimligtvis ha minst lika mycket att säga till om det som du har. Jag kanske tycker att du borde avrättas. Går det bra då?
Citera
2009-07-10, 00:29
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juanteres
Inte mycket utrymme till ett svar.




??? Utveckla annars bussar jag kaiser på dig för trams.
inkonsekvensen består i att å ena sidan släppa in vatten i kvarnen och på andra sidan vägra öppna luckan till kvarnhjulet med resultat att mjöl förstörs. Räcker det så?


Citat:
Jag tror att invandrare som får en chans till arbete och sedan sparkas/lämnar det är mycket, mycket fler än de som inte får chansen till något arbete alls. Bevisad oduglighet bland mängden skulle jag våga påstå. Jag håller med att det är väldigt dåligt att bra invandrare förlorar chansen till jobb genom att andra värdelösa varelser förstör intrycket av invandrare hos många svenskar arbetsgivare.
Kanske, kanske inte. klart är att för många inte får chansen och döms ut på förhand. sen är det ju inte så att jag tycker man ska få ett jobb och sedan jobba där hela livet och sedan åka hem, men tar man inte de erbjudanden som ges, ja då kan man lika gärna åka hem. Det finns somsagt en väldigt enkel lösning för invandringskritikerna här. Se till att det finns gott om möjligheter att arbeta så lär ni få med er alla i att sparka ut de som enbart vill lata sig. Så länge ni enbart vill sparka ut gräver ni er egen och invandrarens grav sakta men säkert.

Citat:
Jag antar utmaningen och eftersom du själv sade "vilken som helst" så erbjuder jag mig själv med ett val. En somalie som går i min lillasysters klass. Han tror inte på att dinosaurierna existerat. Han skall kunna utföra jobbet som.. cisco certifierad bioprogrammerare.

hah, jag sa 70% av jobben (av den enkla anledningen att 70% av jobben inte kräver någon större kunskap - hur mkt folk som har jobben än vill tro det). sen förutsätter såklart utmaningen att jag får tillgång till de resurser som individen annars i genomsnitt skulle kostat under sitt liv. kan nöja mig med 25% av den vinst/kostnadsbesparing jag på så sätt genererar ^^

Citat:
De kan arbeta.. med de absolut enklaste arbetsuppgifterna. Inte högre. Inte många av dom i alla fall.
Dvs, 70% av alla arbeten i runda slängar, kanske mer.
Citat:
Nu kanske vi kommer in på allt det där snacket om att det har med uppväxten, och tillgång till skolgång osv som är väldigt avgörande. Och det stämmer säkert. Men jag vidhåller vid att de flesta somalier är en belastning oavsett samhällsform.

inte särskilt svårt att få dom att skapa värde motsvarande socialnorm. krävs inte särskilt mkt alls faktiskt. hur värdelösa folk än må anse de vara är ju allt värde mer än inget, inte sant?

Citat:
Vi får akta oss för OT också. Kaiser har vaknat.
äsch, vi är väl någorlunda OnT iaf?


Citat:
Nej nej, Rock. Vi behöver invandringen ser du. Annars skulle Sverige inte kunna fungera ordentligt. Visste du inte det? Tur att du har mig som kan lära dig.
Man behöver inget bara för att. Det beror ju på vad vi vill göra. I värsta fall får vi med mitt förslag tonvis av billig arbetskraft. I bästa fall försörjer sig de flesta på egen hand. Win win.

Citat:
Vad vi inte behöver är värdelös dödvikt, som jag har sagt så många gånger tidigare. De tillför inte med någonting. T.ex MENA. Vi har nog med städare här nu.



Welcome to the dark side, young padawan. Transformed into a racist, you will be.
Finns ingen värdelös dödvikt, det är vi som inte har vett att utnyttja den bara. brist på fantasi antar jag.

Hoppas inte för mkt. Säljer dock min röst i nästa val till högstbjudande. Vore kul om någon välbärgad realist finansierade en semesterresa eller två!
Citera
2009-07-10, 00:31
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det här va ju lite roligt. "...Vita och asiatiska kvalitetsmänniskor."
Vad är då du? Du som inte ens kan skriva korrekt svensk grammatik från grundskolan.


Du påstår att negerblod medför nedsatt "inteligens". Hur menar du att det går till? Vad jag är ute efter är en källa som hävdar det du påstår.
Klarar du av att klämma fram det eller är det bara skitsnack från dig?
(antagligen)

Han kommer nog farandes med trumfkorten Lynn eller Rushton. Två jubelidioter. Förövrigt förväntas asien stå för den största befolkningsökningen, tätt följt av afrika.
Citera
2009-07-10, 00:35
  #130
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingvar1337
Rasisten räknar såklart fel och överdriver, de kanske kostar staten max 100 000 sek per år!

Alla siffror kommer från offentliga källor och kan kontrolleras. Källor finns. Resten är ganska enkel matematik. Är det nåt i siffrorna eller matematiken som är felaktig är du välkommen att peka på vad?

Sen är det klart att det är fråga om en uppskattning, baserat på vad det brukar kosta i snitt. Ingen kan ju spå den exakta kostnaden i förväg. Som exempel, blir ett av barnen allvarligt sjuk kommer det att kosta mer.

Sedan gäller kostnaden för både stat och kommun.

Se även inläggen nr 101 till 112 i denna tråd. Där diskuterar vi siffrorna.
__________________
Senast redigerad av -Info- 2009-07-10 kl. 00:38.
Citera
2009-07-10, 00:42
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Alla siffror kommer från offentliga källor och kan kontrolleras. Källor finns. Resten är ganska enkel matematik. Är det nåt i siffrorna eller matematiken som är felaktig är du välkommen att peka på vad?

Sen är det klart att det är fråga om en uppskattning, baserat på vad det brukar kosta i snitt. Ingen kan ju spå den exakta kostnaden i förväg. Som exempel, blir ett av barnen allvarligt sjuk kommer det att kosta mer.

Se även inläggen nr 101 till 112 i denna tråd. Där diskuterar vi siffrorna.

Jo, men SKL går fortfarande utan vidare att ifrågasätta. Har du någonsin hört en kommun säga att de har tillräckligt med pengar? : )

Sen bör somsagt i det här fallet vissa kostnader vara långt under genomsnittet genom att ersättningsnivåerna blir lägre per person och det uppenbarligen inte finns något behov av barnomsorg då både hon och han är hemma. Hittar han nått tolkjobb (vilket inte är allt för osannolikt) minskar ju även det kostnaderna (även om det måste va surt att jobba utan att få många kronor för det i slutändan - hur fan tänkte han med att jobba inom vården förresten? måste vara en vänlig själ)

Nåväl, 210000 eller 100000 spelar inte så stor roll i mina ögon. Siffran är säkert i överkant. Men vem bryr sig? Somsagt, får ju räkna på 10k per unge oavsett, det blir 100k sen typ 20k i ersättning. Säg att den faktiska kostnaden är 125000 i månaden. Förändrar det något?
Citera
2009-07-10, 00:52
  #132
Medlem
Brynstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det här va ju lite roligt. "...Vita och asiatiska kvalitetsmänniskor."
Vad är då du? Du som inte ens kan skriva korrekt svensk grammatik från grundskolan.


Du påstår att negerblod medför nedsatt "inteligens". Hur menar du att det går till? Vad jag är ute efter är en källa som hävdar det du påstår.
Klarar du av att klämma fram det eller är det bara skitsnack från dig?
(antagligen)
Jaha, igen en sådan här hjärntvättad människa. Nå, det är ju inte ditt fel. Kom bara ihåg att från och med nu söka den objektiva sanningen, sann kunskap. Folket måste lära sej att se sanningen bortom propagandan. Helt otroligt att en majoritet av svenskarna (åtminstone de mellan 30 och 60, som hunnit bli hjärntvättade, men kanske undvikit kulturberikning) tror att negrer har samma potential för intelligens som nordeuropéer och östasiater. Du kan ju börja med den här, mycket mer info går att söka fram snabbt om man vill.

http://psychology.uwo.ca/faculty/rushtonpdfs/2008%20Med%20Hypotheses.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in