Citat:
Ursprungligen postat av juanteres
Inte mycket utrymme till ett svar.
??? Utveckla annars bussar jag kaiser på dig för trams.
inkonsekvensen består i att å ena sidan släppa in vatten i kvarnen och på andra sidan vägra öppna luckan till kvarnhjulet med resultat att mjöl förstörs. Räcker det så?
Citat:
Jag tror att invandrare som får en chans till arbete och sedan sparkas/lämnar det är mycket, mycket fler än de som inte får chansen till något arbete alls. Bevisad oduglighet bland mängden skulle jag våga påstå. Jag håller med att det är väldigt dåligt att bra invandrare förlorar chansen till jobb genom att andra värdelösa varelser förstör intrycket av invandrare hos många svenskar arbetsgivare.
Kanske, kanske inte. klart är att för många inte får chansen och döms ut på förhand. sen är det ju inte så att jag tycker man ska få ett jobb och sedan jobba där hela livet och sedan åka hem, men tar man inte de erbjudanden som ges, ja då kan man lika gärna åka hem. Det finns somsagt en väldigt enkel lösning för invandringskritikerna här. Se till att det finns gott om möjligheter att arbeta så lär ni få med er alla i att sparka ut de som enbart vill lata sig. Så länge ni enbart vill sparka ut gräver ni er egen och invandrarens grav sakta men säkert.
Citat:
Jag antar utmaningen och eftersom du själv sade "vilken som helst" så erbjuder jag mig själv med ett val. En somalie som går i min lillasysters klass. Han tror inte på att dinosaurierna existerat. Han skall kunna utföra jobbet som.. cisco certifierad bioprogrammerare.
hah, jag sa 70% av jobben (av den enkla anledningen att 70% av jobben inte kräver någon större kunskap - hur mkt folk som har jobben än vill tro det). sen förutsätter såklart utmaningen att jag får tillgång till de resurser som individen annars i genomsnitt skulle kostat under sitt liv. kan nöja mig med 25% av den vinst/kostnadsbesparing jag på så sätt genererar ^^
Citat:
De kan arbeta.. med de absolut enklaste arbetsuppgifterna. Inte högre. Inte många av dom i alla fall.
Dvs, 70% av alla arbeten i runda slängar, kanske mer.
Citat:
Nu kanske vi kommer in på allt det där snacket om att det har med uppväxten, och tillgång till skolgång osv som är väldigt avgörande. Och det stämmer säkert. Men jag vidhåller vid att de flesta somalier är en belastning oavsett samhällsform.
inte särskilt svårt att få dom att skapa värde motsvarande socialnorm. krävs inte särskilt mkt alls faktiskt. hur värdelösa folk än må anse de vara är ju allt värde mer än inget, inte sant?
Citat:
Vi får akta oss för OT också. Kaiser har vaknat.
äsch, vi är väl någorlunda OnT iaf?
Citat:
Nej nej, Rock. Vi behöver invandringen ser du. Annars skulle Sverige inte kunna fungera ordentligt. Visste du inte det? Tur att du har mig som kan lära dig.
Man behöver inget bara för att. Det beror ju på vad vi vill göra. I värsta fall får vi med mitt förslag tonvis av billig arbetskraft. I bästa fall försörjer sig de flesta på egen hand. Win win.
Citat:
Vad vi inte behöver är värdelös dödvikt, som jag har sagt så många gånger tidigare. De tillför inte med någonting. T.ex MENA. Vi har nog med städare här nu.
Welcome to the dark side, young padawan. Transformed into a racist, you will be.
Finns ingen värdelös dödvikt, det är vi som inte har vett att utnyttja den bara. brist på fantasi antar jag.
Hoppas inte för mkt. Säljer dock min röst i nästa val till högstbjudande. Vore kul om någon välbärgad realist finansierade en semesterresa eller två!