2011-08-19, 13:30
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WWJD
Om det blev krig här och du var tvungen att fly med din familj (vi får anta att du inte kan stanna och försvara landet av någon obskyr anledning) hur skulle du vilja bli behandlad i det land du flydde till?

Jag skulle börja med att försöka att se till att jag inte låg mitt nya samhälle till last och göra mitt bästa för att passa in.

Det resonemanget innefattar inte....
Stenkastning mot polis och brandkar.
Ständiga krav om särbehandling.
Kulturyttringar som skiljer sig diametralt från gängse rådande kultur.
Medverkande i personrån och överraskningssex.

Detta är bara ett fåtal punkter. Du kan se det som exempel på hur gäster bör bete sig.
I ärlighetens namn, tycker du att det är för mycket begärt?
Citera
2011-08-19, 13:35
Medlem
mamaduzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE
Om dom som kommer hit inte klarar sig i samhället, så skall vi naturligtvis inte ta hit dom.

Vill du ha ett samhälle uteslutande fyllt av hårt arbetande skattebetalare?
Citera
2011-08-19, 13:48
Medlem
Citat:
För att räknas som sysselsatt i sverige, räcker det att ha ägnat sig åt något 4 timmar i november.
Där har du faktiskt fel - enligt SCB så förhåller det sig faktiskt sålunda, att man räknas som sysselsatt även om man HADE FÖR AVSIKT att "jobba" en timme en vecka. T ex på kusinens restaurang, eller som barnvakt. Även om man hade för avsikt att släpa sig iväg på kostnadsfri språkundervisning SFI räknas man som sysselsatt.

Men om man sänker kraven ytterligare lite grann så kanske man kan få upp sysselsättningsgraden för invandrare till tja, 39, 40 % sisådär - eller vad tror du?

Kanske ska det i framtiden räcka att man har haft för avsikt att befinna sig på svensk mark någon gång för att räknas som "sysselsatt", och därmed ha rätt till diverse bidrag i Sverige?

Konsekvens: "Sverige är numera världens tredje folkrikaste nation" (teori lanserad av en annan fb-skribent)

Och sign. mamaduz: dina länkade rapporter från SCB betyder ingenting, ingenting alls, så länge det kommer människor till Sverige, VUXNA människor, som är analfabeter på sitt eget och alla andra kända och okända språk!
Har du en aning om hur mycket det kostar att lära en vuxen att läsa och skriva och sen dra personen ifråga igenom hela skolsystemet? Kommer det ens att hända?

Den lilla grupp invandrare som har doktorshatt och liknande kan aldrig, säger aldrig nånsin, väga upp kostnaderna för alla dem som aldrig blir självförsörjande.
Senast redigerad av brak-teater 2011-08-19 kl. 13:53.
Citera
2011-08-19, 13:58
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brak-teater
Och sign. mamaduz: dina länkade rapporter från SCB betyder ingenting, ingenting alls, så länge det kommer människor till Sverige, VUXNA människor, som är analfabeter på sitt eget och alla andra kända och okända språk!
Har du en aning om hur mycket det kostar att lära en vuxen att läsa och skriva och sen dra personen ifråga igenom hela skolsystemet? Kommer det ens att hända?

Enligt en finsk undersökning så är nästan alla somalier som kommer till Finland analfabeter:

Citat:
Nästan alla somaliska flyktingar är analfabeter

Migrationsverket uppskattar att 85-90 procent av de somalier som kommer till Finland är analfabeter.

http://svenska.yle.fi/nyheter/sok.php?id=183040&lookfor=&sokvariant=arkivet&adva nced=yes&antal=10

Förmodligen är siffrorna för Sverige liknande. Och det säger sig själv att det aldrig kan bli en vinst för ett samhälle att ha en hög invandring av sådana personer.
Citera
2011-08-19, 14:23
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamaduz
Vill du ha ett samhälle uteslutande fyllt av hårt arbetande skattebetalare?

jag vill ha ett samhälle där vi har medborgare som klarar av att leva i samhället, dvs människor som är avpassade för vår samhällstyp, de som man en gång i tiden vågade kalla svenskar.

Om du vill ha ett samhälle där vi har människor, som vårat samhälle måste anpassas efter, som dessutom kommer från samhällen i världen, som mest påminner om avföring och där alltså sverige som samhälle skall närma sig denna avföring, får stå för dig.

För mig är det en självklarhet att om frågan ens skall vara värd att diskutera, så måste dom som kommer från skitsamhällen anpassa sig efter oss och inte tvärtom, eftersom det är dom som kommer till oss. Om du och dina gelikar vill ha ett mer somaliskt samhälle i sverige, så är det väl bättre att ni flyttar till somalia. Det är ju dessutom oändligt mycket bättre om man faktiskt på riktigt gillar olika.
Citera
2011-08-19, 14:47
Medlem
mamaduzs avatar
Citat:
jag vill ha ett samhälle där vi har medborgare som klarar av att leva i samhället, dvs människor som är avpassade för vår samhällstyp, de som man en gång i tiden vågade kalla svenskar.

Om du vill ha ett samhälle där vi har människor, som vårat samhälle måste anpassas efter, som dessutom kommer från samhällen i världen, som mest påminner om avföring och där alltså sverige som samhälle skall närma sig denna avföring, får stå för dig.

För mig är det en självklarhet att om frågan ens skall vara värd att diskutera, så måste dom som kommer från skitsamhällen anpassa sig efter oss och inte tvärtom, eftersom det är dom som kommer till oss. Om du och dina gelikar vill ha ett mer somaliskt samhälle i sverige, så är det väl bättre att ni flyttar till somalia. Det är ju dessutom oändligt mycket bättre om man faktiskt på riktigt gillar olika.

Fetning 1: Så kriminella, psyksjuka, gravt handikappade har inget i vårt samhälle att göra? Är ni, min herre, kommunist?

Fetning 2: Om jag trodde att jag ville bo i Somalia skulle jag ju knappast promota så att somalier ska få bo här? Right? Det där är samma skitargument som att "Vill du att sjuka ska få pengar? Ge dom dina pengar då! Mina ska dom i alla fall inte sno!!"
Citera
2011-08-19, 14:55
Medlem
mamaduzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brak-teater
Där har du faktiskt fel - enligt SCB så förhåller det sig faktiskt sålunda, att man räknas som sysselsatt även om man HADE FÖR AVSIKT att "jobba" en timme en vecka. T ex på kusinens restaurang, eller som barnvakt. Även om man hade för avsikt att släpa sig iväg på kostnadsfri språkundervisning SFI räknas man som sysselsatt.

Men om man sänker kraven ytterligare lite grann så kanske man kan få upp sysselsättningsgraden för invandrare till tja, 39, 40 % sisådär - eller vad tror du?

Kanske ska det i framtiden räcka att man har haft för avsikt att befinna sig på svensk mark någon gång för att räknas som "sysselsatt", och därmed ha rätt till diverse bidrag i Sverige?

Konsekvens: "Sverige är numera världens tredje folkrikaste nation" (teori lanserad av en annan fb-skribent)

Den lilla grupp invandrare som har doktorshatt och liknande kan aldrig, säger aldrig nånsin, väga upp kostnaderna för alla dem som aldrig blir självförsörjande.

Är det här med analfabetism något som skrämmer dig? Är det inte skitschysst att få hit en analfabet och lära denna läsa, skriva, kommunicera ordentligt och kanske få ett vettigt liv?
Citera
2011-08-19, 15:09
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Är det här med analfabetism något som skrämmer dig? Är det inte skitschysst att få hit en analfabet och lära denna läsa, skriva, kommunicera ordentligt och kanske få ett vettigt liv?
Javisst! Och det är skitschysst att få hit AIDS-sjuka för att medicineringen är bättre här, samma sak med TBC. Utvecklingsstörda har större chans till ett bättre liv i Sverige, så låt oss plocka hit så många som möjligt, det är skitschysst. Rent ekonomiskt så vore det ju ett lyft för massor av kastlösa indier att få plats i det svenska samhället, och det skulle ju vara skitschysst av oss att ta emot dem. Tänk så tacksamma alla dessa människor ska vara mot oss glänsande duktiga svennar, när vi matar dem och klappar dem på huvudet.

Kineser som bara får ha ett barn, kan vi ju också ta hit så att de får chansen att reproducera ordentligt, det vore skitschysst.

Men du, vem är det som ska betala för allt det här skitschyssta då?
Citera
2011-08-19, 15:15
Medlem
mamaduzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Javisst! Och det är skitschysst att få hit AIDS-sjuka för att medicineringen är bättre här, samma sak med TBC. Utvecklingsstörda har större chans till ett bättre liv i Sverige, så låt oss plocka hit så många som möjligt, det är skitschysst. Rent ekonomiskt så vore det ju ett lyft för massor av kastlösa indier att få plats i det svenska samhället, och det skulle ju vara skitschysst av oss att ta emot dem. Tänk så tacksamma alla dessa människor ska vara mot oss glänsande duktiga svennar, när vi matar dem och klappar dem på huvudet.

Kineser som bara får ha ett barn, kan vi ju också ta hit så att de får chansen att reproducera ordentligt, det vore skitschysst.

Men du, vem är det som ska betala för allt det här skitschyssta då?

Haha, jag uppskattar dina försök att få mig att framstå som en hemskt oansvarig hippie som bara tycker en massa saker utan att ha backning för det. Men sanningen är att vi har ett skattesystem som klarar av det. Trots borgarnas ihärdiga sänkningar har vi ett skattesystem som klarar av det. Att Sverige på något sätt är fattigare, eller att svenskarna förlorar pengar på invandringen, är ju bara konspiratoriskt hittepå. Eller vad menar du att du fått betala för invandringen? Har din lön sänkts?
Citera
2011-08-19, 15:34
Medlem
Ambityps avatar
Det är fan skrämmande vilken människosyn många i den här tråden har! Skit i vad det kostar, bara för ett ögonblick. Varför ska man inte hjälpa folk som kommer från krisdrabbade länder? Ni säger att det skulle gå åt helvete med Sverige om vi släpper in mer invandrare. Men. Sverige skulle verkligen gå åt helvete om ni fick bestämma. Då skulle Sverige bli ett nytt Rwanda (på 90-talet) med oroligheter och folkmord. Men jag vet att det är lättare att hata, loosers!!!!!!

Skrivet i ilska på en Iphone.
Citera
2011-08-19, 15:40
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Trots borgarnas ihärdiga sänkningar har vi ett skattesystem som klarar av det. Att Sverige på något sätt är fattigare, eller att svenskarna förlorar pengar på invandringen, är ju bara konspiratoriskt hittepå. Eller vad menar du att du fått betala för invandringen? Har din lön sänkts?

Det är konspiratoriskt hittepå att tro att invandringen inte kostar pengar. Självklart kostar dagens invandring pengar. Mycket stora pengar. 40-50 miljarder per år uppskattar en del forskare att det kostar:

Citat:
Professor: Invandringen kostar Sverige 40 miljarder om året

http://www.realtid.se/ArticlePages/200804/08/20080408171847_Realtid518/20080408171847_Realtid518.dbp.asp

Och tittar vi på samhället i stort så ser vi att mycket har blivit sämre. Sjukvården har blivit sämre, färdtjänst har inte ens råd att ha telefonister i Sverige utan de ska lokaliseras i Afrika(!) av kostnadsskäl, avgifterna för kollektivtrafiken har höjts kraftigt pga brist på pengar, pensionssystemet har försämrats osv. Det går att göra en lång lista på försämringar som drabbat landet pga brist på resurser. Man kan inte bara stirra sig blind på löner och skatter, utan man får se till helheten. De 40-50 miljarder per år som invandringen kostar hade man kunnat lägga på annat, tex de saker som jag listade upp.

En del invandring är nyttig för landet. Men somalisk invandring är aldrig nyttig för ett land.
Citera
2011-08-19, 15:53
Medlem
mamaduzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är konspiratoriskt hittepå att tro att invandringen inte kostar pengar. Självklart kostar dagens invandring pengar. Mycket stora pengar. 40-50 miljarder per år uppskattar en del forskare att det kostar:

Och tittar vi på samhället i stort så ser vi att mycket har blivit sämre. Sjukvården har blivit sämre, färdtjänst har inte ens råd att ha telefonister i Sverige utan de ska lokaliseras i Afrika(!) av kostnadsskäl, avgifterna för kollektivtrafiken har höjts kraftigt pga brist på pengar, pensionssystemet har försämrats osv. Det går att göra en lång lista på försämringar som drabbat landet pga brist på resurser. Man kan inte bara stirra sig blind på löner och skatter, utan man får se till helheten. De 40-50 miljarder per år som invandringen kostar hade man kunnat lägga på annat, tex de saker som jag listade upp.

En del invandring är nyttig för landet. Men somalisk invandring är aldrig nyttig för ett land.

Ja, jag påstod aldrig att invandringen var gratis, vilket du märker om du läser mitt inlägg igen.

Menar du nu, på fullaste allvar, att invandringen ligger bakom det du räknat upp? Är det invandringens fel att kollektivtrafiken blivit dyrare? Det har ingenting att göra med världskonjunkturen att priser går upp och ner? Att det blir dyrare att ha företag? Det har ingenting med kapitalism att göra att man gång efter annan ska driva ner sina egna kostnader, och exempelvis flytta ut bemanning runt om i världen? Det är invandringens fel? Du är ute och cyklar. Skulle vi stänga gränserna är det inte som att vi bara skulle få femtio miljarder kronor i knät, helt plötsligt. Stängda gränser och nollad invandring innebär även detta kostnader. För att få en rättvis siffra måste du dra av de kostnaderna först. Och sen ska du nog tänka efter både länge och väl innan du får för dig att SL höjt avgifterna för att de inte får invandrarnas pengar. Herregud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in