2009-06-04, 17:50
  #1141
Medlem
Funderar starkt på W7. Nån som har nån länk till senaste som funkar?
Citera
2009-06-04, 18:28
  #1142
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitrockarn
Funderar starkt på W7. Nån som har nån länk till senaste som funkar?
Bara att gå in på http://www.microsoft.com och söka på Windows 7. Det är RC1 du får tag i, men du måste registrera ditt MSN-konto för att få ladda ner det och få tag i en produktnyckel.
Citera
2009-06-04, 18:31
  #1143
Medlem
Micke666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Bara att gå in på http://www.microsoft.com och söka på Windows 7. Det är RC1 du får tag i, men du måste registrera ditt MSN-konto för att få ladda ner det och få tag i en produktnyckel.
Men licensen gäller väl bara till juli-augusti eller nåt sånt, sen så måste man ju köpa den skarpa versionen?
Citera
2009-06-04, 18:34
  #1144
Medlem
GGAs avatar
Licensen gäller till nästa sommar, orkar inte kolla, men tror det vad juli lr ngt nästa sommar.
Citera
2009-06-04, 18:34
  #1145
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke666
Men licensen gäller väl bara till juli-augusti eller nåt sånt, sen så måste man ju köpa den skarpa versionen?
Icke. RC1 garanteras fungera till mars 2010, så det är ju lagom lång tid att ha ett gratis OS innan man måste tanka piratat eller köpa nåt.
Citera
2009-06-04, 18:35
  #1146
Medlem
GGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Icke. RC1 garanteras fungera till mars 2010, så det är ju lagom lång tid att ha ett gratis OS innan man måste tanka piratat eller köpa nåt.

så var det jaa..
Citera
2009-06-04, 20:00
  #1147
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitrockarn
Ja, har haft problem med datorn ett tag och tänkte därför ominstallera skiten. Satte i installationsskivan som följde med datorn och startade installationen av Xp.
Ett felmeddelande kommer upp som säger att operativsystemet på datorn är nyare än det på skivan och att det därför inte går att installera. Installationen fortsätter dock men sedan när datorn startas om så står den still med en svart bakgrund och en textmarkör blinkar (typ DOS-läge) efter att man valt att den ska starta från skivan och inte det gamla OP-systemet.

Hur ska man göra? Bara att ge upp och installera nåt nyare, typ windows 7 istället?

Tacksam för svar
Felet du gjorde var att inte ta bort partitionen innan du valde att installera Windows
Citera
2009-06-05, 11:49
  #1148
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GGA
så var det jaa..

Exakt! Det är BETAN som snart tar slut! Inte RC1:an
Citera
2009-06-05, 11:52
  #1149
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Du får kolla i BIOS så att BIOS identifierar disken korrekt, anger rätt märke/modell/storlek, annars fungerar det inte.
Ev. kan din disk-kabel glappa! Kolla det med!
Citera
2009-06-05, 16:09
  #1150
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Men självklart är det något fel på hårdvaran eftersom du ska kunna boota skivan utan att ens ha någon hårddisk i, och har du ingen hårddisk i så har du ingen mjukvara i datorn.


men lilla gubben, det är (var) inget fel eftersom jag använde den när jag t.ex skrev i tråden.

det funkade helt random utan att jag gjorde någon ändring, fråga mig inte varför.
Citera
2009-06-05, 16:46
  #1151
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
men lilla gubben, det är (var) inget fel eftersom jag använde den när jag t.ex skrev i tråden.

det funkade helt random utan att jag gjorde någon ändring, fråga mig inte varför.


Citat:
Jag är bombsäker på att alla är korrekt brända, och även att de ska funka.

Om skivorna är korrekt brända, så är det ju inget MJUKVARUFEL förstår du väl.
Citera
2009-06-05, 18:16
  #1152
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Om skivorna är korrekt brända, så är det ju inget MJUKVARUFEL förstår du väl.

eftersom det funkade och datorn funkar klockrent nu, så kan det inte vara nåt hårdvarufel, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in