Jag lämnade nyligen in min stationära dator för att få den lagad. Under tiden utan den tänkte jag använda min pappas gamla företagsdator. Helst av allt skulle jag vara vilja ominstallera Windows (7) på den här laptopen och börja om från början. Har testat att köra BIOS och boot med en pirat windows cd. Fick felmeddelande typ "Fail to copy: zxzxz.exe" något sånt samt att den inte var kompatibel med mitt OS.
Ytterligare problem är att det krävs administratörslösenord för så gott som ALLT! Installera nya program, återställa till fabriksinställningar, ta bort gamla program etc. Jag har dock admin användrnamn + lösenord som jag vet funkar, då dem funkar på min pappas NYA dator. MEN, när jag loggar in med dem på den gamla laptopen så får jag följande felmeddelande: "Det finns för närvarande inte några inloggningsservrar tillgängliga som kan hantera inloggningsbegäran". Fattar ingenting!?
Kan alltså varken installera skype, steam eller spotify. Inte heller kolla netflix då jag måste ladda ner ny version av MS Silverlight. Just nu känns det som att min mobiltelefon är med användbar än datorn
Uppskattar all hjälp, snarast. Förlåt mig om jag postat i fel tråd, var snäll omdirigera mig om detta är fallet.