2015-04-06, 23:24
Medlem
Återställa Lenovo G50 Laptop Problem

Hej..

Har en Lenovo G50 Laptop som jag köpte, den hade windows 8... köpte den från elgiganten..
installerade om den nyligen till ubuntu 14.04 men nu ångrar jag mig, det verkar bara vara problem med ubuntu...

Går det återställa den till fabriksåterställning eller är det kört? formaterade bort windows 8 när jag installerade ubuntu..

finns det något jag kan göra? eller äre bara att ladda ner ett nytt windows och installera från d?

mvh
Citera
2015-04-06, 23:28
Medlem
sommarlovs avatar
Det är ganska lätt att återinstallera Windows, sök lite.

Vad då problem med Ubuntu?
Kan ju vara så att tillverkaren har låst den hårt för Windows...
Citera
2015-04-06, 23:47
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m3t4d0n
Hej..

Har en Lenovo G50 Laptop som jag köpte, den hade windows 8... köpte den från elgiganten..
installerade om den nyligen till ubuntu 14.04 men nu ångrar jag mig, det verkar bara vara problem med ubuntu...

Går det återställa den till fabriksåterställning eller är det kört? formaterade bort windows 8 när jag installerade ubuntu..

finns det något jag kan göra? eller äre bara att ladda ner ett nytt windows och installera från d?

mvh

Här finns det mesta - http://www.howtogeek.com/186775/how-...media-legally/ . Googla "magical jelly bean" , det programmet utvinner license nyckeln ur din laptop . Det är allt du behöver .
Citera
2015-04-06, 23:47
Medlem
stoppsmälls avatar
Testa denna länk.

http://windows.microsoft.com/en-us/w...-refresh-media

SS
Citera
2015-04-07, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Det är ganska lätt att återinstallera Windows, sök lite.

Vad då problem med Ubuntu?
Kan ju vara så att tillverkaren har låst den hårt för Windows...

Kommer upp massa fel meddelanden om något software-propities-gtk

och något om Class system Error - Python-pkg-resources needs to be reinstalled, but cant find an archive for it...

går inte heller använda typ sudo apt-get install .. ... . för då står det typ något om det här python paketet och sen står det att massa saker inte är tillfredställda.. :S
Citera
2015-04-07, 02:10
Medlem
JSelwyns avatar
O du kan inte använda något av detta då?

Sök på Bing/Google: lenovo g50 factory reset
Citera
2015-04-07, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
O du kan inte använda något av detta då?

Sök på Bing/Google: lenovo g50 factory reset

Tro mig, har försökt det mesta, har prövat använad onekey recovery knappen, men icke...

Har läst att det står att det ska finnas en "dold" hårdisk utifall man vill reseta datorn, men när jag gör det så händer inget utan den startar upp som vanligt in på ubuntu...
verkar som den hårdisken blivit formaterad också när jag installerade ubuntu på datorn.. tänkte jag skriver här och frågar utifall någon annan har något bra tips om hur man kan gå tillväga..
Citera
2015-04-07, 04:36
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m3t4d0n
Kommer upp massa fel meddelanden om något software-propities-gtk

och något om Class system Error - Python-pkg-resources needs to be reinstalled, but cant find an archive for it...

går inte heller använda typ sudo apt-get install .. ... . för då står det typ något om det här python paketet och sen står det att massa saker inte är tillfredställda.. :S
Använde du en supportad och inte en gammal utan uppdateringar?
Citera
2015-04-07, 13:01
Medlem
Bootar bara till bios(ny dator)

Beställde nyss en dator(i delar) från Inet som jag idag byggde ihop.

Startade datorn och kommer såklart in på bios. Ändrar så den ska starta från usb-minnet där jag har windows. Vad jag än gör nu så kommer jag in på bios hela tiden. Trycker upp bootmenu när jag startar väljer USB men kommer in på bios, om och om igen.

Vad har jag gjort för fel eller vad kan problemet vara?
Citera
2015-04-07, 13:44
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungyoungboys
Beställde nyss en dator(i delar) från Inet som jag idag byggde ihop.

Startade datorn och kommer såklart in på bios. Ändrar så den ska starta från usb-minnet där jag har windows. Vad jag än gör nu så kommer jag in på bios hela tiden. Trycker upp bootmenu när jag startar väljer USB men kommer in på bios, om och om igen.

Vad har jag gjort för fel eller vad kan problemet vara?

Svårt att svara på med den beskrivningen, men börja med att titta i moderkortets manual!
Den bör du kunna ladda ner från tillverkarens webbplats!
Citera
2015-04-07, 13:55
Medlem
MCVaginas avatar
Har du markerat USB-minnet som en bootbar media?

Hoppas att du inte bara klistrade in .ISO filen till minnet, då kommer det inte heller funka =)
Citera
2015-04-07, 14:27
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Är inne på samma bana som MCVagina.

Sök på forumet då ämnet om en bootbar USB är ett frekvent ämne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in