2011-12-19, 23:38
Bannlyst
Vilken av dessa drivrutiner kan passa XP i Acer Aspire M 3900 som har Intel G43 Moderkort?

http://www.driveridentifier.com/scan...086%26DEV_2E22
Citera
2011-12-20, 15:01
Medlem
Funknatics avatar
Hur stänger jag av så att datorn inte stänger av sig själv efter att man inte använder den under ett tag?

På energialternativ har jag valt 'aldrig' på tona ned bildskärm, stäng av skärmen efter, fortsätt datorn i störmsparläge efter.

Vad mer måste man välja 'aldrig' på för att datorn inte stänger av sig själv!? :P
Citera
2011-12-20, 19:26
Medlem
Kazumilols avatar
Hallo, Har precis byggt ihop min egen dator och skulle installera en clean install av windows men när jag ska sätta igång installationen så står det:

"A required CD/DVD drive device driver is missing. If you have a driver floppy disk, CD, DVD, or USB flash drive, please insert it now"

Och sedan.

"No device drivers were found. Make sure that the installation media contains the correct drivers, and then click OK."

Vet inte riktigt hur jag ska fixa detta så skulle uppskatta lite hjälp, tack

(Btw jag kör med en pirated version av Windows 7 - Ultimate)
Citera
2011-12-20, 19:53
Medlem
Kazumilol:
Dålig Win skiva. Jag tror folk har fått samma problem oavsett om de installerat via USB eller DVD. Förutom källan så kan det det bero på hur man bränt skivan eller skapat sitt boot bara USB minne.
Citera
2011-12-20, 20:02
Medlem
Kazumilols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Kazumilol:
Dålig Win skiva. Jag tror folk har fått samma problem oavsett om de installerat via USB eller DVD. Förutom källan så kan det det bero på hur man bränt skivan eller skapat sitt boot bara USB minne.

okay, så det skulle fungera bättre om jag la in windows 7 på en usb? Eftersom just nu sitter jag fast med 1 windows 7 cd och inga tomma cd-skivor.
Citera
2011-12-20, 20:20
Medlem
Kazumilol:
Möjligtvis men försök hitta en guide på hur man gör USB minnet boot bar osv. Det är billigare än att köpa DVD skivor och du kan ändå inte köpa några ikväll.
Citera
2011-12-20, 20:26
Medlem
Kazumilols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Kazumilol:
Möjligtvis men försök hitta en guide på hur man gör USB minnet boot bar osv. Det är billigare än att köpa DVD skivor och du kan ändå inte köpa några ikväll.

okej, vet du om det är möjligt att problemet är att min ssd och hdd sitter i plats 4 och 5? För jag kan inte riktigt nå dom andra men säg till om det kanske skulle fungera bättre om jag satte dom i 0 och 1
Citera
2011-12-21, 01:34
Medlem
Deagle66s avatar
Hej.
Jag har en Asus Eee 1001PX som har windows 7.

Jag hatar det slöa skiten och vill istället använda XP.

Jag har gjort ett bootbart usb minne men datorfan vägrar boota från usb't
jag ändrat och har bara usb i boot sekvensen men inte fan.

När jag startar datorn och vill få den att boota från usb minnet så kommer nån jävla felsökning upp.

Nån som vet hur jag kan få XP i denna lilla skit?

Att dom ens installerar W7 dyngan i en sån liten dator fattar jag inte.
Den är hur slö som helst.

Mvh
Deagle66
Citera
2011-12-21, 07:20
Medlem
Kazumilol:
Testa och se hur det går.

Men glöm inte att du bara ska ha 1 hårddisk (SDD) kopplad medan du installerar Windows så att du inte får ännu mer problem nu, då och i framtiden. Den andra disken kopplar du in efteråt.

Deagle66:
Det finns 2 möjligheter till att du inte kan starta från USB.
1. Du gjorde fel när du skapade USB minnet. Du måste följa en guide för så att USB minnet blir bootbar innan filerna kopieras över.

2. Du valde fel alternativ på fel ställe i bios. Exakt var varierar. Det ska finnas en speciell lista där alla hårddiskar och boot bara USB minnen dyker upp tillsammans med sina märken modell serie namn. Det här stället används också när man har tex 2 hårddiskar eller 2 DVD spelare och vill välja EXAKT vilken av dom man vill starta från. Man måste välja så här exakt när det gäller USB för att datorn ska förstå.
Citera
2011-12-21, 07:49
Medlem
CrazyJockes avatar
Vet inte om detta är rätt tråd, men jag har win 7 på datorn.

När jag startar upp min dator, och den laddar kommer jag till det här http://i1124.photobucket.com/albums/...2-21073938.jpg
och inte längre, blir tvungen att starta om och köra med boot-meny.
Kan jag fixa, vad är felet på datorn?
Citera
2011-12-21, 09:32
Medlem
Deagle66s avatar
Jag fick till det till slut.
Precis som du skrev så gjorde jag fel först.
Men nu fungerar det.
Citera
2011-12-21, 11:13
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funknatic
Hur stänger jag av så att datorn inte stänger av sig själv efter att man inte använder den under ett tag?

På energialternativ har jag valt 'aldrig' på tona ned bildskärm, stäng av skärmen efter, fortsätt datorn i störmsparläge efter.

Vad mer måste man välja 'aldrig' på för att datorn inte stänger av sig själv!? :P

Det kan även ligga under Bios. Kontrollerar där med hjälp av moderkortsmanualen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in