2013-05-05, 20:41
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
kan någon hjälpa mig? vad bör jag göra nu? ominstallera windows? hur gör jag det?
Windows 7-installationen verkar ju inte vilja starta.
Återställa BIOS kanske kan hjälpa?

Jag skulle testa Windows 8 istället.
Citera
2013-05-05, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Windows 7-installationen verkar ju inte vilja starta.
Återställa BIOS kanske kan hjälpa?

Jag skulle testa Windows 8 istället.
det finns något som heter system configuration i BIOS, det du menar? sedan vill jag helt enkelt kunna starta min dator och komma in i den, ska jag ominstallera windows eller?
Citera
2013-05-06, 20:21
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
men kan ni hjälp eller??? just detta är nackdelen att flytta trådarnas inlägg i en befintlig, man får aldrig hjälp bågot mods borde fan börja förstå

Vad fan är det för fel på dig? Kan du inte ett jävla skit själv? Torkar din morsa dig fortfarande i röven?
Du fick ett tips på vad du skulle göra, återställa BIOS. Prova att använda Google för att söka efter "Återställa BIOS" alt. "Reset BIOS HOW TO", så ska väl till och med en efterbliven idiot som du kunna läsa dig till det

Den enda nackdelen är att idioter som du inte längre spärras in på psykhem, där ni hör hemma.
Citera
2013-05-09, 16:53
Medlem
VonGlides avatar
Citat:
så kan jag ladda ner en windows 7 kopia från piratebay och sedan bränna på en skiva? äre så det funkar? orkar inte köpa en ny windows 7 sedan verkar just datorn vara problemet då en fil har skadats

Ja något i den stilen (men försök göra det lagligt)
Citera
2013-05-10, 14:02
Medlem
YoungGirls4evers avatar
Kan inte installera Windows 7 på min bärbara dator! Hjälp!

Jag har en Toshiba laptop med Windows 8 preinstalled. Jag vill formatera och installera windows 7 istället, men den låter mig inte göra det. Jag har gått in i bios och ändrat boot sekvensen så att den ska boota från dvd:n först men det vill den ändå inte göra. Det står bara "checking media... ERROR" och sen bootar den från hårddisken som vanligt. Och ja, jag vet att dvd skivan är ok. Fattar ingenting, hur löser jag detta? Kan tillägga att disken är GUID-partionerad.
Citera
2013-05-10, 15:20
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YoungGirls4ever
Jag har en Toshiba laptop med Windows 8 preinstalled. Jag vill formatera och installera windows 7 istället, men den låter mig inte göra det. Jag har gått in i bios och ändrat boot sekvensen så att den ska boota från dvd:n först men det vill den ändå inte göra. Det står bara "checking media... ERROR" och sen bootar den från hårddisken som vanligt. Och ja, jag vet att dvd skivan är ok. Fattar ingenting, hur löser jag detta? Kan tillägga att disken är GUID-partionerad.
Tror du behöver MBR för att boota Windows 7. Om du inte har UEFI på moderkortet.

Citat:
"Booting is only supported for 64-bit editions on UEFI-based systems.
http://msdn.microsoft.com/en-us/windows/hardware/gg463525.aspx [ Windows and GPT FAQ ]
Senast redigerad av Andreasvb 2013-05-10 kl. 16:12.
Citera
2013-05-12, 21:01
Medlem
Installera windowsoperativsystem på tom minilaptop?

Köpte just en HP Mini som enligt beskrivning användes som hackintoshdator och nu levereras utan operativsystem. Mina fråga är då hur installerar jag ett operativsystem på denna dator ifall den saknar cd-läsare? Kan jag installera från en extern hårddisk? Eller kommer denna externa hårddisk att behöva sitta i min dator hela tiden då? Hur fungerar sånt här egentligen?

Ni får ursäkta mina, antagligen, oerhört dumma frågor. Tack på förhand.
Citera
2013-05-12, 23:06
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av churchwall
Köpte just en HP Mini som enligt beskrivning användes som hackintoshdator och nu levereras utan operativsystem. Mina fråga är då hur installerar jag ett operativsystem på denna dator ifall den saknar cd-läsare? Kan jag installera från en extern hårddisk? Eller kommer denna externa hårddisk att behöva sitta i min dator hela tiden då? Hur fungerar sånt här egentligen?

Ni får ursäkta mina, antagligen, oerhört dumma frågor. Tack på förhand.
Ja, eller ett USB, om det så önskas.
Citera
2013-05-13, 09:48
Medlem
Datorn startar inte, fastnar vid startreparation och "Windows is loading files"

Igår när jag skulle starta skoldatorn så var skärmen svart och med en vit text står det "Windows is loading files", efter ett tag kommer det upp "startreparation", efter den gjort reparationen kommer "Windows is loading files" och så håller den på hela tiden. Jag vill inte lämna in datorn till skolan, kan jag göra någonting åt detta själv?

Jag har Windows 7.
Citera
2013-05-13, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Playes
Igår när jag skulle starta skoldatorn så var skärmen svart och med en vit text står det "Windows is loading files", efter ett tag kommer det upp "startreparation", efter den gjort reparationen kommer "Windows is loading files" och så håller den på hela tiden. Jag vill inte lämna in datorn till skolan, kan jag göra någonting åt detta själv?

Jag har Windows 7.

Starta med en Windowsskiva och välj reparera.
Citera
2013-05-13, 09:54
Avslutad
Du kan själv ominstallera windows.
Antar dock att din dator är med i en domän, och då är det ganska kört att fixa det själv.
Citera
2013-05-13, 10:05
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Min dator har haft värmeproblem med processsorn så den har totaltdykt många gånger och inte stängts av korrekt. Nu när jag startar den så får jag INGENTING på skärmen. Inget start up meddelande över huvud taget. Vid ett tidigare tillfälle så plockade jag ur ett par minnen och startade upp med den nya hårdvarukonfigurationen och då fick jag meddelandet att återuppta "återställningen av windows" eller nått i den stilen, sen satte jag i minnena igen och datorn fungerade som vanligt, fast med sitt processorproblem kvar som sagt.

Nu undrar jag vad jag kan göra för att komma till rätta med det här problemet. Jag har testat att ta ur minnen igen men det hjälper inte. Skärmen är helt svart.

VAD är det som startar FÖRST i en dator? Jag kan inte tänka mig att det är något fel på hårddisken eftersom den är ny. Jävla kuk-windows 7 med sitt komplicerade jävla ÅTERSTÄLLNINGS-skit där måste stänga av datorn enligt win 7ä's komplicerade jälva rutin annars GÅR DEN SÖNDER. Förr i tiden kune man alltid nå DOS.

Tacksam för input gällande det här problemet.
Hoppas du inte tycker att jag hijackar din tråd TS.

Edit: Jag har haft datorn på reparation för det här värmeproblemet tidigare då jag hade samma problem att jag inte kunde få igång burken. Då sade datorteknikern "Jo jag har "lyckats få igång den igen" och förklarade att problemet bestod av att datorn hade stängts av inkorrekt så många gånger.

VAD....gjorde denna datortekniker när han "lyckades få igång den igen"???
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2013-05-13 kl. 10:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in