2013-11-10, 00:20
Medlem
ISO-filen hittade jag bland sjörövarfolk på nån kust....

Jag har tyvärr inget USB-minne eller tom CD-skiva att föra över denna fil på.
Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att besöka Microsoft och köpa en egen version istället för att använda den som jag hittade, men det skulle inte hjälpa mig ändå?
Citera
2013-11-10, 00:48
Medlem
Polyklorfenols avatar
Nu är ju varken DVD-skivor eller USB-minnen särskilt dyra. 49 spänn för 8 GB minne eller något sådant.
Citera
2013-11-10, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Nu är ju varken DVD-skivor eller USB-minnen särskilt dyra. 49 spänn för 8 GB minne eller något sådant.

Sant, men så bor jag i Norge och ALLT håller stängt på söndagar, även matbutiker så antar jag får ta detta på måndag >.<
Citera
2013-11-10, 00:54
Medlem
Polyklorfenols avatar
Däremot kommer du kanske att få problem i framtiden om MS lyckas blockera ditt exemplar av Windows.

Jag skulle ha gjort så här:

1. Köpt uppgraderingslicens till Windows 8.
2. Klonat befintlig Windows 7-hårddisk till SSD'n genom att ansluta SSD'n med SATA-USB-adapter.
3. Plockat ur gamla disken
4. Satt i SSD och installerat uppgraderingen till Windows 8 på den.
5. Tagit backup på allt viktigt på gamla disken, formaterat den och satt tillbaka den som sekundärdisk.
Citera
2013-11-10, 01:01
Medlem
Tänker att jag ska köpa en Windows 8 key nu, men eftersom min windows 8 fil är en piratversion spelar ingen roll så länge key'n är äkta?
Citera
2013-11-10, 06:20
Medlem
Formaterat om, aktivera windows 7 problem HJÄLP!

Hej!

Jag tänkte uppgradera till windows 8.1 ifrån windows 7 då jag hört att det är billigare. Dock kan jag inte verifiera/aktivera mitt windows 7 trots äkta CDKEY osv.

Nu till de två frågorna jag undrar över:

1. Kan detta bero på att jag just installerat OS på en helt ny SSD disk medan den andra gamla HDD var ikopplad så installerade jag windows 7? (Alltså att något av windows behölls på den gamla disken då jag inte hade kopplat ur den under installationen) så att den nu tror att jag försöker verifiera windows till en helt ny dator, för att jag har en helt ny hårdisk/ssd?

2. Jag kan uppgradera ändå trots att jag inte verifierat för ca 1000 kr men är det inte så att om jag fixar valideringen i windows 7 så är det mycket billigare?? Annars kan jag ju skita i allt detta strul o bara installera..

Tack snälla för snabba svar!!!!!
Citera
2013-11-10, 06:33
Medlem
Ahaa det där med att det var billigare att uppgradera med validerat 7 - 8.1 var ju bara en run dom hade.. det är över.. NVM TACK ändå!
Citera
2013-11-10, 07:03
Medlem
Men vafan, nu läste jag att windows 8 uppgraderingen under installation kommer kräva en validerad windows 7, trots att jag betalade fullt pris liksom. Bah. Och jag har en giltig windows 7 men den går inte att aktivera.. Allt detta.. windows.. BAH
Citera
2013-11-10, 08:04
Medlem
Dexters avatar
Finns inte valet att aktivera över telefon kvar?
Citera
2013-11-10, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter
Finns inte valet att aktivera över telefon kvar?

Det gick ändå konstigt nog, haha så allt löste sig..

Jag har nu installerat windows 8.1 men är allt Clean då? Är det som en omformatering? Jag tog bort windows.old innebär det att jag endast har ett OS och så? Inte massa gammalt skit från 7.0?
Citera
2013-11-10, 09:24
Medlem
Alltså om jag väljer "spara filer" och sedan när jag är inne i nya windows 8.1 tar bort mappen windows.old med diskrensaren, är det som att jag hade tryckt spara inget och formaterat om ? Eller finns det skit kvar?

Och hur gör jag nu när jag ska fomratera nästa gång? Installerar jag windows 7 först och sen 8.1 eller kan jag lägga nån installationsgrej på en skiva o köra som jag brukade göra med windows 7? boota från cd?
Citera
2013-11-12, 12:38
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jowler
Det gick ändå konstigt nog, haha så allt löste sig..

Jag har nu installerat windows 8.1 men är allt Clean då? Är det som en omformatering? Jag tog bort windows.old innebär det att jag endast har ett OS och så? Inte massa gammalt skit från 7.0?

Nej! Då du har kvar Windows.old så ärver du filsystemet och ev. problem i den.

Skall du "rensa rent" och börja på en ny REN kula så måste du vid installationens inledning välja: advanced, och därigenom RADERA alla tidigare partitioner (Nedifrån och uppåt) för att sedan skapa en partition av valfri storlek att installera Windows till.

Men det kräver då att du innan dess har kopierat undan alla filer du önskade spara..
Och JA! då installationen är "Ren" så har du inte kvar något program sedan tidigare.

och tro mej, det är värt varenda krona för en riktig Windows 7 än en uppgradering, speciellt om du får installera om senare av valfri anledning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in