Citat:
Ursprungligen postat av
Jowler
Det gick ändå konstigt nog, haha så allt löste sig..
Jag har nu installerat windows 8.1 men är allt Clean då? Är det som en omformatering? Jag tog bort windows.old innebär det att jag endast har ett OS och så? Inte massa gammalt skit från 7.0?
Nej! Då du har kvar Windows.old så ärver du filsystemet och ev. problem i den.
Skall du "rensa rent" och börja på en ny REN kula så måste du vid installationens inledning välja: advanced, och därigenom RADERA alla tidigare partitioner (Nedifrån och uppåt) för att sedan skapa en partition av valfri storlek att installera Windows till.
Men det kräver då att du innan dess har kopierat undan alla filer du önskade spara..
Och JA! då installationen är "Ren" så har du inte kvar något program sedan tidigare.
och tro mej, det är värt varenda krona för en riktig Windows 7 än en uppgradering, speciellt om du får installera om senare av valfri anledning!