2013-02-17, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Provade även att boota från en extern CD men samma felmedelande där. Inte får väl w7 plats på ett USB minne?

w7 får plats på ett 4 gb usb-minne (är ca 3GB)
när du hade extern cd valde du usb som första boot?
mvh
t
Citera
2013-02-17, 10:50
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
jag vet inte men ev kan det vara att du har uefi-bios,och att SecureBoot är aktiverat i UEFI

http://www.alltomwindows.se/forum/topic/27203-uefi-tr%C3%A5den-som-ger-dig-allt-du-beh%C3%B6ver-veta/

mvh
t
Låter troligt men går det att ändra i efterhand? Och som med dom flesta märkesdatorer så följer det inte med någon w8 CD.
Citera
2013-02-17, 11:08
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Och som med dom flesta märkesdatorer så följer det inte med någon w8 CD.

Detta hanterar du själv. Antingen sparar ner på ett USB-minne eller bränner ner på en DVD-skiva.
Citera
2013-02-18, 05:32
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
jag vet inte men ev kan det vara att du har uefi-bios,och att SecureBoot är aktiverat i UEFI

http://www.alltomwindows.se/forum/topic/27203-uefi-tr%C3%A5den-som-ger-dig-allt-du-beh%C3%B6ver-veta/

mvh
t
Tack och visst var secureboot aktiverat och det fungerade bra när det stängdes av.
Citera
2013-02-18, 11:55
Medlem
Hjälp fort Uppdatera W XP Till W 7 med disk på en gammal dator, bra ide?

Hej! Jag har funderat länge på att installera windows 7 på min gamla dator (gammal compaq sen ungefär 5 år tillbaka) Och jag undrar om det vore en bra ide att installera windows 7 på den? Datorn fungerar utmärkt, bara seg då och då men jag undrar om det skulle skada hårddisken eller få datorn kollapsa helt?

Tacksam för svar
Citera
2013-02-18, 12:01
Medlem
i3o6s avatar
Tror att windows 8 är mer resurssnålt om har tillgång till det.
Din hårddisk lär inte explodera... bara att köra på men glöm inte att förbereda med drivrutiner om du inte har tillgång till flera datorer.
Citera
2013-02-18, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i3o6
Tror att windows 8 är mer resurssnålt om har tillgång till det.
Din hårddisk lär inte explodera... bara att köra på men glöm inte att förbereda med drivrutiner om du inte har tillgång till flera datorer.
Ja asså jag har tyvärr ingen tillång till W 8, jag använder mig av windows 7 skivan som jag fick med min laptop, dock måste jag byta hårddisk på laptopen, men vad innebär att man ska förbereda drivrutiner? PS, har inga viktiga filer eller något att spara
Citera
2013-02-18, 12:11
Medlem
Polyklorfenols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seevil
Ja asså jag har tyvärr ingen tillång till W 8, jag använder mig av windows 7 skivan som jag fick med min laptop, dock måste jag byta hårddisk på laptopen, men vad innebär att man ska förbereda drivrutiner? PS, har inga viktiga filer eller något att spara
När du har sopat rent datorn, kommer du inte ens att kunna använda nätverkskortet utan att installera drivrutiner för det. Gå in på Compaq's sida och leta fram drivrutiner, om du inte redan har dem på någon gammal CD.

Sedan går det inte att använda produktnyckeln för din bärbara dators W7 till din gamla dator. Microsoft går inte med på det och Windows stängs efter 30 dagar om du inte matar in en unik licensnyckel.
Citera
2013-02-18, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
När du har sopat rent datorn, kommer du inte ens att kunna använda nätverkskortet utan att installera drivrutiner för det. Gå in på Compaq's sida och leta fram drivrutiner, om du inte redan har dem på någon gammal CD.

Sedan går det inte att använda produktnyckeln för din bärbara dators W7 till din gamla dator. Microsoft går inte med på det och Windows stängs efter 30 dagar om du inte matar in en unik licensnyckel.
Så man måste alltså köpa en ny w7 CD för den här datorn eller?
Citera
2013-02-18, 12:26
Medlem
Polyklorfenols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seevil
Så man måste alltså köpa en ny w7 CD för den här datorn eller?
Det kan finnas crack för det, men det är inget jag är så insatt i.
Citera
2013-02-18, 12:40
Medlem
swebarbs avatar
Känns onödigt en gammal compaq kan lika gärna köra det du redan har ,vad är det du inte kan göra på xp som du kommer kunna göra på win 7 ?
Citera
2013-02-18, 16:36
Medlem
nosferatuzens avatar
Kan hamnat fel nu..

Jag har tyvärr win.8 och jag riktigt hatar skiten! Hur som, jag har fått låna en windows 7 återställnings cd och undrar då om detta går att använda då jag vill installera win 7 på datorn!?

Tänker inte pilla in cd'n förens jag vet hur jag ska göra!

Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in