2009-04-08, 14:25
Medlem
Andreasvbs avatar
Var den nyckeln till en Media Center-version?
Citera
2009-04-08, 14:36
Medlem
Goatboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Var den nyckeln till en Media Center-version?

Ja.. den var med i torrenten...

Edit: Enligt alla som tankat den så hade det funkat utmärkt..
Citera
2009-04-09, 23:40
Medlem
Harmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Min USB är sjukt långsamt. För att föra över några musikfiler på MP3n så tar det flera timmar i översiktstid. När jag ska radera vad som redan finns på MP3n så står det att det ska ta 2h och 50min. Vad är felet?

Har dock ingen aning om det är likadant för andra produkter, men har läst om att andra har haft samma problem.

Har du usb2 i datorn? Var de lika söligt innan du installerade windows 7?

Citat:
Ursprungligen postat av dadd
Efter att jag har installerat windows 7 så har min dvd-läsare "försvunnit", hittar den inte ens i bios. Någon som vet vad felet är?

Kanske sladden som åkt ut? Prova trycka in den helt
Citera
2009-04-13, 22:03
Medlem
tomchis avatar
hjälp med att om-installera windows från datorn

hej
lite pinsamt, men jag måste installera om windows och har glömt hur man gör, så jag skulle behöva lite hjälp...det är windows xp och det följde med på datorn...hur gör man?
Citera
2009-04-13, 22:33
Bannlyst
1: Gå in i bios - ställ in 1 device till "boot from cd"
2: In med cd-skivan, starta om datorn.
3: Cd-skivan börjar läsas, tryck på valfri tangent.
4: följ instruktionerna på skärmen, inga problem!
Citera
2009-04-13, 22:46
Medlem
tomchis avatar
tack, fast jag menade att det inte kom på skiva utan direkt i datorn...
Citera
2009-04-13, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tomchi

Vad menar du? Du fick väl med en cd-skiva när du köpte datorn? Annars är det väl bara ladda från TPB eller liknande.
Citera
2009-04-13, 22:58
Medlem
Trance_Nations avatar
Ladda ner en Win Xp Home Swe OEM och bränn på cd.
Andvänd licensnyckeln under din dator om det är en bärbar, eller på sidan/bak om det är en stationär.
Citera
2009-04-14, 06:31
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Misstänker att du syftar på en recovery-partition.

Har du tagit en kopia på detta och lagt ner på en skiva då?
Citera
2009-04-14, 11:49
Medlem
tomchis avatar
ja alltså, när jag köpte datorn (ny) installerade jag windows dirket från datorn utan skiva, och antagligen borde jag ha brännt det på skiva sen, men det har jag tyvärr inte gjort...jag vill helst inte ladda ner eftersom det jag har är original...ska man gå in på den menyn där man trycker F1 då datorn startar eller?
Citera
2009-04-14, 18:01
Medlem
Zw0lt3s avatar
Citat:
ja alltså, när jag köpte datorn (ny) installerade jag windows dirket från datorn utan skiva, och antagligen borde jag ha brännt det på skiva sen, men det har jag tyvärr inte gjort...jag vill helst inte ladda ner eftersom det jag har är original...ska man gå in på den menyn där man trycker F1 då datorn startar eller?
Om du har en klisterlapp på sidan av datorn med en äkta key behöver du inte oroa dig för att ladda ner. Det är nyckeln man betalar för, det är den som är beviset på att du har köpt operativsystemet
Citera
2009-04-14, 18:03
Medlem
Naikons avatar
Är lite osäker om att installera rätt OS

Hallå där. Jag sitter just nu på en 4 år gammal Packard Bell. Operativsystemet är Windows XP Media Center Edition 2005 - om man kollar på chassit, där det är en liten lapp med product key. Om man klickar på "Egenskaper" på "Den här Datorn" så står det "Microsoft Windows XP Media Center Edition Version 2002 Service Pack 2". Är lite osäker där, det står Version 2002, när det på chassit står 2005? Jag tror själv att det är version 2005, har för mig att jag såg det någon annanstans...
Nu till huvudfrågan: Jag fick aldrig med någon Windows XP-skiva med datorn. Nu är det så att jag vill börja om på nytt, alltså formatera. Eller ominstallera Windows om man kan kalla det så. Jag är väldigt noggrann, och vill inte ha någon viktig data förlorad.
Kommer den här torrenten fungera? http://thepiratebay.org/torrent/4410918/Windows_XP_Media_Center_2005_Edition_x86_(HP_OEM_D ISC)
Jag bränner innehållet på en skiva och sen bootar från DVD-Drive i biosen? Använder jag min Product Key som står på chassit när jag installerar?

Det här är säkert en självklarhet för er, men jag är väldigt osäker på det här och vill inte göra något fel
Tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in