2012-05-18, 16:07
Medlem
Har en Asus Eee PC 1001px med win XP om jag skulle vilja installera om. Finns ingen CD-drive och därmed inga skivor. Ska tydligen gå att starta en recovery genom att trycka på F9 när datorn startar, problemet är att datorn inte regerar på mina tryckningar. Vad göra?
Citera
2012-05-18, 17:08
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan_the_Man
Har en Asus Eee PC 1001px med win XP om jag skulle vilja installera om. Finns ingen CD-drive och därmed inga skivor. Ska tydligen gå att starta en recovery genom att trycka på F9 när datorn startar, problemet är att datorn inte regerar på mina tryckningar. Vad göra?
Gå in i BIOS och aktivera funktionen. Tanka även hem manualen ifall du stöter på fler oklarheter, allt står i den
Citera
2012-05-18, 18:52
Bannlyst
Tjenare!

Jag har 2 st BenQ 24" skärmar! En som körs via DVI-D och en som körs via VGA!
Nu är det så att ljusskärpan eller vad man ska säga är annorlunda.

VGA är lite ljusare än DVI-D skärmen och det är lite jobbigt
Finns det mjukvara som kan ändra detta? Jag har exakt samma skärminställningar som man ställer in manuellt
Citera
2012-05-18, 20:25
Medlem
Smirnoffboys avatar
Provade innan med mina gamla DVDs, det gick fortfarande inte att formatera, denna gången stod det: Ett diskläsfel har uppstått. Vad kan det bero på? Jag ska berätta hur jag brände:
1. Tog ner Windows 7 Ultimate från Piratebay
2. Brände ISO filen med Power2Go med full hastighet, (skulle jag inte gjort, fel program, fel hastighet)
3. Stoppade i skivan
4. Startade om datorn
5. Tryckte på Enter när meddelandet: Tryck på valfri tangent för att boota CD/DVD.
6. Fel!!!!!

Nu håller jag på att bränna ut en ny DVD med en ny ISO, tog hem en annan version. Använde denna gången IMGBurn på 3X hastighet. Återkommer med svar om det inte fungerade.
PS. Använder min bärbara nu, min stationära går inte alls. Så fort man har kommit in i Windows, och ska trycka på startikonen i hörnet, så fryser sig datorn, går inte att trycka på CTRL+ALT+DEL, för då låser den sig ännu mer, då är det bara att reseta framme på datorn
Citera
2012-05-19, 22:42
Medlem
LIMPANPs avatar
Windows 7 startbutton changer (2012)

Hej!

Jag håller på att customiza mitt windows 7 lite.
Jag försöker ändra startknappen och jag vet att det finns olika program för det. Men jag har svårt att hitta någon som fungerar nu 2012.

Har/Hittar du någon som fungerar så tipsa mig gärna!

Tack!
Citera
2012-05-19, 22:45
Medlem
LIMPANPs avatar
Ledsen att irretera er med inlägget. Men mitt problem är löst.
Citera
2012-05-19, 22:50
Medlem
Fimparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LIMPANP
Ledsen att irretera er med inlägget. Men mitt problem är löst.
Dela med dig då..
Citera
2012-05-19, 23:01
Medlem
HaxxarNs avatar
Indeed, det är bra för sökfunktionen, så slipper någon annan starta tråden.
Citera
2012-05-19, 23:25
Medlem
w7sbc, ett program som fungerar utmärkt för ändamålet.
Citera
2012-05-19, 23:27
Bannlyst
Två operativsystem

Om jag har två operativsystem installerade på min dator (på olika hårddiskar), kan jag installera ett program i operativsystemet 1, medans jag är inloggad i operativsystem 2? Jag vill alltså installera programmet medan jag är inloggad på operativsystem 2, men använda det i operativsystem 1.

Båda två är Windows 7 Ultimate.

Sedan en till fråga- hur avinstallerar man det operativsystemet man är inloggad på?

Haha, ser nu hur "misstänksamt" detta låter, men a.
Citera
2012-05-19, 23:42
Medlem
OHSCHNAPs avatar
1. När du väljer installationsplats för ditt program så borde det fungera att utse en plats inom ditt andra OS på den andra hårddisken.

2. Du kan inte avinstallera ett operativsystem samtidigt som du är inloggad, du måste först stänga av datorn och starta den med din Windows-installation.
Citera
2012-05-19, 23:51
Bannlyst
1. Ska jag då välja att installera det i min användare på detta operativsystemet?
2. Fattar inte, installation? Jag vill alt. formatera hårddisken, utloggad. Om man nu kan det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in