2012-07-18, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vad händer om du utför där en fullständig avinstallation?

Du finner tips hur man utför detta på deras hemsida.

Hade googlat förut men har för mig jag inte hittade något vettigt. Men hittade nu en youtube video och på microsofts sida att man ska avinstallera Live essentials och sen välja Mesh, vilket jag gjorde. Avinstallerade det och startade om datorn..
Men allt det där konstiga är kvar!
När jag ska avinstallera genom Essentials igen så är dock Mesh borta från listan

Antar att en återställning är mitt alternativ nu då?
Citera
2012-07-18, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanis
Jag skulle ju tro att det är ett hårdvaruproblem, problemet är ju om jag installerar om så kommer väl knappen som verkar som intryckt att fortsätta vara det under hela installationen och om det i så fall kommer att innebära problem för installationen?

risken finns fungerar ditt externa att komma in i bios med?
ev kanske där finns så att man kan stänga av det ordinarie t-bord

mvh
t
Citera
2012-07-18, 18:26
Medlem
nvm.. Tog bort alla 28st för sig istället..
Tack för hjälpen
Citera
2012-07-18, 20:16
Medlem
FuzzyJams avatar
Hej! Jag har ett väldigt klurigt problem som får min dator att frysa. Datorn bara fryser ibland när jag spelade eller ibland precis när jag kom till login skärmen. Så jag testade:
Ominstallera windows
Gjort memtest för att se så att ramen icke var paj(vilket dem ej var)

Sedan testade jag att låna ett annat grafikkort från en vän. Först verkade det lösa problemet. Det fryser ingenting när jag spelar eller så men sedan testade jag att prata i skype. Då frös det nästan direkt. Här kommer en till konstig del i mysteriet: det fryser inte när jag använder skype om jag använder lan kabel istället för wireless uppkoppling . Så jag tänkte att det kanske var någon process via voip som förstoppade datorn på något sätt.

Det fryser även när jag spelar in ett spel med fraps. Förutom dessa två tillfällen så fryser det aldrig men med det förra kortet så fryser det slumpvist.

Så, vad i tusan händer här???
Citera
2012-07-18, 20:36
Medlem
Kassiopeias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
http://www.mydigitallife.info/downlo...ownload-links/

Laddade ner 32 bitars, utan SP1, engelska Home Premium vilket är precis det jag ska ha. Brände det till en DVD (använde alternativet Burn Image i Roxio) men när jag skulle börja installationen påstod Windows att det inte sitter någon skiva i driven. Vad gör jag för fel?
Citera
2012-07-18, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kassiopeia
Laddade ner 32 bitars, utan SP1, engelska Home Premium vilket är precis det jag ska ha. Brände det till en DVD (använde alternativet Burn Image i Roxio) men när jag skulle börja installationen påstod Windows att det inte sitter någon skiva i driven. Vad gör jag för fel?

försöker du installera innifrån windows?

var det en bootbar iso du laddade hem?

mvh
t
Citera
2012-07-18, 20:47
Medlem
Kassiopeias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
försöker du installera innifrån windows?

var det en bootbar iso du laddade hem?

mvh
t

1. ja, det är inifrån Windows via Kontrollpanelen > Advanced Recovery Options
2. Ingen aning, det stod inget om bootbart eller inte bootbart på sidan. Hur vet man det?
Citera
2012-07-18, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kassiopeia
1. ja, det är inifrån Windows via Kontrollpanelen > Advanced Recovery Options
2. Ingen aning, det stod inget om bootbart eller inte bootbart på sidan. Hur vet man det?

troligen är den bootbar

man bör inte installera innifrån windows bättre att göra en ren installation

stoppa skivan i din dvd och starta om datorn då kommer ev upp att du skall trycka på valfri tangent för att starta med skivan.
händer där ingenting så kolla att cd/dvd står först i startordningen (boot) i bios
http://windowshjalp.se/?p=34
mvh
t
Senast redigerad av tergo 2012-07-18 kl. 21:05.
Citera
2012-07-18, 21:21
Medlem
Kassiopeias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
troligen är den bootbar

man bör inte installera innifrån windows bättre att göra en ren installation

stoppa skivan i din dvd och starta om datorn då kommer ev upp att du skall trycka på valfri tangent för att starta med skivan.
händer där ingenting så kolla att cd/dvd står först i startordningen (boot) i bios
http://windowshjalp.se/?p=34
mvh
t

Provade det. Jag kom till bootmenyn men fick bara alternativet att starta Windows 7, det stod inget om DVD. Ger upp nu.
En sista fråga: om jag installerar SP1 nu, kan jag låna en installationsskiva av någon som har Win7 SP1? Om språk och version och bitar stämmer i övrigt?
Citera
2012-07-19, 00:35
Medlem
Snälla hjälp! Skärm-jäveln fungerar ej!

Helvete vad datorer krånglar...
Helt plötsligt blev skärmen på min laptop väldigt "in-zoomad". Allt är väldigt utdraget och nära, och grafiken ser dålig ut (som när man förstorar en liten bild).

När jag går in i Enhetshanteraren står följande:
"Bildskärmskort:
- Standard VGA-bildskärmskort (med ett gult utropstecken här)
- Standard VGA-bildskärmskort"

När jag klickar på bildskärmskortet med det gula utropstecken kommer följande text upp:
"Den här enheten kan inte starta. (Kod 10)."

Jag har följande dator(laptop):
ASUS K73TK-TY028V

Jag har själv noll koll på datorer så skulle verkligen uppskatta hjälp med detta! Förstår nada.
Tack på förhand!
Citera
2012-07-19, 00:40
Medlem
bulgur12s avatar
Vad har du för operativsystem?
Citera
2012-07-19, 00:47
Medlem
bulgur12s avatar
Grafikkortet till din dator heter AMD Radeon® HD 7670M

Gå in här: http://support.amd.com/us/Pages/AMDSupportHub.aspx

Till höger ser du att det står ''download driver'', klicka där sen väljer du ''Notebook Graphics'' -> Radeon HD Series -> Radeon HD 7xxxM Series sen väljer du bara ditt operativsystem och klickar på ''View Results''
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in