2009-09-27, 20:13
Bannlyst
Kan vara ett ram minne som glappar. Detta hände mig för ett par år sedan. Tryckte ner den och problemet kom aldrig upp igen.
Citera
2009-09-27, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
98, me, nt, 2000, xp, vista eller w7? Vad har du för dator?

XP..
Citera
2009-09-27, 23:04
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolDeLa
XP..

Du har alltså bara XP... men ingen dator. Då funkar det inte!

Berätta vad du har för hårdvara så får du bättre hjälp.
Citera
2009-09-29, 12:26
Medlem
Partition i Vista?

Hej!
Hur gör jag en ny partition på Vista? Jag hade tänkt att använda XP på denna, behöver man göra ngt mer då? men jag vill fortfarande att datorn startas upp med Vista.

//Zm1z
Senast redigerad av Zm1z 2009-09-29 kl. 12:30.
Citera
2009-09-29, 12:37
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Saxat ur ett annat forum.

Citat:
I Windows Vistas diskhantering kan du inte bara utöka volymer, du kan även krympa sådana. Högerklicka Dator i Startmenyn och välj Hantera. Där hittar du diskhanteringen där du vidare kan högerklicka en disk eller partition och som du vill krympa. När enheten krympts kan du skapa en ny partition eller utöka en befintlig sådan.
Citera
2009-09-29, 13:44
Medlem
Tack! men jag kan bara göra en volym som är max 2,5 GB, hur gör jag så att jag kan få den till 100GB?
Jag har 156GB ledigt på C
//Zm1z
Citera
2009-09-29, 13:54
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Då får du nog använda dig av ett 3-partsprogram, te.x denna -> http://www.acronis.com/homecomputing.../diskdirector/

Den har stöd för Vista och är mycket lätt att jobba i.
Citera
2009-09-29, 14:46
Medlem
Anledningen är att det är filer i vägen. Vill du ha större defragmenterar du eller gör som CyrusGNetWork skrev.

Du får hoppas att inget händer när du gör det. Mins inte varför vissa hade problem att rädda sina grejer med olika räddnings program.
Senast redigerad av panpo98 2009-09-29 kl. 14:49.
Citera
2009-09-29, 16:50
Medlem
Nu har jag installerat XP, men hur gör jag för att vista ska startas upp och inte XP? Jag vill ha det sA att om jag vill ha igAng XP sA vill jag välja det, annars ska Vista gA igAng.
//Zm1z
Citera
2009-09-29, 17:15
Medlem
kanulas avatar
Jag ser att tråden handlar om, och troligen kommer handla om, diverse problem och frågor kring installationen av XP. Därför syr jag in den på rätt plats.

/Mod
Citera
2009-09-30, 18:05
Medlem
Nihennas avatar
Har en 4-5 år gammal laptop som jag skulle vilja omformatera.
Jag testade att starta windows och sen sätta i skivan, gick inte då det är en äldre version eller något och det sa att man kunde installera om om man satte i skivan innan OS:et startade.
Jag startar om datorn och försöker med det, inget, OSet laddar som vanligt och inget alternativ om att installera kommer upp.
Jag kommer på en tredje grej som brukade funka iallafall förr, att ge skivspelaren högsta prioritet i BIOS, nix, hjälpte inte.

Vad mer kan man göra?
Citera
2009-09-30, 18:08
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Har en 4-5 år gammal laptop som jag skulle vilja omformatera.
Jag testade att starta windows och sen sätta i skivan, gick inte då det är en äldre version eller något och det sa att man kunde installera om om man satte i skivan innan OS:et startade.
Jag startar om datorn och försöker med det, inget, OSet laddar som vanligt och inget alternativ om att installera kommer upp.
Jag kommer på en tredje grej som brukade funka iallafall förr, att ge skivspelaren högsta prioritet i BIOS, nix, hjälpte inte.

Vad mer kan man göra?
Ibland måste man vara väldigt kvick med att stoppa in skivan. Hur många gånger har du provat? Sedan så måste du ju kanske trycka på vissa knappar så skivan bootas, men det visste du nog redan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in