2012-04-10, 15:12
Medlem
Patiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbano95
okej så det e windows som stoppar spelet då?

W7 stödjer i allra högsta grad MW3. Utan en närmare felbeskrivning så kommer du inte att kunna få så mycket hjälp.

Tycker gott att du kan läsa en bok istället, alternativt göra en svenskaläxa eller två.
Citera
2012-04-10, 15:15
Medlem
ok tack för hjälpen då e det nåt annat problem
Citera
2012-04-10, 15:16
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KexxeT
Enligt den här bilden ser det ju ut som att allt är formaterat:
http://i44.tinypic.com/2lm9chy.png
... ...
Det låter sjukt mkt med 46Gb upptaget. Dock så är jag är mer hemma i Partition Wizard när det gäller dolda partitioner eller opartitionerat utrymme så jag vet inte om allt visas i Windows egna hantering.

Har du kört Diskrensning och även där Avancerat: "Rensa alla systemåterställningspunkter förutom den senaste"?
Ställ även ner till ett minimum del av disken som Systemåterställning tillåts använda.

Tanka hem TreeSize Portable och kolla om du hittar nåt med det.
Citera
2012-04-10, 15:21
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desert_Fox
Finns bara den SSDn i systemet och inga partioner. Men jag har hittat felet. Det har med kontrollern till Sata6 att göra. För jag installerade på en mekanisk HDD på en Sata2-port. Det fungerade fint. Sen installerade jag om den på en Sata6-port och fick då samma fel där.
Systemdisken ska alltid sitta på första SATA-kanalen, där har du orsaken till fenomenet. SATA-kanalerna kan vara märkta 1-6 eller även 0-5 (systemdisken på kanal 0 då).
Citera
2012-04-10, 15:48
Medlem
Desert_Foxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Systemdisken ska alltid sitta på första SATA-kanalen, där har du orsaken till fenomenet. SATA-kanalerna kan vara märkta 1-6 eller även 0-5 (systemdisken på kanal 0 då).
Så då kan jag alltså inte köra Sata6 på min Intel 520 på något sätt då? Onödigt köp isf...
Citera
2012-04-10, 16:52
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Så då kan jag alltså inte köra Sata6 på min Intel 520 på något sätt då? Onödigt köp isf...
Det finns ingen kontroller som kan köra SATA6.
Citera
2012-04-10, 16:54
Medlem
Desert_Foxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Det finns ingen kontroller som kan köra SATA6.
Varför står det då att moderkortet på denna datorn har Sata6 isf?
Citera
2012-04-10, 16:56
Medlem
Topppis avatar
Min taskbar där nere Start och alla dom flikarna låser sig ibland, köpte datorn för ca 3 veckor sen å haft problemet sen start... googlat och sett flera med samma problem men ingen direkt lösning? vad kan felet vara?

sitter jag te.x på en sida så kan jag scrolla upp och ner men kan inte trycka på något eller tabba ner helt enkelt... måste spammtrycka musens alla knappar flera gånger eller göra ctrl,alt - delete... sen släpper det en stund.. återkommer med små mellanrum...

någon?

tack
Citera
2012-04-10, 17:19
Medlem
Program minimeras hela tiden

Tja! har hänt något konstigt med mina laptop för någon dag sedan. Taskbaren typ markeras lite då och då märkte det när jag kollade på film och tyckte inte det var särskilt störande då men när jag skulle spela ett spel märkte jag att spelfönstret minimerades och skrivbordet visades detta hände ungefär var 3:e minut eller något. Har scannat efter virus och så men hittar inget. Någon som kan hjälpa mig kanske?
Citera
2012-04-10, 17:21
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Varför står det då att moderkortet på denna datorn har Sata6 isf?
Portarna kallas SATA3 och klarar 6Gb/s hastigheter.
SATA2 klarar 3Gb/s.
SATA1 klarar 1,5Gb/s.
Citera
2012-04-10, 17:22
Medlem
Desert_Foxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Portarna kallas SATA3 och klarar 6Gb/s hastigheter.
SATA2 klarar 3Gb/s.
SATA1 klarar 1,5Gb/s.
Jaja..De vet jag...Kallar Sata3 för Sata6 för de e så det står hos Dustin etc..
Citera
2012-04-10, 18:16
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Trådar sammanfogade.

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem