2012-01-31, 10:56
Medlem
LocketPas avatar
Är inne i MiniTool Partition Wizard Home Edition v7.0 och ser nu alla mina partitioner. Jag förstår bara inte hur jag ska bli av med de två som inte är allokerade? Hur gör jag?
Citera
2012-01-31, 10:58
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LocketPa
Är inne i MiniTool Partition Wizard Home Edition v7.0 och ser nu alla mina partitioner. Jag förstår bara inte hur jag ska bli av med de två som inte är allokerade? Hur gör jag?
http://gparted.sourceforge.net/download.php
Citera
2012-01-31, 11:12
Medlem
LocketPas avatar
Jaha, är det bättre?

Hur funkar det? Behöver det också brännas och sen bootas vid uppstarten? Varför kan jag inte använda det jag redan har? Alltså det programmet.
Citera
2012-01-31, 11:35
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Jaha, är det bättre?

Hur funkar det? Behöver det också brännas och sen bootas vid uppstarten? Varför kan jag inte använda det jag redan har? Alltså det programmet.
Du kan bränna den om du vill, men om du klickade på länken såg du en USB-version att lägga på ett USB och boota ifrån.
Direktlänk: http://gparted.sourceforge.net/liveusb.php.
Citera
2012-01-31, 12:13
Medlem
LocketPas avatar
Okej. Jag bränner det istället.

Hur löser man mitt problem i det programmet sen då?
Citera
2012-01-31, 12:17
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Okej. Jag bränner det istället.

Hur löser man mitt problem i det programmet sen då?
https://en.wikipedia.org/wiki/GParted
Citera
2012-01-31, 12:33
Medlem
LocketPas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
https://en.wikipedia.org/wiki/GParted
Ja, fast där står ju ingenting om hur jag blir av med de inte allokerade partitionerna, som ju var frågan? Kan du inte skriva vad jag ska göra för att bli av med skitet? Börjar bli tröttsamt efter många timmars försök, och nu vill datorn inte starta längre utan "startreperation" går igång och kör utan att det händer ett skvatt.

Jag får nog försöka lösa det med hjälp av nämnda MiniTool Partition Wizard Home Edition v7.1. Någon som kan hjälpa mig?
Citera
2012-01-31, 12:38
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ja, fast där står ju ingenting om hur jag blir av med de inte allokerade partitionerna, som ju var frågan? Kan du inte skriva vad jag ska göra för att bli av med skitet? Börjar bli tröttsamt efter många timmars försök, och nu vill datorn inte starta längre utan "startreperation" går igång och kör utan att det händer ett skvatt.

Jag får nog försöka lösa det med hjälp av nämnda MiniTool Partition Wizard Home Edition v7.1. Någon som kan hjälpa mig?
Varför inte försöka med GParted? Har alltid fungerat för mig.
Citera
2012-01-31, 12:42
Medlem
LocketPas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Varför inte försöka med GParted? Har alltid fungerat för mig.
Jag kommer tyvärr inte in i Windows längre. Annars hade jag tänkt att göra det.

Kan ingen hjälpa mig i det här programmet för jag måste lösa det innan jag gör en ominstallation av mitt OS.
Citera
2012-01-31, 12:53
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Jag kommer tyvärr inte in i Windows längre. Annars hade jag tänkt att göra det.

Kan ingen hjälpa mig i det här programmet för jag måste lösa det innan jag gör en ominstallation av mitt OS.
Vad menar du? Du kan köra GParted direkt från ett USB ju?
Citera
2012-01-31, 12:53
Medlem
Skyishs avatar
Tjena. Tänkte hjälpa en vän med att ominstallera W7 på hennes dator. Går det bra att helt enkelt ladda ner W7, lägga in det på en sticka och starta datorn från USB:n? Undrar även hur det är med uppdateringar osv - fixar man det själv eller fungerar windows update?
Citera
2012-01-31, 12:57
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyish
Tjena. Tänkte hjälpa en vän med att ominstallera W7 på hennes dator. Går det bra att helt enkelt ladda ner W7, lägga in det på en sticka och starta datorn från USB:n? Undrar även hur det är med uppdateringar osv - fixar man det själv eller fungerar windows update?
Japp, om du gör USB bootbar ska det fungera fintfint.

Sedan aktiverar du skiten med Win 7 Loader om du inte redan har en produktnyckel. Uppdateringar sker automatiskt från Windows Update, som vanligt, oavsett crackad eller äkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in