2011-11-22, 22:08
Medlem
casanuevas avatar
Jag ska omformatera min stationära dator, Windows XP. Problemet är att jag inte har någon CD-skiva för det.

Vad kan rädda mig? (Förutom att jag måste köpa en CD-skiva, vilket jag inte känner för att göra.)
Citera
2011-11-23, 07:54
Medlem
Unisertits avatar
Jag undrar hur jag ska göra för att formatera min bärbara dator som har Windows vista utan cdskiva, usbminne eller något liknande.

/Unisertit
Citera
2011-11-23, 08:50
Medlem
Cracys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Du ska inte köra uppgradering utan nyinstallation. Se: https://www.flashback.org/t952925

OK, det innebär då att alla mina gamla filer kommer försvinna? =P
Citera
2011-11-23, 12:44
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracy

Svar ja.

Läser man gårddagens inlägg ifrån tergo så nämns detta.
Citera
2011-11-23, 17:56
Medlem
mrwebspirits avatar
Hej, min dator startartade extremt långsamt (20min) förra veckan när jag tryckte på knappen. Eftersom jag inte orkade hålla på att krångla instalerade jag om Windows 7 64-bit (piratkopia). Det gick fortfarande extremt långsamt att starta maskinen. jag testade att instalera Ubuntu och då gick den som en klocka. trodde problemet var löst och instalerade windows igen men problemet var kvar.

Hur går jag vidare? Hjälp
Citera
2011-11-23, 19:26
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrwebspirit
Hej, min dator startartade extremt långsamt (20min) förra veckan när jag tryckte på knappen. Eftersom jag inte orkade hålla på att krångla instalerade jag om Windows 7 64-bit (piratkopia). Det gick fortfarande extremt långsamt att starta maskinen. jag testade att instalera Ubuntu och då gick den som en klocka. trodde problemet var löst och instalerade windows igen men problemet var kvar.

Hur ser din setup ut? Har du fler än än partition? När du installerade om Win7, formaterade du först eller hur gjorde du? Har du en annan disk att försöka med?
Citera
2011-11-24, 06:15
Medlem
roleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracy

Om du gör som Tergo sade så kommer allt försvinna. Däremot kan du göra så att du först går in i compmgmt.msc via kör och sedan vidare till Storage - Disk Management. Sen kan du splitta den primära disk på två (om du inte redan har två diskar) och lägga det du vill spara på din andra partition. Därefter kan du följa Tergos instruktion men bara wipa den partition du har windows på medans du behåller den med all data.

(Eller så preppar du genom att flytta alla filer till en extern hårddisk. Choose your tools of trade.)
Citera
2011-11-24, 22:16
Medlem
Odesolerfs avatar
Hej fläskbak..

Jag har problem och det känns som att Gud, Djävulen och resten av hierarkin vändt sig mot mig.

Joo.. jag har alltså prövat installera Win 7 ifrån 2 olika CD-skivor (brända) men ofta i början av installationen eller innan själva installationen börjat till och med så slocknar skärmen och jag får "No signal input" (förövrigt så vill man skjuta den jävla frasen). I övrigt så kan jag också tillägga att det verkar sega sig otroligt mycket - när den blåa skärmen först kommer fram efter att windowsflaggan passerat så tar det ett jävla tag innan val av språk kommer fram. Har också prövat och byta CD-läsare.

Så.. kan någon hjälpa lilla mig!? Jag vill desperat spela BF3 som jag inhandlat för dyra pengar (500:- på siba(!!!)) och vill därför få detta att fungera.

Dator:

Är värdelös på datorer så jag skriver helt enkelt av det som står i Den här datorn>Egenskaper..

Intel(R) Pentium(R) Dual CPU
E2200 @ 2.20GHz
2.20GHz 2,00 GB Ram
PAE (Physical Adress Extention)

I dagsläget använder jag mig af Windows XP Professional.
Citera
2011-11-25, 03:45
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odesolerf
Hej fläskbak..
I vilken hastighet är skivorna brända? Har de någonsin fungerat att installera med?
De ska brännas med lägsta möjliga hastighet, annars blir det lätt fel på dem..
Citera
2011-11-25, 09:55
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrwebspirit

Är datorn långsam att använda efter ett tag när du jobbar med den?
Citera
2011-11-25, 11:51
Medlem
Odesolerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
I vilken hastighet är skivorna brända? Har de någonsin fungerat att installera med?
De ska brännas med lägsta möjliga hastighet, annars blir det lätt fel på dem..

Dessa skivor har fungerat för andra människor så det bör inte vara skivorna det är fel på.

Behöver man göra något speciellt? Har i dagsläget Windows installerat på C:, kan jag då installera på någon annan disk ifall jag inte har plats på denna? Det bör dock ej vara problemet då jag ibland inte ens kommer dit man väljer disk.

Annat man bör tänka på? Har hört talas om att man måste installera på samma språk som datorn har förtillfället, stämmer det?

/Desperat-lerf
Citera
2011-11-25, 15:21
Medlem
ningudos avatar
snabb fråga.
Tips på något gratis program som kan öppna iso filer i datorn?

tack för er tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in