2012-03-18, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Om man gör en ren installation eller tar bort med det där programmet, har windows något virusskydd inbyggt då? Man brukar ju ska ha antivirus i windows.

Edit:
Laddar man hem windows, kan man då göra installationen "laglig" genom att använda sig av det nummer som står på datorn? Tror att personen i fråga vill ha en laglig version när han nu har betalat för det.

om du gör en ren installation så får du själv ladda hem virusprogram tex. microsoft eget,brandvägg ingår i windowsinstallationen.

göra lagligt? det blir helt lagligt om du laddar hem samma version och använder din nyckel.

undvik att ladda hem crackade versioner

mvh
t
Citera
2012-03-18, 17:45
Medlem
Har en liten fråga här då: Om jag köper en hårddisk som min kompis har haft i sin gamla dator med windows 7 på som han då använt till sin dator, kommer det funka om jag bara tar och kopplar in den i en annan dator som saknar hårddisk och då såklart OS? Kanske blev lite klyddigt..
Citera
2012-03-18, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaSwetalian
Har en liten fråga här då: Om jag köper en hårddisk som min kompis har haft i sin gamla dator med windows 7 på som han då använt till sin dator, kommer det funka om jag bara tar och kopplar in den i en annan dator som saknar hårddisk och då såklart OS? Kanske blev lite klyddigt..

ev om det är samma fabrikat på moderkortet,men jag rekomenderar att du installerar om w7 så slipper ev problem i framtiden.

kolla först vad där är för produktnyckel på den innan du installerar om

mvh
t
Citera
2012-03-18, 19:34
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
ev om det är samma fabrikat på moderkortet,men jag rekomenderar att du installerar om w7 så slipper ev problem i framtiden.
Jag har gjort så, flyttat w7 från ett intelbaserat(p965) till ett annat intelbaserat(p67) moderkort och det funkade hur bra som helst, visst datorn behövde starta om sjuttielva ggr och lite nya drivrutiner men det funkade utan några problem vad jag märkte.
Citera
2012-03-18, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Jag har gjort så, flyttat w7 från ett intelbaserat(p965) till ett annat intelbaserat(p67) moderkort och det funkade hur bra som helst, visst datorn behövde starta om sjuttielva ggr och lite nya drivrutiner men det funkade utan några problem vad jag märkte.

för att öka möjligheten att att skall funka är ju att installera chipsets drivrutiner till det nya mk,risken finns att man kan få lite småproblem i framtiden säges det

mvh
t
Citera
2012-03-18, 20:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Tror det spelar mycket roll vad det är för chipset, tror jag tjänade mycke på att jag hade intel på båda moderkorten och känns som intel är rätt "standardiserat" för windows också.
Citera
2012-03-19, 07:00
Medlem
Nu råkar det vara en AMD baserad dator det har suttit i och min dator kommer vara intel Men om jag skulle bara stoppa in den, starta datorn i felsäkert läge och installera alla drivrutiner från cd skivan man får med moderkortet borde det inte fungera då? Tack för att ni tar er tid.
Citera
2012-03-19, 08:49
Medlem
Windows 7 Strular/crashar

Har letat men har inte hittat någon med samma problem.

Efter att jag omformaterat min dator från Windows XP till Windows 7 Ultimate (Pirat kopia) så har datorn börjat att strula. Gjorde en så kallat "Fresh install".

Drivrutiner och uppdateringar installerade. När jag använt datorn en stund så Crashar Explorer.exe och måste startas om. även spel som Minecraft stängs ner så fort spelet minimeras. Även ändra program som tex google chrome crashar och måste startas om. Detta är väldigt irriterande och datorn blir praktiskt taget Oanvändbar. Efter man spelat några i en ca 2 två timmar så får jag fullt med lagg.

Har prövat två olika OS från thePiratebay och båda gav samma resultat.

Någon som vet vad detta beror på?
Citera
2012-03-19, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Euc4lyptus

Efter att jag omformaterat min dator från Windows XP till Windows 7 Ultimate (Pirat kopia) så har datorn börjat att strula.

Du har redan svarat på din egen fråga.

köp: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=631764
Citera
2012-03-19, 09:11
Medlem
Mister-urbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euc4lyptus

Efter att jag omformaterat min dator från Windows XP till Windows 7 Ultimate (Pirat kopia) så har datorn börjat att strula. Gjorde en så kallat "Fresh install".

Drivrutiner och uppdateringar installerade. När jag använt datorn en stund så Crashar Explorer.exe och måste startas om. även spel som Minecraft stängs ner så fort spelet minimeras. Även ändra program som tex google chrome crashar och måste startas om. Detta är väldigt irriterande och datorn blir praktiskt taget Oanvändbar. Efter man spelat några i en ca 2 två timmar så får jag fullt med lagg.

Har prövat två olika OS från thePiratebay och båda gav samma resultat.

Du ser inte det uppenbara?

Man får vad man betalar för...
Citera
2012-03-19, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-urban
Du ser inte det uppenbara?

Man får vad man betalar för...

Nä det gör jag inte. när jag köpte datorn hade den piratkopierat OS och det har funkat i 3 år. det funkade även den första gången jag installerade ett OS. det var först andra gången det började strula? kanske hade gjort något fel vid installationen eller något. kanske någon uppdate som inte funkar på piratkopierat OS
Citera
2012-03-19, 12:33
Medlem
Detta kanske redan står med någonstans här?
Men iaf jag använder Windows 7 64-bit och det är en piratkopia.
Nu är det så att jag behöver aktivera mitt windows inom 7 dagar eftersom han som la in det åt mig crakade inte det!?....

Så vad bör jag göra? ladda ner en ny crak eller?

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in