2011-12-23, 06:54
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyJocke
Nej det har jag inte, tror det blev efter någon windows uppdatering. Finns det
någon lösning?

Har testat att återställa datorn.
Jag tror det kan vara värt att prova att reparera MBR på hårddisken, det ställer iaf inte till problem att göra det.
Enklast gör du det genom att tanka hem en ISO med Partition Wizard, bränna skivan och starta datorn med den. Högerklicka på hårddisken och välj "Rebuild MBR". Glöm inte att verkställa det, det görs via en ikon uppe till vänster i programmet.
Citera
2011-12-23, 10:28
Medlem
Jag vill ha en mapp som heter Happiness på c:\ och vill att den ska vara en länk till en mappad drive z:\Happiness som ligger på en server (Win Server 2003. Datorn som jag vill forwarda på kör windows 7.

Det finns ingen flik som heter "location" som det gjorde på hederliga XP.

Hur går jag tillväga?
Citera
2011-12-24, 04:11
Medlem
Gromnas avatar
Min BluRay-spelare kan streama media via mitt lokala nätverk, till TV, från en delad mapp. Oerhört simpelt i WinXP, bara att högerklicka och välja att dela ut. Men nu har jag precis gått över till Win7 (Home Premium) och det uppstår problem när jag ska se på tv. BluRay-spelaren hittar fortfarande datorn, men när jag ska "gå in" på den för att välja vad jag ska se krävs nu användarnamn och lösenord.

Jag har deaktiverat allt i Win7 som säger att det ska vara lösenordsskyddade fildelningar och så vidare. Har testat att försöka logga in med mitt adminkonto, men har inte fungerat. Eller beror på hur man ser det, efter att ha knappat in kontouppgifterna på tv'n får jag upp en ruta som säger att det inte finns någon delad mapp på datorn.

Vad är det jag missar? Eller är det helt enkelt dömt att vara slut med det här bekväma tv-tittandet?
Citera
2011-12-24, 14:01
Medlem
malas avatar
Hej!

Jag har en Sony Vaio med Windows Vista som jag fått ärva av en vän. Datorn är väldigt slö och tung att använda så jag tänkte formatera datorn och ominstallera Vista. Går det att bränna bara själva operativsystem på en skiva? Och hur går jag i så fall tillväga för att göra det?
Citera
2011-12-24, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mala
Hej!

Jag har en Sony Vaio med Windows Vista som jag fått ärva av en vän. Datorn är väldigt slö och tung att använda så jag tänkte formatera datorn och ominstallera Vista. Går det att bränna bara själva operativsystem på en skiva? Och hur går jag i så fall tillväga för att göra det?

Nej om du menade det op du har på datorn

kolla om där inte finns en recovery del på datorn som gör att man kan återställa den till fabriksläge

mvh
t
Citera
2011-12-24, 21:57
Medlem
Trekojjas avatar
Jag fick w7 till min dator men ingen skiva, installationen låg på en partition. Jag har alltså ett eget serienummer. Kan jag använda piratkopierat w7 med min kod och det är lika med äkta? Eller hur ska jag bära mig åt för att få w7 när jag inte kommer åt partitionen? Känns så surt när man ändå har betalat för skiten.
Citera
2011-12-24, 22:06
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekojja
Jag fick w7 till min dator men ingen skiva, installationen låg på en partition. Jag har alltså ett eget serienummer. Kan jag använda piratkopierat w7 med min kod och det är lika med äkta? Eller hur ska jag bära mig åt för att få w7 när jag inte kommer åt partitionen? Känns så surt när man ändå har betalat för skiten.
Ja, det kan du. Bara att installera och sen skriva in serienumret. Om det inte funkar så kan du använda activator.
Citera
2011-12-26, 22:38
Medlem
the godmothers avatar
Vista installation fungerar inte

Hej allihop,
Jag har under nästan tre dagars tid suttit och försökt installera Vista på min väns dator men jag blir galen.. Jag behöver er hjälp.. Så här är det...
Han har en FS scaleo P pa 2662 med amd690 fv-vhm kort. Det börjarade med att han fick bsoden med amdk8s.sys filen. Så han beslutade sig för att formatera om datorn med hjälp av FS recovery system. Men mitt i installation så fick datorn ett bsod och därefter så slutade datorn att fungera, Winload kunde inte hittas stod det. Så då valde han att formatera om datorn och lägga in Xp istället.. men det gick ju inte och nu sitter jag här med en vista persion på usb stick och försöker installera in Vista på datorn.
Jag kommer till den delen där jag väljer partition och sen ska installation påbörjas... Men då kommer nästa huvudvärk.. "Windows couldn't update the computer's boot configuration. Inget blir installerat... Han har också 2 andra partitioner som heter C: och E:. Huvudpartitionen är D:.

I C: partitionen kan jag se FS recovery men jag får inte till det att starta den. jag har försökt som sagt i 3 dagar.. jag behöver verkligen er hjälp. lys ett ljus i mitt mörka sinne.

Vad ska jag göra.. Är det något oklart så säg till så ska jag förklara för er.

Tack så hemskt mycket på förhand
//The godmother
Citera
2011-12-27, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bastuper
Tack för tipset, var kan jag hitta den rätta mjukvaron för min dator,
kanske dina följdfrågor kan besvaras av denna bild.

Specen

Nån som kan hjälpa mig?
Hoppas Specen länken följer med här, vill få igång stereo mix
men har inte lyckats, måste spela upp via högtalare om jag
vill spela över internet.
Citera
2011-12-27, 02:33
Medlem
Har provat ominstallera, bytt från frontmic o högtalare till de bakre utgångarna,
borde inte ha med saken o göra då det handlar om ljud från dator till internet.

Men testat allt, verkar vara ett känt problem för Win7 så jag är nog inte ensam om det.
Citera
2011-12-27, 12:15
Medlem
Hej, undrar det här med att Omformatera en Datorn som har Windows 7 (professional 32-bit) förinstallerat vid köp..
Har läst runt här och fattat att de har en partition som heter ofta "HP_RECOVERY (E:/)

Men hur använder jag dessa? någon som vet skulle vara tacksam.. Tack.
Citera
2011-12-27, 14:46
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the godmother
Hej allihop,
Jag har under nästan tre dagars tid suttit och försökt installera Vista på min väns dator men jag blir galen.. Jag behöver er hjälp.. Så här är det...
Han har en FS scaleo P pa 2662 med amd690 fv-vhm kort. Det börjarade med att han fick bsoden med amdk8s.sys filen. Så han beslutade sig för att formatera om datorn med hjälp av FS recovery system. Men mitt i installation så fick datorn ett bsod och därefter så slutade datorn att fungera, Winload kunde inte hittas stod det. Så då valde han att formatera om datorn och lägga in Xp istället.. men det gick ju inte och nu sitter jag här med en vista persion på usb stick och försöker installera in Vista på datorn.
Jag kommer till den delen där jag väljer partition och sen ska installation påbörjas... Men då kommer nästa huvudvärk.. "Windows couldn't update the computer's boot configuration. Inget blir installerat... Han har också 2 andra partitioner som heter C: och E:. Huvudpartitionen är D:.

I C: partitionen kan jag se FS recovery men jag får inte till det att starta den. jag har försökt som sagt i 3 dagar.. jag behöver verkligen er hjälp. lys ett ljus i mitt mörka sinne.

Vad ska jag göra.. Är det något oklart så säg till så ska jag förklara för er.

Tack så hemskt mycket på förhand
//The godmother

Citat:
Ursprungligen postat av http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_install/windows-could-not-update-the-computers-boot/b8b5d971-c19c-42d6-9d40-d28508247e6b

Here you are. Vet inte om det kan hjälpa dig då du sitter med Vista.

Citat:
Ursprungligen postat av ponti2011
Hej, undrar det här med att Omformatera en Datorn som har Windows 7 (professional 32-bit) förinstallerat vid köp..
Har läst runt här och fattat att de har en partition som heter ofta "HP_RECOVERY (E:/)

Men hur använder jag dessa? någon som vet skulle vara tacksam.. Tack.
Det är en partition systemet använder som "säkerhetspartiton". Om jag vore du skulle jag ta bort alla partitioner innan jag formaterade och installerade om på nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in