Jag söker en komplett guide eller nån som är villig att hjälpa mig att formatera en dator med hjälp av ett USB minne. Jag har förstått att jag måste först göra minnet bootbart, sedan ändra bios osv.
Men vilken format skall det vara på "windows" filerna som jag lägger in på USB:n, .iso? eller? HJÄLP!
click 'run'
type in the following... regsvr32 softpub.dll
then press ok
then go back into 'run' and type the following... regsvr32 mssip32.dll
then press ok
then go back into 'run' and type the following... regsv32 initpki.dll
then press ok
Jag har följt den där guiden och det verkar funka. Har dock inte testat att faktiskt boota upp via minnet än eftersom burken som ska installeras saknar monitor.
Goddagens, Jag har stött på ett problem vad det gäller datorformatering.
Jag använder mig av OS: Microsoft XP HOME sp2. Och när jag skall formatera datorn så gör jag följande:
1: Kontrollera att jag har ändrat boot priority till cd-rom som 1'a
2: Startar om datorn med windows skivan i.
3: Börjar guiden "instalera windows"
Det är nu det blir knepigt för jag får endast dessa alternativ:
1: Instalera ett nytt windows på samma hårddisk (vilket gör att detta borde installera ett andra windows på hårddisken vilket skulle göra datorn obrukbar)
2: Reparera tidigare windows version.
Så mitt problem är alltså att jag aldrig blir förfrågad om jag vill formatera c:
för att sedan installera ett sprojtans windows.
Att plocka ur hårrdisken ur datorn och koppla in den i en annan dator är inget alternativ då denna HDD'n är SATA och övriga datorer i min förfogande är IDE.
Mina gadgets har försvunnit från skrivbordet och programet "dekstop gadgets" går inte att starta. Det har varit såhär några veckor nu... någon som har en ide?
EDIT: Såg att Krystal hade skrivit något... ska prova det
Senast redigerad av Jontez 2009-03-02 kl. 23:30.