2011-12-17, 22:39
Medlem
qrizzes avatar
Spelar ingen roll vilken version du har av Windows i 32 bit. Du får helt enkelt installera en ren installation av Windows i 64 bit.
Citera
2011-12-17, 23:41
Medlem
TorrentLovers avatar
Du kan dock byta version av Windows, förutsatt att du inte byter från 32-bits till 64-bits, eller tvärtom.
Citera
2011-12-18, 00:34
Medlem
Herr.Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Datorn hittar inte längre din hårddisk. Din hårddisk har gått sönder, eller också så har den lossnat/mist kontakten med datorn.

Om den gått sönder så kan du om du har tur (och inte satt lösenord på din användare) plocka ur hårddisken, sätta den i en annan dator och försöka kopiera (ej flytta) det du vill ha. Får du kontakt med hårddisken i annan dator så gör så få moment som möjligt, för den kan snabbt bli sämre och avlida helt.

EDIT:
Detta var den bästa problembeskrivningen jag sett på bra länge här. Kudos för den!

Hehe, jag hatar själv folk som inte ger tillräckligt mycket information om de vill ha hjälp med något och självklart gör jag inte lika dant själv

Den enda lösningen är alltså att sätta in hårddisken i en annan dator? Finns ingen annan lösning? Shit, I'm screwed. Om hårddisken bara misst kontakten med datorn, kan det vara så att en sladd eller liknande har lossnat så man bara kan skruva tillbaka den?

Jag hade gjort ett så jävla stort ekonomiarbete som utgör nästan hela vårt betyg, finns nog inget annat alternativ än att skjuta mig själv om det försvinner

Edit
Och självklart, tack för svaret!
Citera
2011-12-18, 00:35
Medlem
Finns det något sätt jag kan installera windows 7 ultimate 64bit gratis?
Blir svindyrt med ett nytt operativt system :/.................
Citera
2011-12-18, 01:46
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Banan
Hehe, jag hatar själv folk som inte ger tillräckligt mycket information om de vill ha hjälp med något och självklart gör jag inte lika dant själv

Den enda lösningen är alltså att sätta in hårddisken i en annan dator? Finns ingen annan lösning? Shit, I'm screwed. Om hårddisken bara misst kontakten med datorn, kan det vara så att en sladd eller liknande har lossnat så man bara kan skruva tillbaka den?

Jag hade gjort ett så jävla stort ekonomiarbete som utgör nästan hela vårt betyg, finns nog inget annat alternativ än att skjuta mig själv om det försvinner

Edit
Och självklart, tack för svaret!
Till 95% så tror jag nog tyvärr disken är körd, det är inte stor chans att den lossnat i en bärbar. Detta måste inte betyda att det inte går att ev rädda data från den i annan dator. Såg även att du haft en tråd om att datorn har gått trögt tidigare, din hårddisk hade nog problem även då.

Hårddisken passar i vilken stationär dator som helst som inte är lastgammal. Det du behöver är en SATA-kabel plus strömförsörjning, det finns 2 st anslutningar på disken, det går inte att ta fel. Anslut din disk när mottagardatorn är igång, annars kanske den försöker starta din disks OS eller migrera de båda Win med varandra. Nån bekant har du väl som har stationär dator, annars får du plocka ur hårddisken och gå till en datorverkstad kanske.

Hoppas att du får fatt på betygsunderlaget, jobbigt sånt där.
Citera
2011-12-18, 07:39
Bannlyst
XP-installation på SATA-disk stannar, vad fattas?

Jag har en tom formaterad Sata-disk till Intel G43 Express moderkort med Windows 7 i en Acer Aspire. Den börjar installera XP men stannar efter ett tag med ett långt felmeddelande, som jag kan skriva av senare idag om det behövs. Många har haft liknande problem men jag ser inget som det här.

W7-disken har jag kopplat bort tillsvidare och ska försöka med dual-boot senare. Kan bara XPs rutiner på XP-disken räcka, eller som det ser ut även något för moderkortet och SATA?

(Jag vill även prova XP i den nya datorn tillsvidare då jag inte gillar Live mail mm, men det är inte denna tråds ämne.)
Citera
2011-12-18, 10:42
Medlem
Pendulums avatar
Jag har fått ett par filer från min polares Panasonic P2 kamera som windows inte känner till. Vet någon hur jag kan få ut mer info ur dessa filer? Klickar jag på egenskaper så säger den ingenting mer än storlek och namn.

Det är alltså ett videoklipp av okänt format.
Citera
2011-12-18, 11:38
Medlem
Hur gör man för att formattera sin dator. gör man det via dos eller inne i datorn?
Citera
2011-12-18, 11:45
Medlem
endaghenderdets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeebald
Jag har en tom formaterad Sata-disk till Intel G43 Express moderkort med Windows 7 i en Acer Aspire. Den börjar installera XP men stannar efter ett tag med ett långt felmeddelande, som jag kan skriva av senare idag om det behövs. Många har haft liknande problem men jag ser inget som det här.

W7-disken har jag kopplat bort tillsvidare och ska försöka med dual-boot senare. Kan bara XPs rutiner på XP-disken räcka, eller som det ser ut även något för moderkortet och SATA?

(Jag vill även prova XP i den nya datorn tillsvidare då jag inte gillar Live mail mm, men det är inte denna tråds ämne.)

Hej ville bara kika förbi med ett tips, att du borde använda windows 7. Den är snabbare och tål att du grejar med olika saker samtidigt
http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...oducts/compare
Citera
2011-12-18, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliAfram
Finns det något sätt jag kan installera windows 7 ultimate 64bit gratis?
Blir svindyrt med ett nytt operativt system :/.................

http://www.heidoc.net/joomla/technol...download-links

sen laddar du hem daz loader

mvh
t
Citera
2011-12-18, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swooshswoosh
Hur gör man för att formattera sin dator. gör man det via dos eller inne i datorn?

man startar från sin tex w7 skiva och väljer formatera

mvh
t
Citera
2011-12-18, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeebald

har du en sata disk måste du ha en xp-skiva med minst sp2 på

mvh
t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in