2011-06-30, 18:49
Medlem
Går datorn varm?

Har du dammsugit den så fläktarna drar luften ordentligt?
Citera
2011-06-30, 18:55
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohobbit
Går datorn varm?

Man bör aktas sig för en dammsugning. Köp en burk med tryckluft eller åk till en bilverkstad och låna deras tryckluft. Muta servicekillarna med kanelbullar.
Citera
2011-06-30, 19:05
Medlem
Hej!

Har fått problem med min dator/win 7, kommer inte in i burken, eller så fort jag kommer in så får ja blue screen med fel meddelande och den startas om, så kan jag på något sätt installera om win 7 utan att gå in i datorn?

Kör pirat kopia så har ingen skiva.

oerhört tacksam för svar!
Citera
2011-06-30, 19:19
Medlem
Arzikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohobbit
Går datorn varm?

Min dator står i en garderob som inte är isolerad, detta resulterar i väldigt varmt på sommaren
och väldigt kallt på vintern. så att den går varm är mycket möjligt.
Men den är också så pass ny att den BORDE klara av det, känns det som.

Har tryckluft hemma så kan testa att blåsa lite.

Men för att återgå till min första fråga, är det ens möjligt att det kan glappa mellan kontakter så att just Windows slutar fungera,
men datorn är igång och allt hoppar på efter en liten stund?
Känns som om allt borde stänga av sig totalt, eller funka hela tiden...
Citera
2011-06-30, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arziko
Min dator står i en garderob som inte är isolerad, detta resulterar i väldigt varmt på sommaren
och väldigt kallt på vintern. så att den går varm är mycket möjligt.
Men den är också så pass ny att den BORDE klara av det, känns det som.

Har tryckluft hemma så kan testa att blåsa lite.

Men för att återgå till min första fråga, är det ens möjligt att det kan glappa mellan kontakter så att just Windows slutar fungera,
men datorn är igång och allt hoppar på efter en liten stund?
Känns som om allt borde stänga av sig totalt, eller funka hela tiden...

ev testa dina ramminne så att det inte är ett av de som strular
prova tex köra memtest eller plocka bort något minne och testa ett eller två i taget se om det blir någon skillnad

mvh
t
Citera
2011-06-30, 22:20
Medlem
Blaze.s avatar
Hej. Har haft rejält med strul med bland annat virus och massa annat de senaste dagarna.

Har aldrig formaterat om en dator så att allt försvinner från den som om den var ny igen.

Problemet är det att jag kör med "falskt" windows 7 Ultimate (Nerladdat och bränt på cd) sen har jag byggt ihop datorn själv med olika delar.

Fick alltså inte med en omformaterings-cd.

Har testat kontrollpanelen>Återställning. Har sedan startat om datorn med WIN7 cd'n (falska) isatt men kommer ingen vart för det står "No system image" bla bla bla "Sätt in en cd i DVD" "You need to install with system image" osv osv...

Jag behöver uppenbarligen en cd, hur får jag tag på en sådan? Kan man göra på annat sätt?

Hoppas verkligen på hjälp!
Citera
2011-07-01, 00:46
Medlem
Skittjacks avatar
Jag har för cirka ett år sen köpt en netbook av märket acer. Den har ingen CD/DVD-rom. Jag vill nu formatera och installera om windows men hur gör jag detta då jag inte fick med någon skiva (eftersom att det inte finns någon CD/DVD-rom)? Jag vet att jag måste göra en bootbar usb men eftersom att jag inte har någon skiva till att börja med så blir ju det lite svårt.
Har provat googla men man hittar en sån jävla massa som inte har med saken att göra så jag gav upp.
Citera
2011-07-01, 00:50
Medlem
Dom flest nya "märkes"datorena har en partiton så man kan fabriksåterställa.

Gå in på acers hemsida och kolla kommer inte ihåg vilken tgb kombo man skulle trycka för att botta den.

Edit:

Hittade detta som du kan pröva:

Alt+F10 will get you to the Acer eRecovery Utility where you will options to

1 Create a backup

2 Restore from backup

3 Create factory default image CD

4 Re-Install bundled software without CD

5 Change Acer eRecovery password

(The default password is 000000 (six zeros)
Citera
2011-07-01, 01:27
Medlem
Det bör ju vara skivan du bränt men kolla så du verkligen använt imagefilen i brännprogrammet och inte lagt själva imagefilen på skivan.

Finns det flera filer och mappar på skivan?
Citera
2011-07-01, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lewmpz
Hej alla kunniga människor =)

Kommer nog mest troligt anlända en Acer aspire 5551g till mig imorgon. Har hört att Acer installerar en massa olika skit program på sina laptops. Skulle då gärna vilja blåsa rent disken samt installera en "icke Acer" version av Windows så att den kanske blir en aning snabbare Någon som har tips på hur jag ska göra det här ?

LewmpZ

Du kan ju pröva pcdecrapifier till att börja med och se om det räcker =)
Citera
2011-07-01, 19:14
Medlem
Ominstallation Asus

Vill Ominstallera min Asus. Alltså ta bort allting och göra den till fabriksny. Jag har ingen Cd eller något annat. Hur gör jag!?
Citera
2011-07-01, 19:27
Medlem
rojass avatar
Om laptopen levererades med förinstallerat OS så ska du typ trycka f8/f12 så fort datorn startar upp eller ngt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in