2011-05-13, 17:05
Medlem
PPEs avatar
Någon som vet om det går att formatera om en Fujitsu Siemens laptop ifrån bios?
Många märken brukar ha att man håller in ett par knappar för detta men hittar inget för min lappis.

Någon som har koll på detta?
Citera
2011-05-14, 18:04
Bannlyst
#1. Hur startar jag aktivitetshanteraren direkt när jag trycker ner Ctrl + Alt + Delete?

#2. Trots att jag bockar ur den här rutan så fortsätter dessa meddelanden att komma upp så fort jag vill starta någon form av installationsfil som jag har laddat hem från internet. Varför?

#3. Hur gör jag så att alternativet "Lista" blir standard här för alla mappar, i stället för "Detaljerad lista"?
Citera
2011-05-14, 18:51
Bannlyst
Tema i Windows 7, fungerar inte!

1. Jag kör UniversalThemePatcher x64 som administratör.
2. Jag låter programmet patcha de tre filerna och det sker utan problem.
3. Jag startar om datorn.
4. Jag packar upp temat "Elune.rar" (http://minhtrimatrix.deviantart.com/art/Elune-199350232).
5. Jag drar mappen "Elune" till "C:\Windows\Resources\Themes".
6. Jag högerklickar på skrivbordet och klickar på "Anpassa" men temat dyker inte upp där.

Vad gör jag för fel?
Senast redigerad av ClancyButch 2011-05-14 kl. 18:53.
Citera
2011-05-14, 19:04
Medlem
När jag sitter och spelar spel ( Dragon Rising, BF mm) och vill höja/sänka ljudet så minimerar spelen sig och när jag öppnar dom stängs dom av :/ någon som vet vad som är felet?
Citera
2011-05-14, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClancyButch
Tema i Windows 7, fungerar inte!

1. Jag kör UniversalThemePatcher x64 som administratör.
2. Jag låter programmet patcha de tre filerna och det sker utan problem.
3. Jag startar om datorn.
4. Jag packar upp temat "Elune.rar" (http://minhtrimatrix.deviantart.com/art/Elune-199350232).
5. Jag drar mappen "Elune" till "C:\Windows\Resources\Themes".
6. Jag högerklickar på skrivbordet och klickar på "Anpassa" men temat dyker inte upp där.

Vad gör jag för fel?

Om du högerklickar på temafilen Elune (någon av dem) och väljer "Egenskaper" - vilket program öppnas filen med?

Vad händer om du startar Kommandotolken och kör start /b C:\WINDOWS\Resources\Themes\Elune 1(Bottom).theme?

mvh
Citera
2011-05-15, 12:56
Medlem
glokk18s avatar
hallå jag skulle vilja återställa min dator på ett så vis att den blir som den var för 24 timmar sedan. Har gjort detta förut för många år sedan men minns inte hur man gör. Någon som vet hur? har vista. vill inte formatera om hela datorn
Citera
2011-05-15, 18:27
Bannlyst
Hej,

min dator fungerar inte som den ska och jag behöver formatera om den i hopp om att den ska blir bättre. Men saken är att min dator har ingen CD- rom för att stoppa in skivan och jag har inte köpt en extern CD- rom och tänker förmodligen inte göra det heller bara för att formatera om datorn, så jag undrar om den finns andra möjligheter att kunna utföra en formatering?
Citera
2011-05-15, 18:41
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glokk18
hallå jag skulle vilja återställa min dator på ett så vis att den blir som den var för 24 timmar sedan. Har gjort detta förut för många år sedan men minns inte hur man gör. Någon som vet hur? har vista. vill inte formatera om hela datorn

Sök på " Systemåterställning Vista " på Google så lär du finna lite tips. Eller så kikar du klistertråden där det finns en tråd om just systemåterställning.
Citera
2011-05-15, 18:44
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -2012-
Hej,

min dator fungerar inte som den ska och jag behöver formatera om den i hopp om att den ska blir bättre. Men saken är att min dator har ingen CD- rom för att stoppa in skivan och jag har inte köpt en extern CD- rom och tänker förmodligen inte göra det heller bara för att formatera om datorn, så jag undrar om den finns andra möjligheter att kunna utföra en formatering?

Med USB eller via ett nätverk. Sök på förstnämnda då det ligger trådar om detta ämne.
Citera
2011-05-15, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Sök på " Systemåterställning Vista " på Google så lär du finna lite tips. Eller så kikar du klistertråden där det finns en tråd om just systemåterställning.

Förlåt,

jag menar omformatera helt och hållet inte återställa.
Citera
2011-05-15, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Med USB eller via ett nätverk. Sök på förstnämnda då det ligger trådar om detta ämne.

Men kan du inte säga hur jag ska göra snälla. Jag har omformateringsskiva, fler datorer ingen extern CD-rom men det spelar ingen roll hur mycket saker man har när man ändå inte vet hur man ska göra?
Citera
2011-05-15, 19:09
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -2012-
Men kan du inte säga hur jag ska göra snälla. Jag har omformateringsskiva, fler datorer ingen extern CD-rom men det spelar ingen roll hur mycket saker man har när man ändå inte vet hur man ska göra?

Du nämner inget om operativsystemet, men här kommer en fin guide om Windows 7 / USB -> http://windowshjalp.se/?p=59

Det finns om man söker lite fler guider -> http://www.google.se/search?q=installerar+windows+med+usb&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SEfficial&client=firefox-a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in