Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Nyfiken fråga, men ska du inte dela denna SSD och därefter använda den partionerade biten som filsystemdisk? Eller ska denna SSD endast vara som lagringsdisk?
Om du nu väljer att har SSD som en lagringsdisk så tar du bara bort C: och därefter göra en formatering på denna HDD. Du väljer därefter C: som filsystemdisk och troligtvis så landar SSD som D:
Och nej, det är inte skadligt att utföra en ominstallation.
Givetvis är det SSDn som ligger på 90 GB och själva hårddisken som ligger på 1 TB. Det betyder väl att operativsystemet är installerat på SSDn? Hur ska jag bära mig åt då? Har typ inte lagrat någonting på 1TB-disken så den lär ju inte ta lång tid att formatera. Jag vill ha det som det var från början, alltså om operativsystemet ligger på SSDn vill jag att den ska göra det efter formateringen igen.
Skulle du kunna visa exakt vilka knappar jag ska trycka på på denna sida(bilden vid partitionen)
http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html
Om jag vill ha det såhär som jag skrev:
SSD: Operativsystemet
Hårddisk: Lagring(tom från början)
Problemet var att jag sparade allt på SSDn(spel osv jag installerade). Kan det sega ner SSD-disken eller paja något?