2011-11-01, 13:16
  #4945
Medlem
FaderStalins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arxx
prova med ett grafikkort, om det inte hjälper, ta ur alla minneskapslarna utan en, och se vad som händer


Hej tack för tipset!Tyvär fungerade det inte..
Citera
2011-11-01, 13:54
  #4946
Medlem
Tjena! startar jag installationen när datorn är på kommer den igång och installerar men efter den startar om står det windows installerar med blå bakgrund. Kör jag i skivan och startar om så kommer bara windows blåa bakgrundsbild upp. Jag har låtit den vänka 40 min när blåa bakgrunden kommer upp

Det är inget fel på skiva eller disk, Dom funkar prima på andra datorer. Har windows xp.
edit; såg inte att en moderator hade flyttat allt hit, sorry! Men inga tips på vad jag kan göra
Citera
2011-11-01, 14:01
  #4947
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
1. Dator har använts i 5 år, och skulle formateras om för att bli "SOM NY"
2. Jag har två hårdiskar som jobbar som en (standard inställning från nyköpt) CD-läsaren ska sitta rätt.
3. Jag hittar ingen markering på moderkortet om vilken Sata-kontakt som är vilken.

Det enda jag gjort med innehållet är dammat av allt och kopplat ur CD-läsaren för att sladden var för kort för att kunna öppna datorlådan. Sen satta jag den tillbaka på samma ställe.

På fråga 1: svarar vi= Prova att byta BIOS-batteriet..
När det tar slut så brukar uppstarterna be användaren ställa in BIOS inställningarna igen!

BIOS-batteriet är en silvrig knappcell.. Köp ny.. Kostar drygt 30-50kr beroende på affär! (Om du inte har bärbar såklart!)
Citera
2011-11-01, 16:11
  #4948
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FaderStalin
Hej tack för tipset!Tyvär fungerade det inte..

du har provat att i bioset ladda in "factory defaults"?

prova 32-bitars win 7 och se vad som händer?

vad har du för ljudkort?'

försök att skala ner systemet så myket som möjligt, och sen lägg till grej efter grej för att hitta vad som inte fungerar
__________________
Senast redigerad av Arxx 2011-11-01 kl. 16:15.
Citera
2011-11-02, 10:23
  #4949
Medlem
FaderStalins avatar
Ok det ska jag prova!
Hör av mig om någon dag när jag kommer hem och har provat på dessa lösningar.
Jag använder mig utav ljud ingången på moder kortet, och windows 7 x64 har fungerat fint förut.
Men jag kan ju prova på x32.

Tack så mycket hör av mig om någon dag!

Mvh!
Citera
2011-11-02, 10:38
  #4950
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaderStalin
Ok det ska jag prova!
Hör av mig om någon dag när jag kommer hem och har provat på dessa lösningar.
Jag använder mig utav ljud ingången på moder kortet, och windows 7 x64 har fungerat fint förut.
Men jag kan ju prova på x32.

Tack så mycket hör av mig om någon dag!

Mvh!
För mig låter det som ett mjukvaruproblem.
Har du avinstallerat och installerat om saker som t ex .net 4? PhysX?
Iom att bara vissa spel påverkas låter det ju som om det är något de behöver som inte funkar riktigt så felsök innan du börjar installera om OSet, det låter som ordentlig overkill.
Citera
2011-11-02, 20:44
  #4951
Medlem
casanuevas avatar
Omformatera min laptop

Nu är det så att min data brukar frysa till flera ggr under ca en timma. Jag har försökt att göra flera virussökningar men hittar absolut inga fel!

Har nu tagit beslutet att jag ska omformatera datorn, MEN, jag är inte så datorkunnig!

Jag har en HP Pavilion laptop, ser ut så här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=508809 (klicka på bilden upp till vänster så kommer du se fler bilder)

Frågan är nu: eftersom att man vanligtvis omformaterar datorer med att man först stoppar in en CD-skiva, så kommer jag inte kunna göra det på samma sätt. På min laptop kan man inte stoppa in CD-skivor. Hur ska jag göra nu?

Hittar dessutom inte kartongen till laptopen från när den var köpt, två år sedan.
Men om det verkligen behövs så går jag och försöker leta upp den igen...

Tacksam för svar!
Citera
2011-11-02, 20:48
  #4952
Medlem
Gorillabass avatar
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00809678&lc=en&cc=us&dlc=en&prod uct=4043537

Klicka sen på

Recover the PC to the original operating condition in the event of a critical system failure
__________________
Senast redigerad av Gorillabas 2011-11-02 kl. 20:50.
Citera
2011-11-02, 21:11
  #4953
Medlem
casanuevas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00809678&lc=en&cc=us&dlc=en&prod uct=4043537

Klicka sen på

Recover the PC to the original operating condition in the event of a critical system failure

Så jag behöver alltså inte använda en CD-skiva, utan man kan omformatera utan en?
Citera
2011-11-02, 21:58
  #4954
Medlem
Solid.Alvedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casanueva
Så jag behöver alltså inte använda en CD-skiva, utan man kan omformatera utan en?

precis, en smart sak med HP.
Citera
2011-11-02, 23:34
  #4955
Medlem
casanuevas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solid.Alvedon
precis, en smart sak med HP.

Tack, men hur ändrar jag hemsidan till på svenska? Mycket lättare... http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00809678&lc=en&cc=us&dlc=en&prod uct=4043537

Den hemsidan du skickade till mig då.
Citera
2011-11-03, 03:48
  #4956
Medlem
GunnersAreRunnerss avatar
Har letat som en jude efter rätt ställe att placera detta inlägg, vi gör ett försök här.

Håller i skrivande stund på att explodera, sitter på en Asus bärbar, (Windows 7). För ett antal veckor sedan så har en ruta börjat dyka upp där det står "Utforskaren har slutat att fungera". Efter att det laddat klart så stängs alla mappar av som jag hade uppe.

Värt att nämna är att skiten enbart kommer upp när jag är inne och kollar i mappar. Det vill säga att internet och diverse program funkar utmärkt utan det är endast när jag ska öppna mappar som fanskapet blir som en tickande bomb. Ibland tar det lite längre tid innan rutan dyker upp och ibland går det på sekunden.

Snälla Flashback hjälp mig med att lösa detta.

(Kan även nämna att jag googlat som en polsk bärplockare och där hittat fullt med alternativ på hur man kan återgälda felet, dock inget konkret förslag som har kunnat hjälpa mig.)

Tack på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in