2011-10-31, 13:33
Medlem
KemperBoyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Skapa en partition på den hårddisk som inte är filsystemdisken och pekar ut installation dit. Detta gör du via din installationsskiva.

Man kan även frigöra en partition först med detta program -> http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

Tack!
Så det finns inbygd funktion för det på Windows 7 disken alltså? Det vore kanon, då ska vi testa direkt.
Citera
2011-10-31, 13:39
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemperBoyd
Tack!
Så det finns inbygd funktion för det på Windows 7 disken alltså? Det vore kanon, då ska vi testa direkt.

Man har även en funktion under diskhanteringen.

Det finns många trådar som avser denna fråga -> http://www.google.se/search?q=skapar+en+partition+under+windows+7&ie=ut f-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SEfficial&client=firefox-a
Citera
2011-10-31, 14:11
Medlem
loxots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pleppy
Japp, exakt den bilden. Okej låter det gå 20 min bara för att vara säker :P Tack iaf

Edit; funkade inte, väntade runt 30 min. :/

k, då vet i fan. det funkade för mig iaf.
Citera
2011-10-31, 15:29
Medlem
KemperBoyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Man har även en funktion under diskhanteringen.

Det finns många trådar som avser denna fråga -> http://www.google.se/search?q=skapar+en+partition+under+windows+7&ie=ut f-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SEfficial&client=firefox-a

Tack tack!

Men nu säger datorn ifrån att skivan inte stöds av mitt nuvarande Windows. Jag har XP senaste SP, laddade ner Microsoft.Windows.7.Ultimate.x64.With.SP1.SWEDiSH-CRBS. Måste jag ha någon annan version? Eller måste jag uppgradera från Vista till 7?

Har använt mac senaste 3-4 åren så har missat hela det här med windows vista/7 osv.
Citera
2011-10-31, 16:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemperBoyd
Tack tack!

Men nu säger datorn ifrån att skivan inte stöds av mitt nuvarande Windows. Jag har XP senaste SP, laddade ner Microsoft.Windows.7.Ultimate.x64.With.SP1.SWEDiSH-CRBS. Måste jag ha någon annan version? Eller måste jag uppgradera från Vista till 7?

Har använt mac senaste 3-4 åren så har missat hela det här med windows vista/7 osv.

Har du frigjort en partition på din andra HDD?
Citera
2011-10-31, 16:34
Medlem
Någon som vet om det går att få utforskaren att visa fritt utrymme i statusbaren som det gick på xp utan att behöva gå in i "Dator" för att se hur mycket som är ledigt.
Senast redigerad av Stalkning 2011-10-31 kl. 16:37.
Citera
2011-10-31, 19:22
Medlem
rotfrukts avatar
Har tankat ett spel och installerat det, men när jag ska öppna det blir skärmen vit och följande felmeddelande kommer: " Programmet har slutat att fungera" sen letar dom efter en lösning men till ingen nytta.
Jag har letat runt lite på forumet och Google men inte fått ett bra svar.
Någon som vet hur jag ska handskas med detta problem?
Citera
2011-10-31, 20:31
Medlem
BesserWissers avatar
Installerade W7 Ultimate 32-bit, igår på min Mac Pro. Installerade därefter Hl2, CS:S samt AVG Free.

Strömmen gick en kort tid idag när jag slog på datorn vilket resulterade i ett så kallat "repair" när datorn skulle starta upp igen. Jag tryckte repair och datorn tyckte att allt var ok och startade upp. Det jag nu möts av är följande:

1: Windows Aktivering var försvunnen

2: Min nerladdade och valda bakgrundsbild var försvunnen

3: AVG Free var försvunnet

4: Adobe Flash var försvunnet

5: HL2 samt CS:S var försvunnet

MEN....Mozilla Firefox fanns KVAR.

Var FAN är alla grejor jag installerat?? Jag satt ju för HELVETE och spelade CS:S i 4h igår???

Vad FAAN är det med det här JÄVLA W7?? Vad är det för jävla MÖG de kränger egentligen? Och som pc-fanboys försvarar med näbbar och klor?

DET FUNKAR JU FÖR HELVETE INTE?????
Citera
2011-10-31, 20:36
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalkning
Någon som vet om det går att få utforskaren att visa fritt utrymme i statusbaren som det gick på xp utan att behöva gå in i "Dator" för att se hur mycket som är ledigt.
Finns en gadget http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetrade/gr/driveinfo-gadget.htm om det hjälper?
Citera
2011-10-31, 21:43
Medlem
FaderStalins avatar
HJÄLP MIG MED DETTA FÖR GUDS SKULL!!

Jag har själv försökt lösa detta problem länge nog men känner att jag nu ger upp då jag känner att datorn helt enkelt segrar över mig.

Jag kör en pirat kopierad version utav windows 7 x64 och stötte först på problem när jag började spela spel, Det är nämligen så att spelen i början hackar fram och ljudet lika så, när jag trycker ctrl, alt, del så börjar ljudet i spelet spelas upp som det ska och när jag trycker tillbaks så börjar det hacka igen.

Det händer även att jag får black screen många gånger.

Det luriga i detta är att det inte är alla spel som krånglar vissa spel som exempelvis deus x,Dead island, starwars fu2, bf ex ex fungerar som de ska.. Andra spel som alice madness return samt mass effect och prototype hackar och black screenar som bara den!

Vad jag har gjort för att lösa problemet själv!
Installerat en ny version utav windows 7 x64 ulitmate

Uppdaterat alla drivrutiner hårvara

Ställt in rätt hastighet till RAM minnerna

Provat nytt grafik kort

Provat nya hårddiskar

Provat 1000w nätaggregat

Även provat att byta skärm

Vad jag har för dator
Det är ett fint litet hemmabygge som jag och en vän byggde ihop själva i sommras.

Moderkort: Sapphire pure black x58
Minne: 12 gb
Grafik: 2st Ati Radeon 5830 som går över crossfire
Processor: Intel I7
Nätaggregat: 850w

Jag är ganska ny inom datorer och har precis börjat se mig om i denna underbara virtuella värld!
Hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig! Vet inte vart jag ska vända mig med detta annat än till flashback.

Tack så jätte mycket på förhand! Mvh en nybörjare i nöd
Citera
2011-11-01, 09:37
Medlem
Perfectkirbys avatar
Jag är osäker på om detta är ett hård- eller mjukvaruproblem, men jag provar här.

Igår plockade jag ihop min nya dator. Det tog lite tid men den går fint. Enda problemet är att efter jag installerat Windows och startar om dator hittar den ingen boot media. Windows startar ju om ett antal gånger under installation och sista gången borde den väl boota från hårddisken? Hur kommer det sig då att jag tappar boot media efter en omstart?

Jag ska testa med en annan Windowsskiva ikväll (den jag kör nu är genuin) och hoppas att det funkar bättre, men eftersom det är mina grejer kommer det antagligen inte fungera.

Kan det vara något med SSDn?

Värt att notera är att efter första installationen stoppade jag i Asus-skivan för moderkortet och autostart slutade att svara och jag kunde inte få igång installationen. Det var då jag bestämde mig för att starta om datorn och då fanns inget boot media. Efter andra installationen fungerar inte min Asus-skiva längre. Dvd-läsaren går igång 3-4 gånger och försöker läsa skivan men sen lägger den av.

Jag tankade då ner drivers från hemsidan genom en laptop och la över på usb-sticka, men efter den vill att jag startar om händer nåt märkligt.... INGET BOOT MEDIA!

(Man borde sparka fotboll istället. En fotboll fungerar alltid.)
Citera
2011-11-01, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FaderStalin
HJÄLP MIG MED DETTA FÖR GUDS SKULL!!

Jag har själv försökt lösa detta problem länge nog men känner att jag nu ger upp då jag känner att datorn helt enkelt segrar över mig.

Jag kör en pirat kopierad version utav windows 7 x64 och stötte först på problem när jag började spela spel, Det är nämligen så att spelen i början hackar fram och ljudet lika så, när jag trycker ctrl, alt, del så börjar ljudet i spelet spelas upp som det ska och när jag trycker tillbaks så börjar det hacka igen.

Det händer även att jag får black screen många gånger.

Det luriga i detta är att det inte är alla spel som krånglar vissa spel som exempelvis deus x,Dead island, starwars fu2, bf ex ex fungerar som de ska.. Andra spel som alice madness return samt mass effect och prototype hackar och black screenar som bara den!

Vad jag har gjort för att lösa problemet själv!
Installerat en ny version utav windows 7 x64 ulitmate

Uppdaterat alla drivrutiner hårvara

Ställt in rätt hastighet till RAM minnerna

Provat nytt grafik kort

Provat nya hårddiskar

Provat 1000w nätaggregat

Även provat att byta skärm

Vad jag har för dator
Det är ett fint litet hemmabygge som jag och en vän byggde ihop själva i sommras.

Moderkort: Sapphire pure black x58
Minne: 12 gb
Grafik: 2st Ati Radeon 5830 som går över crossfire
Processor: Intel I7
Nätaggregat: 850w

Jag är ganska ny inom datorer och har precis börjat se mig om i denna underbara virtuella värld!
Hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig! Vet inte vart jag ska vända mig med detta annat än till flashback.

Tack så jätte mycket på förhand! Mvh en nybörjare i nöd

prova med ett grafikkort, om det inte hjälper, ta ur alla minneskapslarna utan en, och se vad som händer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in