2011-08-14, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Du har nog gått ett steg för långt, det jag tänker på brukar vara det första man ser när man startar datorn och du kan få boota om ett par gånger för ibland kan det bara blinka till och sen är den förbi och då är det lite sent.

Menar du att du har en äkta Windows 7 liggandes så ja, då ska du tveklöst installera den istället för Vista.
W7 är överlägset på alla sätt och dessutom mindre krävande; du kan köra ett nyare och mer kompetent OS på sämre maskinvara och det är inte fy skam.

Okej, men det kommer bara upp att man kan öppna bios, boot och diskläsaren? Jag laddade ner den som nån på sidan sa att man skulle göra och brände ut. Är det bara att köra in den?

Jag ber om ursäkt om mina frågor är dumma men jag kan absolut ingenting om sånt här.
Citera
2011-08-14, 15:38
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0x
Okej, men det kommer bara upp att man kan öppna bios, boot och diskläsaren? Jag laddade ner den som nån på sidan sa att man skulle göra och brände ut. Är det bara att köra in den?

Jag ber om ursäkt om mina frågor är dumma men jag kan absolut ingenting om sånt här.

Ja, vill du installera W7 istället så ändrar du bara så att den bootar från CD/Dvd-läsaren och sen är det bara att följa instruktionerna.
Citera
2011-08-14, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Ja, vill du installera W7 istället så ändrar du bara så att den bootar från CD/Dvd-läsaren och sen är det bara att följa instruktionerna.

Okej, men behöver jag formatera hårddisken eller nåt sånt?
Citera
2011-08-14, 15:52
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ja, det är allra bäst men det kan du enkelt göra under installationen eller rättare sagt: jag tror till och med att den vill formatera och kommer säga ifrån.
Det var ett tag sen nu och jag lägger inte sånt här på minnet...jag bara läser innantill när jag behöver.
Citera
2011-08-14, 15:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Du utför en formatering när du väl kommer till denna punkt.
Citera
2011-08-14, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du utför en formatering när du väl kommer till denna punkt.

Dum fråga kanske, men vilken punkt?
Citera
2011-08-14, 16:01
Medlem
Sleazers avatar
Kan någon hjälpa mig eller ?
Citera
2011-08-14, 16:02
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Dum fråga kanske, men vilken punkt?

Här kommer en instruktionsvideo om detta ämne -> http://www.youtube.com/watch?v=JyMWz5UEgoI
Citera
2011-08-14, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Här kommer en instruktionsvideo om detta ämne -> http://www.youtube.com/watch?v=JyMWz5UEgoI

Tack!
Citera
2011-08-14, 17:59
Medlem
[complex]s avatar
Ville bara skriva att jag ÄLSKAR win 7. Fyfan vilken skillnad mot gamla windows xp.
Och x64 stödjer ju det mesta med så. Nice!
Aldrig mer windows xp.
Citera
2011-08-14, 20:37
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Ville bara skriva att jag ÄLSKAR win 7. Fyfan vilken skillnad mot gamla windows xp.
Och x64 stödjer ju det mesta med så. Nice!
Aldrig mer windows xp.
Jag älskar också sjuan. Windows 8 kommer ju tydligen nästa år, det borde ju bli grymt också, eller?
Citera
2011-08-15, 16:36
Medlem
Sleazers avatar
Kom igen nu, det KAN inte bara vara jag som har haft detta problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in