2012-01-18, 18:39
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LailaFuck
Nä det stå att utrymmet håller på att ta slut och den rekommenderar att jag ska tömma papperskorgen. Fast papperskorgen redan är tömd. Sen är den disken helt röd. Och det går inte att säkerhetskopiera.
Frågar en sista gång, hur stor är din lilla hårda disk?
Citera
2012-01-18, 18:49
Medlem
LailaFucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Frågar en sista gång, hur stor är din lilla hårda disk?

Är inte så bra på datorer men lokal disk 110 GB ledigt av 143 GB, recovery 20,1 MB av 5, 81 MB.
Fattar ingenting!
Citera
2012-01-18, 18:50
Medlem
LailaFucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LailaFuck
Är inte så bra på datorer men lokal disk 110 GB ledigt av 143 GB, recovery 20,1 MB av 5, 81 MB.
Fattar ingenting!

5,81 GB ska det såklart stå på den sista meningen i recoverydisken.
Citera
2012-01-18, 19:28
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Lägg CD/DVD som första val under Bios, läs moderkortsmanualen hur man gör detta. Följ anvisningen så visas där. Sätt i skivan och tryck på en valfri tangent för att startar igång skivan.

Okej, tack för svar. Kan man läsa moderkortsmanualen i datorn eller menar du manualen som finns på papper som man får med moderkortet när man köper den?
Citera
2012-01-18, 19:40
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det sistnämnda. Det brukar medfölja en liten handbok.

Men du har kanske köpt en dator på Blocket och där detta inte finns med. Men sök annars på tillverkaren som avser moderkortet. Man kan oftast finna en PDF-fil över moderkortet.
Citera
2012-01-18, 20:02
Medlem
Jag har en asus dator som jag vill ominstallera windows 7 på eftersom den är väldigt seg när datorn startar kan man trycka på f9 och välja i en lista och sen ominstallera allt så att den är som när den kom från fabriken det här är antagligen en ganska dum fråga men har man kvar drivrutinerna efter man har gjort detta?
Citera
2012-01-18, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shadow666
start-kontrollpanelen->tangentbord * ändra hastighet för markör osv.*
jag har försökt med att lägga det på snabbt men det funkar inte, vad ska jag göra ?
Citera
2012-01-18, 20:42
Medlem
Flickvaens avatar
Fick nyss tillbaka min laptop från en service, märker att de skapat ett administratörskonto utöver mitt huvudkonto (vilket såklart redan ett adminkonto). Nu får jag inte bort det ovälkomna administratörskontot, vilket får mig att lacka ur. Har försökt allt!

Har provat att försöka ta bort det med hjälp av kontrollpanelen och genom att skriva "control userpasswords2" i kör.

Vad ska jag göra?
Citera
2012-01-18, 20:52
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickvaen
Fick nyss tillbaka min laptop från en service, märker att de skapat ett administratörskonto utöver mitt huvudkonto (vilket såklart redan ett adminkonto). Nu får jag inte bort det ovälkomna administratörskontot, vilket får mig att lacka ur. Har försökt allt!

Har provat att försöka ta bort det med hjälp av kontrollpanelen och genom att skriva "control userpasswords2" i kör.

Vad ska jag göra?

Fick du upp dessa alternativ?

Fliken Avancerat och sedan Avancerat vid Avancerad användarhantering. Klicka på Användare så ser du vilka konton som finns och kan ta bort lämpligt.
Citera
2012-01-18, 21:00
Medlem
Flickvaens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Fick du upp dessa alternativ?

Fliken Avancerat och sedan Avancerat vid Avancerad användarhantering. Klicka på Användare så ser du vilka konton som finns och kan ta bort lämpligt.

När jag kommer så långt som du beskriver så så får jag bara ett stort rött kryss där det står;
"Den här datorn använder Windows 7 Home Premium. Den här snapin-modulen kan inte användas på den aktuella windows-versionen. Använd verktyget Användarkonton på Kontrollpanelen om du vill hanter användarkonton på datorn".
Citera
2012-01-18, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GurraGrund
Jag har en asus dator som jag vill ominstallera windows 7 på eftersom den är väldigt seg när datorn startar kan man trycka på f9 och välja i en lista och sen ominstallera allt så att den är som när den kom från fabriken det här är antagligen en ganska dum fråga men har man kvar drivrutinerna efter man har gjort detta?

ja de drivrutiner som fanns när du köpte den

mvh
t
Citera
2012-01-18, 21:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickvaen
När jag kommer så långt som du beskriver så så får jag bara ett stort rött kryss där det står;
"Den här datorn använder Windows 7 Home Premium. Den här snapin-modulen kan inte användas på den aktuella windows-versionen. Använd verktyget Användarkonton på Kontrollpanelen om du vill hanter användarkonton på datorn".

Är du själv inloggad som administratör?

http://windowstips.nu/logga-in-som-administrator/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in