Citat:
Ursprungligen postat av MajkenMajken
Hitta och installera Windows - kan vi ta det från grunden?
Jag har fått en gammal bärbar dator som egentligen tillhör ett större företag. Det eventuella omoraliska i detta är inte denna tråds ämne. Jag kan använda den med en anställds inloggningsuppgifter, men jag tänker att det skulle vara mycket bekvämare att ha en helt ren dator jag kan använda utan det strulet.
Jag tänker att jag i stället omformaterar datorn och börjar om från början. Då bör jag väl ha ett Windows att lägga in. Finns det några problem så långt?
Hittar jag lämpligt Windows på exv Piratebay? Och vilket Windows skulle just du rekommendera? Behövs verifieringskoder? Eller kan man köpa Windows för en vettig kostnad, helst på USB-minne (se nedan).
Kan jag ta hem detta Windows och lägga det på ett USB-minne och sen installera från det?
Jag antar att ni tänker att jag är mer än lovligt okunnig, men var snälla och förklara för mig som vore jag sex år gammal.
Hej lilla vännen. Jo, idag ska vi alltså lära oss installera ett operativssystem...
Allvarligt talat: så länge datorn inte är låst i bios så ja, då kan du installera om den.
Ja, du kan ladda ner en version från t ex Piratebay, men beroende på hur gammal datorn är kanske du inte kan använda Windows 7, vilket kanske inte är någon kris men lite synd, eftersom det är så mycket bättre på allt än XP.
Ja, du kan installera från USB med detta lilla verktyg från MS:
http://www.microsoftstore.com/store/msstore/html/pbPage.Help_Win7_usbdvd_dwnTool
Allt detta kan kanske verka övermäktigt men är man normalintelligent och kan läsa instruktioner så brukar det lösa sig.