Jag äger en stationär dator från 2010, ett hoppbygge som aldrig blivit rensat sen inköpet.
För ett par dagar sedan så bestämde jag mig för att göra en systemåterställning (eller vad fan det heter

), sparade ned det jag ville ha kvar på ett USB-minne, satte i skivan som följde med datorn och körde igång det.
Jag bad sen en släkting till mig att kolla till datorn då och då och se till att det gick som det skulle... Sagt och gjort så kollade släktingen till datorn, allting verkade gå prima... Tills datorn förfrågade vilken version av win7 den skulle installera (home, premium, ultimatum osv). Kusinen valde då "ultimate" istället för "home basic" som jag har en produktkod till!
Jag kom sen hem och hittade datorn frågandes efter en produktkod jag inte äger, då jag bara köpt en produktkod för home basic...
Min fråga är: Vad fan gör jag nu?! Kan jag på något sätt avinstallera win7 för att installera om det igen och få den att installera HB istället för Ultimate? Måste jag köpa en ny produktkod? Eller måste jag slänga skrothögen??