2011-10-26, 18:04
Medlem
Tjena!

Ledsen för att jag drar upp en gammal tråd, men har exakt samma problem som LordHamleigh. Det löser sig själv ibland, men nu har problemet blivit kroniskt.

Så jag undrar om ni har hittat en lösning som inte innebär att jag måste installera om windows 7 och förlora skolarbeten.

Tack för svar!
Citera
2011-10-26, 18:36
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adobe
Installerade gamla MSN idag, och jag skulle vilja ha MSN längst åt höger sida, är det möjligt? Hur gör man?
http://piclair.com/iqysi
Så ser det ut. Jag vill ha den där mellan ^ pilen och trådlösa nätet (trappstegen typ).

Ett tips är att du söker i denna tråd -> https://www.flashback.org/t378454

Detta har varit uppe flertal ggr.
Citera
2011-10-26, 21:09
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
har du cd/dvd först i startordningen i bios?

mvh
t

Tack för svar men vad är bios? Det står dvd på cd läsaren, har 2 stycken. Står dvd på den understa också, och lite mer.
Citera
2011-10-27, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Tack för svar men vad är bios? Det står dvd på cd läsaren, har 2 stycken. Står dvd på den understa också, och lite mer.

http://windowshjalp.se/?p=34

mvh
t
Citera
2011-10-27, 18:38
Medlem
Har en gammal fujitsu siemens dator från 2002 som saknar ominstallations skiva (recovery cd). Måste jag ha skiva för att installera om skiten eller finns det något annat sätt?

Mvh
Citera
2011-10-27, 18:48
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirrenx
Har en gammal fujitsu siemens dator från 2002 som saknar ominstallations skiva (recovery cd). Måste jag ha skiva för att installera om skiten eller finns det något annat sätt?

Mvh

Jag förmodar att du inte har en recoverypartition? Om inte så måste du har en skiva om du nu vill göra en ominstallation.
Citera
2011-10-27, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Jag förmodar att du inte har en recoverypartition? Om inte så måste du har en skiva om du nu vill göra en ominstallation.

Okej. Lär försöka hitta en torrent med fujitsu siemens recovery.

Mvh
Citera
2011-10-27, 19:43
Medlem
Hur fan gör jag nu? [Win7]

Jag äger en stationär dator från 2010, ett hoppbygge som aldrig blivit rensat sen inköpet.
För ett par dagar sedan så bestämde jag mig för att göra en systemåterställning (eller vad fan det heter), sparade ned det jag ville ha kvar på ett USB-minne, satte i skivan som följde med datorn och körde igång det.

Jag bad sen en släkting till mig att kolla till datorn då och då och se till att det gick som det skulle... Sagt och gjort så kollade släktingen till datorn, allting verkade gå prima... Tills datorn förfrågade vilken version av win7 den skulle installera (home, premium, ultimatum osv). Kusinen valde då "ultimate" istället för "home basic" som jag har en produktkod till!

Jag kom sen hem och hittade datorn frågandes efter en produktkod jag inte äger, då jag bara köpt en produktkod för home basic...

Min fråga är: Vad fan gör jag nu?! Kan jag på något sätt avinstallera win7 för att installera om det igen och få den att installera HB istället för Ultimate? Måste jag köpa en ny produktkod? Eller måste jag slänga skrothögen??
Citera
2011-10-27, 20:00
Medlem
Det är bara att installera om den precis som du redan gjort en gång redan.
Citera
2011-10-27, 20:43
Medlem
Hjälp med att formatera om datorn och boota upp ifrån en Extern Hårddisk

Hallå!
Fick för mig innan idag att jag skulle formatera om datorn och installera in Windows 7 Ultimate 64bit.
Så jag har fört över allting jag vill spara till en Extern Hårddisk och även det nya OS som jag ska boota upp.
Men hur gör jag nu, för att få datorn att boota ifrån den Externa hårddisken vid start?
OS filen som ligger i den Externa är en ISO-fil för tillfället, något jag ska göra med den innan?
För har ingen Dvd skiva liggandes hemma som jag kan bränna ut OS på.

Tacksam för snabba svar
Mvh. Konsstympad
Citera
2011-10-27, 21:37
Medlem
Kan man installera windows 7 64 bitars på en 32 bitars?
Citera
2011-10-27, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Det är bara att installera om den precis som du redan gjort en gång redan.

Men jag kommer ju inte in på datorn människa...
Den vill ju bara ha produktnyckeln till Win7-U, oavsett hur många gånger jag startar om den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in