2011-10-13, 20:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kanske en fånig fråga, men denna dator har ingen PS/2 uttag?
Citera
2011-10-13, 20:54
Medlem
Frijss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kanske en fånig fråga, men denna dator har ingen PS/2 uttag?

Nej det har den inte.
Citera
2011-10-13, 20:57
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frijs
I manualen står det ingenting om hur man installerar windows eller något om det här problemet. Sedan kollade jag på "USB legacy" och det var enabled, detta är allt jag har hittat som har med USB att göra i BIOS. Tagentbordet lyser som sagt tills alla filerna har laddats klart och man kommer till den lilla mätaren som laddar installationen innan den börjar i någon sekund.
Jag hade ett liknande problem med mitt P8P67 Pro när jag skulle installera Ubuntu. Testa att koppla in tangentbord och mus i USB3-portar. Kan vara långsökt men definitivt värt ett försök!
Citera
2011-10-13, 20:59
Medlem
Frijss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Jag hade ett liknande problem med mitt P8P67 Pro när jag skulle installera Ubuntu. Testa att koppla in tangentbord och mus i USB3-portar. Kan vara långsökt men definitivt värt ett försök!

Det hade vi redan i början och då funkade det inte heller. Varken i USB 3.0 eller det vanliga funkar det.
Citera
2011-10-13, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renewable
För några veckor sedan installerade jag Windows 7 på min Compac 311c Mini 1000SO. Jag har nu kommit fram till att Windows 7 suger hästkuk på min dator och därför vill jag byta tillbaka till XP.

När jag installerade Win7 såg jag först till att formatera den partition på vilken XP var installerad. När jag nu sätter in min USB-sticka med win XP och justerar bios så att datorn bootar från USB-stickan först får jag fram en "debug" meny med en massa alternativ.

Inget av alternativen fungerar. Jag har letat länge nu efter en lösning och allt handlar antingen om att använda "windows.old" mappen (som jag inte har) eller om att nya datorer inte klarar av winXP p.g.a avsaknad av drivrutiner.

Väljer jag det första alternativet i debug menyn körs WinXP installationsprogram igång men då kan jag istället inte hitta en enda partition förutom själva USB-stickan.

Inget snack om varför jag vill byta tillbaka till XP, 90% av alla inlägg som man har läst har varit i stil med "Varför vill du byta tillbaka". Var sakliga tack.

PS: Har två partitioner, en större med arkiv och en mindre för OS, just nu med Win7 Ultimate.

Har du lagt över XP korrekt på USB-minnet då? Hittar den ingen partition så kan det vara så att den XP version du har på USB inte har inbyggda SATA drivrutiner för din hårddisk och kan således inte identifiera den... Kolla i din BIOS om du har möjlighet att välja "Disable AHCI" eller "SATA native mode" OFF etc.

testa efter det om inställningen är tillgänglig, annars får du leta upp någon XP-Skiva/image med integrerade SATA-drivers, man kan också skapa en egen XP-skiva där man lagt till det som behövs.

http://www.digitgeek.com/how-to-slip...rs-into-xp-cd/

Lycka till!
Citera
2011-10-13, 21:35
Medlem
Frijss avatar
Citat:
Det hade vi redan i början och då funkade det inte heller. Varken i USB 3.0 eller det vanliga funkar det.

Nu läste jag på ett annat forum att man kunde prova att stänga av "USB Legacy" jag gjorde det och nu funkar det varken i USB 3.0 eller i USB 2.0. Så nu måste jag väl kontakta ASUS tillverkaren för att få ett svar som kommer efter flera veckor och sedan säger de väl någon fråga som "Have you tried to restart your PC?". Provade att trycka reset på moderkortet men nu får jag ett error när jag startar den.
Citera
2011-10-13, 22:37
Medlem
Frijss avatar
Citat:
Nu läste jag på ett annat forum att man kunde prova att stänga av "USB Legacy" jag gjorde det och nu funkar det varken i USB 3.0 eller i USB 2.0. Så nu måste jag väl kontakta ASUS tillverkaren för att få ett svar som kommer efter flera veckor och sedan säger de väl någon fråga som "Have you tried to restart your PC?". Provade att trycka reset på moderkortet men nu får jag ett error när jag startar den.

Nu blev de "Reset" på CMOS och nu funkar tagentbordet i BIOS, ett tag iaf. Nu startar datorn om efter att jag bytte CRTL (?) från 1-2 till 2-3 pin i cirka 10 sekunder och sedan blev det tillbaka till 1-2 pins. Men nu som sagt startar datorn om sig själv och tagentbordet funkar inte längre.

Men hittade en BIOS update på produkthemsidan som hade beskrivningen: 3. Fix USB Keyboard 3R-FKB3010UBK can't work issue

Laddar ner den och försöker att installera DOS versionen (Eftersom att jag inte har något windows.) Men nu måste jag fixa felet med USB som plötsligt slutade att fungera igen.
Citera
2011-10-14, 00:53
Medlem
elefantbajs2100s avatar
Har en dator utan CD-Läsare, bärbar, som börjar bli riktigt seg. Hur ska jag kunna formatera denna dator? Den enda erfarenhet jag har av formatering är från stationära datorer där jag formaterat med hjälp utav en Windows skiva, sedan helt enkelt bara laddat ner drivrutiner.

Men hur ska jag nu göra när jag ska formatera min bärbara Acer utan CD-läsare som sagt. Hur får jag Windows på datorn igen med tanke på att jag inte har någon skiva o.s.v?

Windows 7 är det jag har.

Tack på förhand om någon vill säga hur man gör eller länka till en guide eller något. Kan inte riktigt det här med formatering och bärbara datorer.

Mvh Elefant
Citera
2011-10-14, 02:02
Medlem
JesusLovesUs avatar
Har en skitseg bärbar dator som tydligen ska ha ett inbyggt formateringsystem. (Jag fick alltså inte med någon skiva)

Har aldrig i mitt liv misslyckats så brutalt med ett googla fram ett svar men av någon anledning verkar jag inte kunna hitta EN JÄVLA GUIDE SOM FÖRKLARAR HUR MAN GÖR!!!??

hjälp flashback!
Citera
2011-10-14, 02:20
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesusLovesU
Har en skitseg bärbar dator som tydligen ska ha ett inbyggt formateringsystem. (Jag fick alltså inte med någon skiva)

Har aldrig i mitt liv misslyckats så brutalt med ett googla fram ett svar men av någon anledning verkar jag inte kunna hitta EN JÄVLA GUIDE SOM FÖRKLARAR HUR MAN GÖR!!!??

hjälp flashback!

Ska man gissa sig fram eller? Vad är det för dator till att börja med?
Citera
2011-10-14, 08:52
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elefantbajs2100
Har en dator utan CD-Läsare, bärbar, som börjar bli riktigt seg. Hur ska jag kunna formatera denna dator? Den enda erfarenhet jag har av formatering är från stationära datorer där jag formaterat med hjälp utav en Windows skiva, sedan helt enkelt bara laddat ner drivrutiner.

Men hur ska jag nu göra när jag ska formatera min bärbara Acer utan CD-läsare som sagt. Hur får jag Windows på datorn igen med tanke på att jag inte har någon skiva o.s.v?

Windows 7 är det jag har.

Tack på förhand om någon vill säga hur man gör eller länka till en guide eller något. Kan inte riktigt det här med formatering och bärbara datorer.

Mvh Elefant
Du kan boota från en USB eller helt enkelt köpa en CD-läsare.
Citera
2011-10-14, 16:15
Medlem
Ingen som vet varför inte Windows 7 går att reparera? att det kommer felmeddelande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in